Pitch Invasion - Svenska personifierade planer
Pitch Invation är bara ett lite flashigt namn för vad som egentligen är en svensk tillverkare av planer till fantasy football. Det är jag själv som designar och tar fram alla planer och jag har det enbart som en hobbysyssla. Det började som ett projekt för egen del men jag insåg snabbt att intresset var stort i landet.
Just nu tar jag enbart fram rullbara planer till Blood Bowl. Jag försöker hålla en så realistisk stil på designen det bara går.
Här kommer en sammanfattning på vad jag tillhandahåller som standard än så länge, detta kommer utökas allt eftersom.
Yttermått:750x600 mm
Rutmått: 28 mm (34 mm i end zone)
Underlag: Gräs i olika förslitningsgrader, Rutigt stengolv, Snö och is, samt Rutmönster av sten/lava.
Mall: Enkelsidig (spelplan på ena sidan och dugout på andra)
Innehåll: Spelplan, dugouts, turn-/reroll-/ställningsvisare, kompass, vädervisare och avsparkstabell.
Personifiering: Logotyp på LoS, Lagnamn/Text i End Zone, Viss valbar design på delar av dugouten samt möjlighet till viss anpassning för att passa ett visst tema.
Produktions- och Leveranstid: ca 4 veckor men detta kommer variera något till en början.
Minsta antal: Jag har inget minsta antal som man måste beställa men för att hålla nere priset till en rimlig nivå måste jag kunna sambeställa flera planer åt gången. Önskar du bara en plan kommer detta medföra att priset går upp eller jag måste invänta ytterligare beställningar innan jag kan producera planen.
Vid beställningar av 4 eller fler planer kan jag skicka beställning så fort designen är klar.
Om man följer ovanstående regler är priset 300kr/st +frakt (jag samfraktar i den mån det går). Reglerna kan vara något luddiga men jag förklarar gärna närmare.
Om man har andra önskemål än det som listas ovan kommer priset öka (till max 600 kr/st +frakt).
Nedan visar jag smakprov de tre olika underlagstyperna. I detta album finns lite olika varianter på underlag och en del detaljer. Albumet kommer fyllas på allt eftersom.
<embed type="application/x-shockwave-flash" src="https://static.googleusercontent.com/external_content/picasaweb.googleusercontent.com/slideshow.swf" width="600" height="400" flashvars="host=picasaweb.google.com&hl=sv&feat=flashalbum&RGB=0x000000&feed=https%3A%2F%2Fpicasaweb.google.com%2Fdata%2Ffeed%2Fapi%2Fuser%2F115425594912832266121%2Falbumid%2F5969511408933625617%3Falt%3Drss%26kind%3Dphoto%26authkey%3DGv1sRgCIqehoae7PDpdw%26hl%3Dsv" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></embed>
Eller klicka HÄR för att komma direkt till albumet.
Comments
Förresten måste jag bara säga att designerna du har är fantastiskt snygga!!!
Det går absolut att göra flera olika designs men priset styck beror på hur anpassade man vill ha planerna. Grundpris 300kr/st och sen uppåt om det blir massa ändringar.
nån sorts tygprinter?
jag borde kanske tillhandahålla såna baser när jag säljer planerna
Yes @Roland dom printas på tjock väv i hög upplösning.
kvällens arbete med att ta fram olika typer av turnmarkers och även ett förslag på layout av dugout. detta är inte färdigt utan mest utplacerat för test.
jag försöker ju hålla mig till en mer "realistisk" stil och kickoff-table är lite klurigt att få in snyggt då. kanske bara blir en ruta rätt upp och ner av det ändå till slut.
Angående innehåll: Både kick off, väder och passdiagram (kanske även skadetabellen) vore prakiskt att ha med.
ja absolut vill få med det men är inte helt hundra på hur jag skall få in det på "ett snyggt sätt" så att det passar in i designen och även blir lättläst. men detta är något jag kommer hitta lite olika möjligheter på allt eftersom.
blir inte standard men kan bli ett tillval.
men känns inte det lite tråkigt att inga ha en helt egen dugout?
Detta öppnar ju upp för massa nya roliga layouts helt klart
Sedan skulle jag vara intresserad av att ha ett layoutalternativ där man har en tvåsidig layout, du har ditt bås och turnmarker på ena sidan, motståndaren har det på andra.
Vill bara kolla och se om det är ett alternativ att köpa några till DOUBT VI.
Det som är viktigast för mig att det finns på pitchen är turns,rerolls,score, scatter och utmärkt mitten av varje lags halva. Resten är egentligen bara en bonus men vem vill inte ha så mycket lyx (som underlättar spelandet) som möjligt?
Lard är klart inne på en bra ide med gemensam CAS & SINBIN
Men jag är också sjukt intresserad av en plan härifrån. Har inte Ogres helt klart förtjänat en pitch att faila allt på?