Vad borde finnas på SweBBAs webbplats?
Forumet har kommit igång bra, så det kanske är dags att undersöka om något mer borde finnas på SweBBA.com
En sak som Mago höll i på det gamla Stockbowlforumet var en ständigt uppdaterad förteckning över turneringar i ärans och hjältarnas land. Den var min inträdesväg till turneringar utanför 08-området, och jag saknar den.
Det vore också kul med resultat från turneringarna efter att de spelats.
Korta presentationer över svenska klubbar vore också bra. Det finns länkar till hemsidor, men de är inte alltid så bra på att presentera sig.
Finns det annat som någon tycker borde vara med?
En sak som Mago höll i på det gamla Stockbowlforumet var en ständigt uppdaterad förteckning över turneringar i ärans och hjältarnas land. Den var min inträdesväg till turneringar utanför 08-området, och jag saknar den.
Det vore också kul med resultat från turneringarna efter att de spelats.
Korta presentationer över svenska klubbar vore också bra. Det finns länkar till hemsidor, men de är inte alltid så bra på att presentera sig.
Finns det annat som någon tycker borde vara med?
Comments
I Magic the Gathering, så hade man förr ett internationellt ratingsystem, som tillhandahölls av DCI. Varje sanktionerad tävling registrerade ratingen. Sedan på www.svenskamagic.com hade varje profil sitt DCInummer kopplat till sig och man kunde läsa varje profils rating direkt på hemsidan (samt se ranking). Jätteroligt att följa, vilken plats man låg på i Sverigerankingen samt Internationellt, efter varje tunering.
Ett liknande system finns idag på svenska40k.se . Idag kör de ett manuellt poängsystem, men jobbar på att automatisera detta. Denna lista är dock endast nationell. Men likväl fruktansvärt roligt att följa.
Nu är jag kanske lite för ny inom BB för att ens uttala mig överhuvudtaget, men om jag har förstått det rätt så finns NAF, som fungerar ungefär som DCI gjorde/gör för Magic.
Därför skulle jag tycka att det vore galet roligt ifall man på något vis kunde koppla profilerna här mot NAF och på så vis kunna se Rankingen för medlemmarna här på Swebbba. Eller kanske även en laguppdelad rankinglista.
Nu var detta endast brainstormande från en alldeles för ny BB spelare, så jag reserverar mig för riktigt korkade åsikter!
[/url
Hade ju dock varit färnt man man kunde lyfta ut värdena (lag och ranking/rating) och på så sätt ha en sida här där man kan ha dessa postade i ordning (som en rankinglista)
<div class="UserSpoiler"><div class="SpoilerTitle">Spoiler: </div><div class="SpoilerReveal"></div><div class="SpoilerText">men för dom som undrar hur man götr så är det bara att byta ut xxxxx mot ditt NAF-nr i denna url http://www.elyoukey.com/nafsig/?uid=xxxxx
eller så finns det några med lite annan design här: http://www.thenaf.net/2013/06/get-a-naf-sig-on-your-favourite-forum/
</div></div>
Probably the best bear in the world
för håller med om att det är skönt att ha ett renare forum utan signaturer
Till hemsidan så skulle det vara roligt med en sektion för lag, där folk kan posta de laguppställningar de använt på olika turneringar, så man kan få ideér för egna builds.
Nästan alltid när jag planerar ett nytt lag sitter jag och letar andra färdiga lag för inspiration till målning. Då är det otroligt irriterande med halvfärdigt och diskussioner utan bilder.
http://www.svenska40k.se/rank.php
Sedan så hade jag tyckt det varit skoj att ha med en taktikkategori.
Även en teamblog kategori. Jag gillar när man kan följa ett lag genom en liga för att se hur det utvecklas. Skoj att se hur folk lägger ut sina skill.
En automatiskt påfylld profil vore kul, tex med statistik för de lag man spelat på turneringar och (eventuellt bara länkar till) ens lagpresentationer.
Jag vet att det finns men det hade varit trevligt att ha en inhemsk Ranking lista "här" på denna sidan.
Osäker på vem som har skrivit det innan i detta forum men som den personen skrev så gillar jag att ha saker och ting samlat på ett och samma ställe.
Om ni kommer på ett bättre namn på kategorin så är ni välkomna att föreslå det. Festskrud är väl passande men inte 100%
Om jag går till överdrift får ni säga till, försöker att inte petmoderera på detta sätt men ibland kan jag inte stoppa tvången...
Och.. hrm.. Baconbreath.se? Dags för OCD att slå till igen där tror jag.
(Det är @Mago som är ansvarig för det "felet"....)
forum.swebba.com borde fungera fint.