Pitch Invasion - Svenska personifierade planer

edited February 2014 in Blood Bowl
2nb55s1.jpg

Pitch Invation är bara ett lite flashigt namn för vad som egentligen är en svensk tillverkare av planer till fantasy football. Det är jag själv som designar och tar fram alla planer och jag har det enbart som en hobbysyssla. Det började som ett projekt för egen del men jag insåg snabbt att intresset var stort i landet.

Just nu tar jag enbart fram rullbara planer till Blood Bowl. Jag försöker hålla en så realistisk stil på designen det bara går.

Här kommer en sammanfattning på vad jag tillhandahåller som standard än så länge, detta kommer utökas allt eftersom.

Yttermått:750x600 mm

Rutmått: 28 mm (34 mm i end zone)

Underlag: Gräs i olika förslitningsgrader, Rutigt stengolv, Snö och is, samt Rutmönster av sten/lava.

Mall: Enkelsidig (spelplan på ena sidan och dugout på andra)

Innehåll: Spelplan, dugouts, turn-/reroll-/ställningsvisare, kompass, vädervisare och avsparkstabell.

Personifiering: Logotyp på LoS, Lagnamn/Text i End Zone, Viss valbar design på delar av dugouten samt möjlighet till viss anpassning för att passa ett visst tema.

Produktions- och Leveranstid: ca 4 veckor men detta kommer variera något till en början.

Minsta antal: Jag har inget minsta antal som man måste beställa men för att hålla nere priset till en rimlig nivå måste jag kunna sambeställa flera planer åt gången. Önskar du bara en plan kommer detta medföra att priset går upp eller jag måste invänta ytterligare beställningar innan jag kan producera planen.
Vid beställningar av 4 eller fler planer kan jag skicka beställning så fort designen är klar.

Om man följer ovanstående regler är priset 300kr/st +frakt (jag samfraktar i den mån det går). Reglerna kan vara något luddiga men jag förklarar gärna närmare.

Om man har andra önskemål än det som listas ovan kommer priset öka (till max 600 kr/st +frakt).

Nedan visar jag smakprov de tre olika underlagstyperna. I detta album finns lite olika varianter på underlag och en del detaljer. Albumet kommer fyllas på allt eftersom.

<embed type="application/x-shockwave-flash" src="https://static.googleusercontent.com/external_content/picasaweb.googleusercontent.com/slideshow.swf"; width="600" height="400" flashvars="host=picasaweb.google.com&hl=sv&feat=flashalbum&RGB=0x000000&feed=https%3A%2F%2Fpicasaweb.google.com%2Fdata%2Ffeed%2Fapi%2Fuser%2F115425594912832266121%2Falbumid%2F5969511408933625617%3Falt%3Drss%26kind%3Dphoto%26authkey%3DGv1sRgCIqehoae7PDpdw%26hl%3Dsv" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></embed>;

Eller klicka HÄR för att komma direkt till albumet.

2w57fy0.jpg
«13

Comments

  • Snyggt. Ju mer jag tänker på det skulle jag gärna vilja ha en plan tills månadskiftet jan-februari. Är det möjligt?
  • edited January 2014
    det skulle kunna funka men vi kan ta detaljerna på PM än så länge.
  • Coolt som tusan! Är rutorna lika stora som på GW-planen?
  • På GW-planen är inte alla rutor lika stora enligt de uppgifter jag snappat upp. Men i många fall använder folk 29mm rutor. Jag valde dock att använda 26mm på grund av att det håller nere storleken på planen något utan att göra det svårare att spela. Jag har provspelat ett gäng olika alternativ och 26mm kändes bäst att spela på.

  • Så länge man inte möter ett ogrelag räcker nog 26 mm. Så får man se till att använda interception-appen istället för passningslinjalen.
  • Efter lite beräkningar och lite nya uppgifter är standars ändrat till Rutmått: 28 mm (34 mm i end zone).
  • Jag fick stapla mina Ogres på 29mm rutorna på Doubt V. Men nu är jag taggad på Halflings och jag har ännu inte löst hur jag ska göra mina Treemen. Resten av laget har 20mm baser och en personlig pitch vore så sjukt coolt. Måste man beställa flera med samma design eller kan man beställa fyra olika på samma gång för att nå minsta antal?

    Förresten måste jag bara säga att designerna du har är fantastiskt snygga!!!
  • Det är ju för att dina Ogres är ohyggligt vulgärt amerikanskt övergödda ;)
  • Hej ja jag känner till problematiken med stora baser men att anpassa helt efter det är svårt. Men jag tycker den problematiken mest är vid uppställning eller riktigt trånga matcher men oftast går det att lösa fint ändå.

    Det går absolut att göra flera olika designs men priset styck beror på hur anpassade man vill ha planerna. Grundpris 300kr/st och sen uppåt om det blir massa ändringar.
  • En fråga till: Har du en gräsplan utan vikingasköldar? Något mera kulturneutralt?
  • Yes absolut! Det kommer upp bilder snart på olika varianter.
  • edited January 2014
    Ursäkta OT här, men ang baser så gör ju bla Impact! 30mm baser. Perfekt för Big Guys.
  • hur gör du dem?
    nån sorts tygprinter?
  • smart där @tjub
    jag borde kanske tillhandahålla såna baser när jag säljer planerna :)

    Yes @Roland dom printas på tjock väv i hög upplösning.
  • har uppdaterat med lite fler bilder på "rena" underlagstyper nu i första inlägget.
  • Underbara! Jag kommer garanterat beställa en gäng inom kort.
  • Planer.jpg

    kvällens arbete med att ta fram olika typer av turnmarkers och även ett förslag på layout av dugout. detta är inte färdigt utan mest utplacerat för test.
    jag försöker ju hålla mig till en mer "realistisk" stil och kickoff-table är lite klurigt att få in snyggt då. kanske bara blir en ruta rätt upp och ner av det ändå till slut.
  • Dina planer är riktigt bra, kommer definitivt beställa av dig.
    Angående innehåll: Både kick off, väder och passdiagram (kanske även skadetabellen) vore prakiskt att ha med.
  • Kul att höra! :)
    ja absolut vill få med det men är inte helt hundra på hur jag skall få in det på "ett snyggt sätt" så att det passar in i designen och även blir lättläst. men detta är något jag kommer hitta lite olika möjligheter på allt eftersom.
  • Detta är möjligtvis svårt att trycka in men kanske en gemensam "Sinbin" vore något för de spelare som blivit utvisade? ;)
  • aahh det är en intressant tanke. men tyvärr är det redan lite trångt. men visst går det att fixa på något sätt om man minskar något annat.
    blir inte standard men kan bli ett tillval.
  • Menar du som Thrud Bowl kör sina pitches Lard?
    thrudpitch2010.jpg
  • ahaaa kör dom med gemensamma boxar! ja det är ju absolut ett alternativ.
    men känns inte det lite tråkigt att inga ha en helt egen dugout?
    Detta öppnar ju upp för massa nya roliga layouts helt klart :)
  • Kanske inte på det sättet, tycker att man skall ha sin egen box. Men en gemensam sinbox någonstans då de utvisade inte skall stå i skadebåset. Du har ex. en box för skadade och en för döda, man kan ha en cas och en utvisad istället, exempelvis.
    Sedan skulle jag vara intresserad av att ha ett layoutalternativ där man har en tvåsidig layout, du har ditt bås och turnmarker på ena sidan, motståndaren har det på andra.
  • Om man skulle beställa en bunt identiska pitchar med snö som underlag (som inte finns), hur mycket skulle det kosta i runda summor?

    Vill bara kolla och se om det är ett alternativ att köpa några till DOUBT VI.
  • Jag har tänkt ta fram ett snöunderlag och kommer det en större beställning skyndar det absolut på det hela. vid större beställningar kan jag sänka priserna styck ytterligare men det är något jag gör upp vid beställning i så fall.
  • DOUBT VI är i januari nästa år så det är nog inte SÅ brådskande. Men om det finns ett snöunderlag som går att anpassa med turneringens logotyp så skulle det vara riktigt nice.
  • Jag tror hela poängen med Thrud Ball pitchen är att den är smalare än de flesta andra pitches. Är det någon jag tar med mig till en turnering så är det den.

    Det som är viktigast för mig att det finns på pitchen är turns,rerolls,score, scatter och utmärkt mitten av varje lags halva. Resten är egentligen bara en bonus men vem vill inte ha så mycket lyx (som underlättar spelandet) som möjligt?

    Lard är klart inne på en bra ide med gemensam CAS & SINBIN :)
  • Det finns inget jag tycker är mer störigt än att spela på en pitch med gemensamma boxar som min motståndare, speciellt om denne spelar med i stort sätt liknande figurer som mig. Smaken är som baken!
  • Jag har ett word-dokument med Thrud Ball-pitchens dugout-strip i som är anpassad i bredd efter originalplanens score-strip som jag kan posta här bara jag klurar ut hur jag ska gå till väga. Eller jag vet redan hur jag ska gå till väga, jag ska bara göra det också.

    Men jag är också sjukt intresserad av en plan härifrån. Har inte Ogres helt klart förtjänat en pitch att faila allt på?
Sign In or Register to comment.