Ball & Chain som ställer sig upp
Vad händer om en spelare med Ball&Chain blir nerblockad då han temporärt förlorat sin Ball&Chainförmåga exempelvis pga eclipse?
Blir det:
1. Injury roll direkt, med minst KO som följd.
2. Man slår injury roll med minst KO som följd om han ligger ner i början på sin tur och har fått tillbaka B&C-förmågan.
3. Han får ställa sig upp som vanligt för 3MV.
4. Något annat?
Blir det:
1. Injury roll direkt, med minst KO som följd.
2. Man slår injury roll med minst KO som följd om han ligger ner i början på sin tur och har fått tillbaka B&C-förmågan.
3. Han får ställa sig upp som vanligt för 3MV.
4. Något annat?
Comments
Dvs armourslag först och inte automatiskt minst KO.
Om han återförvandlas till b&c och fortfarande ligger ner borde han få resa sig för 3 av hans förlyttning
Jag skulle tolka det att eftersom den är prone när den får tillbaka ball and chain blir det injuryslag då.
Skulle jag ha en fanatic under en eclipse skulle jag göra allt jag kan för att få gjort en TD med den, bara för att ha gjort TD med en "no hands"-spelare
Så skulle jag också tolka reglerna
Så jag skulle vilja säga att han får resa sig och gå.
Anledningen till att han blir KO'd/injury roll när B&C blir ( observera i det ögonblick) han blir knockad är ju för att den där virvelvinden av bollar och kedjor är för mycket att hålla reda på så att han snurrar ihjäl sig själv.
Om han nu av någon anledning är knockad, dvs inte blir knockad, så snurrar ju inte bollar av stål runt runt runt utan snarare ligger still på marken = ofarligt även för en fanatic.
Rimligen innebär ju det att denne får spendera 3 av sina MA att resa sig upp och sätta fart på bollarna igen.
Alltså 3.
En ball & chain spelare får ju inte "gå" normalt.
Dock håller jag med om att @Jox förklaring verkar logisk, rent fluff-mässigt
För övrigt så tänkte jag först att det skulle innebära att om spelaren blir stunned i goblinform så skulle man få slå injuryslag om han kvicknar till liv och går från stunned till Prone i B&C-form. Dock står det inte att en spelare blir "Placed Prone" när han slutar vara Stunned. Det står bara att spelaren vänds och hamnar på rygg.
http://talkfantasyfootball.org/viewtopic.php?f=24&t=41142
Som att använda apo på prone/stunned fanatic
I övriga fall är reglerna ganska klara eftersom det står att man "immediately" ska slå för injury.
Skulle jag tolka det som.
Enligt regeltexten är en fanatic som blir stunned utsatt för samma behandling som en som blir KO. Och en spelare som blir KO kan lämnas kvar på planen om du använder apo. Du kan alltså behålla spelaren på planen, helt oberoende av Eclipse. Och du kan även göra det om originalresultatet är KO, inte bara på Stunresultat.
Så tolkar jag det också. Provade en gång på FUMBBL och det var resultatet
En spelare som blir "Knocked Down or Placed Prone", inte en som är stunned skall behandlas på det sättet.