Jag håller med @Thursablot. Så länge mobiltemat inte blir för tungt så kommer det funka. Läser forumet till ~90% via mobilen. Tror också pappret är lite för mörkt, kontrasten mot texten blir för låg.
ja mobillayouten får man låta vara eller bara ändra färger på möjligtvis? och sen ha nåt lite mer anpassat till webben. jag tycker själv att det lyfter det hela lite.
fast i grund och botten är det ju besökarna och en hög aktivitet som är det viktigaste.
Mycket snyggt. Enda oron är samma som @Snow , att kontrasten kanske gör texten jobbigare att läsa. Kan du posta en bild med mer text så man kan test läsa, alternativt göra texten större?
ja asså den går ju att ljusa upp hur mycket som helst så kontrasten kommer inte vara något problem. detta va bara en bild för att få ett hum om hur det kan bli. Bestäms det att använda detta så tar jag fram nytt material efter era önskemål.
Jag tycker forumet funkar bra som det är nu när jag har fått upp kalenderfunktionen.
Det enda man skulle kunna se över (IMHO) är den grafiska delen. På sätt och vis är det enkelt och rent att köra på som det är nu, å andra sian vore det kanske roligt med lite mera bling. Vad tycker folk?
Sedan skulle man mycket väl kunna bygga en hemsida/blogg/statistikdel/whatever förutom forumet. Dock är det inget jag känner för att ta tag i just nu.
Finns det någon som har en bra idé som vi tycker passar inom ramen för SweBBA, tid och kunskap att genomföra den finns det serverutrymme, domänen är klar och det är bara att börja spåna och dra igång projekt! Jag hjälper såklart till i den mån jag kan, men kommer inte driva något själv den närmaste tiden.
Comments
fast i grund och botten är det ju besökarna och en hög aktivitet som är det viktigaste.
tack tack @Ozt & @JohnnyD gött å höra
Det enda man skulle kunna se över (IMHO) är den grafiska delen. På sätt och vis är det enkelt och rent att köra på som det är nu, å andra sian vore det kanske roligt med lite mera bling. Vad tycker folk?
Sedan skulle man mycket väl kunna bygga en hemsida/blogg/statistikdel/whatever förutom forumet. Dock är det inget jag känner för att ta tag i just nu.
Finns det någon som har en bra idé som vi tycker passar inom ramen för SweBBA, tid och kunskap att genomföra den finns det serverutrymme, domänen är klar och det är bara att börja spåna och dra igång projekt! Jag hjälper såklart till i den mån jag kan, men kommer inte driva något själv den närmaste tiden.
Det är en VPS i England. Vill vi göra tyngre saker kan man säkert uppgradera, men då kommer det kosta mera och så vidare.
Jag vet inte om hur pass mycket regler som diskuteras, så det kanske inte är så aktuellt.
Kul att du gillar den @johnnyD