Underworld till DungeonBowl

edited February 2015 in Taktik och lagbyggen
Jag funderar på att ta underworld till DungeonBowl

Vad tror ni om följande

Troll
2x Stormvermin
2x Throwers
2x Linerats
5x Goblins
1x Skitter Stab Stab
1x Bomber Dribblesnot
2x RR
1 FF

Skills
Dag 1: Leader på en thrower, guard på en storm vermin, wrestle på en linerat
Dag 2: Block på trollet, guard på en storm vermin, block på en thrower

Eller ska jag byta Leader, Bomber Dribblesnot och 1 FF mot Block och ett RR?

Är Bomber Dribblesnot bra eller börja byta honom mot en vanlig goblin och 1 FF?

Eller har ni några andra smarta idéer?
«1

Comments

• Jag tycker fezglitch istället för bomber.
    Då tappar du en reroll, men får betydligt mer styrka.
    Så: samma skills.
    -bomber -reroll
    + fezglitch +ff +cheer&coach
  • Du har en poäng, men endast 2 RR, var av en kan slås ut med AV7.
    Lite risky, men det ger helt klart mer styrka.

+ Fezglitch + Gobbo - FF - Bomber - RR?
  • Ta en claw någonstans
  • Lard wrote: »
    Ta en claw någonstans

Istället för en guard eller på trollet?
  • Jag gillar Fezglitch också samt claw på trollet! Kan du ta scrappa?
  • Jag får bara ta två star players (Har Skitter också)

Scrappa får underworld inte ta, men nobbla
  • Skitter är såklart mycket roligare än scrappa (och får du ändå inte ta honom så)
  • Vet inte hur lätt det blir att få in i builden, men Glart med ST4 har hjälpt mig mycket när jag spelat Underworld i turneringar eftersom laget saknar styrka. Han är dyr men han kan ta ut AV9-spelare med Claw och har Block + Juggernaut som tar bort Wrestle från motståndaren vid both down. En killer så man inte behöver ta mighty blow eller claw på en storm vermin.

Om man spelar honom eller Skitter är nog mer upp till vilken spelstil man har med Underworld.
  • Jag håller med om att han är bra, men något dyr tycker jag nog.
    Sen vet jag inte om det är så bra att förlita sig på CAS. Möter jag AV7 är han dessutom inte mycket bättre än en stormvermin, men mycket dyrare.

Tror att Skitter hjälper till mer, mot alla motståndaren och AG4 M9 är väldigt bra att ha för TDs
  • Glart är riktigt cool men det är Skitter också. Jag tror jag skulle kört Glart men jag är ju en bash coach i själen förståss.
  • Jag tycker bara att han är för dyr för vad han gör mot vissa teams.

Tror som sagt att Skitter är bättre över lag, men jag ska fundera på Fezglitch.
    Risky som sagt, men ett roligt roster
  • Nu ska du ju inte ta mina råd för sanning med angående trollet gillar jag skarpt claw mycket mer än guard.
    Spelade med guard på stockbowl och på LOS mötte jag mest andra big guys som slog med två tärningar ändå eller lag med nog med folk på linjen än vad du vill möta så då var guard ändå förbrukat.

Claw+mb gör ju att de blickar han får ta faktiskt kan ge lite mervärde.
  • Guard hade jag inte tänkt sätta på trollet, utan på mina stormvermins.
    Lutar faktiskt åt att sätta claw på trollet av den enkla anledningen att folk blir lite rädda för honom, som du säger.

Sen ger det mig anledning att rent fysiskt sätta en klo på trollet =)
  • Jag tycker wysigwyg:en med ett klotroll var bästa idén hittills! Här sitter man på fyra klolösa troll ...
  • Om du ska spela Underworld tror jag det bästa är om du släpper alla koncept helt och hållet och går apskit. Laget är väldigt dåligt i jämförelse med de flesta andra i en turneringssituation, men jag är helt övertygad om att det kan prestera hyfsat. Att köra på någon form av "Goblin-bash" tycker jag inte är en styrka med laget personligen. Jag föredrar möjligheten till bullshit som finns inbyggd med tillgång till en gutter, mutationer och några råttor. Så mitt tips är att skippa bashen, du kommer bli utbashad ändå, och gå på skitter + kanske bomber, sen skills som ställer till det för motståndarn (som t.ex. kick på en råtta, en two heads-gobbo, tentacles-troll, kanske en big hand).. Along those lines... Överraskningsmomentet är superviktigt med underworld :-)
  • Bash var inte riktigt min tanke. Klon på trollet är mer för att skrämma motståndaren. Räknar inte med att göra någon skada egentligen.

Tror inte riktigt på att gå helt bananas. Vinner man verkligen mer på det?
    Kanske är det bara jag som inte ser laget som superömtåligt, då jag annars spelar med AV6.

Funderar för övrigt på att spela 'Flings på Dungeon Bowl. Gick ju ganska bra förra helgen, så varför inte prova igen?
  • Jag är ju rookie, men jag spelar ju underworld delvis i stockbowl open och min åsikt är att så fort man ska göra något symmetriskt eller taktiskt är man för klen och blir övermanglad. Underworlds styrka. Blunda och doudgea. Och råttorna hjälper till och står ivägen ifall det blir en turnover och en gobbo står dumt till.
    Blunda och kasta massa omöjliga doudge tärningar! ;)
  • Slumpeen wrote: »
    Blunda och doudgea

Precis vad jag gör, men då jag spelar flings annars tycker jag att underworld är starka. M6 AV7 gobliner! M7 ST3 AV7 skaven!

Kanske borde jag använda min dubbel på en goblin.
    Wrestle FTW
  • edited February 2015
    2/6/1/10 träd starkt. Två såna ännu starkare. Två såna och ett tredje superträd STARKAST! Halflings är bashigare än UW...
  • edited February 2015
    Håller med @JohnnyD , UW är inte bashiga. Råttorna är bara dött kött dom står i vägen ifall (när) gobbosarna orsakar turnovers. Jag vill gärna som @pedda spela ett bashigt UW lag, men detta är mer utopi än vad det faktist är bra.
  • Point taken och ni har nog rätt.
    Underworld är mer dash eller framför allt speed.

Tror dock på claw på trollet, för att vissa motståndare då kanske fokuserar för mycket på det.
  • Underworld är mycket hopp och lite kunnande. Potentialen är enorm, men de mår nog bättre om de faktiskt får lite skills.

Av erfarenhet säger jag att Bomber Dribblesnot vinner 1 av 4 matcher på egen hand.
    Problemet är att han är helt menlös mot alver och han kommer ju garanterat att förlora en av fyra också :P Nu spelar det mindre roll att han är bedrövlig mot alver, för det är resten av laget också. Snudd på autoloss mot dom. De är snabbare, starkare och bättre på att leka med boll. Inte en lovande start :P

Nu ska vi dock komma ihåg att allt jag säger är mer baserat på ligaspel än turneringar (jag har spelat en turnering, dock som Underworld!).
  • Claw på trollet toppen ide. Guard på nån råtta och hopp och studs, två huvud goblins skulle jag köra på.
  • khanmank wrote: »
    Jag tycker wysigwyg:en med ett klotroll var bästa idén hittills! Här sitter man på fyra klolösa troll ...

För mycket?

B91eMhzIEAEh2VN.jpg
  • Biffa upp armen lite så funkar det nog ska du se
  • Krabbklo!
    Supertjusig och alldeles lagom
  • Biffa upp armen lite så funkar det nog ska du se

Jo, det ska till en del green stuff =)
    suncar wrote: »
    Krabbklo!
    Supertjusig och alldeles lagom

Tackar
  • Med en hel del greenstuff... absolut!
  • Skrämseltaktiken lär ju fungera bättre om han dessutom har en jätteklo!
  • "Hade inte du ett troll?"

"Jo Mr Snippers står här bakom klon"
Sign In or Register to comment.