Vad borde finnas på SweBBAs webbplats?

edited January 2014 in SweBBA
Forumet har kommit igång bra, så det kanske är dags att undersöka om något mer borde finnas på SweBBA.com

En sak som Mago höll i på det gamla Stockbowlforumet var en ständigt uppdaterad förteckning över turneringar i ärans och hjältarnas land. Den var min inträdesväg till turneringar utanför 08-området, och jag saknar den.

Det vore också kul med resultat från turneringarna efter att de spelats.

Korta presentationer över svenska klubbar vore också bra. Det finns länkar till hemsidor, men de är inte alltid så bra på att presentera sig.

Finns det annat som någon tycker borde vara med?
«1

Comments

• Om man får brainstorma fritt (och det bestämmer jag att man får, eftersom frågan är på tapeten), är någonting som jag tycker har varit riktigt trevligt på SvenskaMagic och Svenska40k (Magic the Gathering och 40k).

I Magic the Gathering, så hade man förr ett internationellt ratingsystem, som tillhandahölls av DCI. Varje sanktionerad tävling registrerade ratingen. Sedan på www.svenskamagic.com hade varje profil sitt DCInummer kopplat till sig och man kunde läsa varje profils rating direkt på hemsidan (samt se ranking). Jätteroligt att följa, vilken plats man låg på i Sverigerankingen samt Internationellt, efter varje tunering.

Ett liknande system finns idag på svenska40k.se . Idag kör de ett manuellt poängsystem, men jobbar på att automatisera detta. Denna lista är dock endast nationell. Men likväl fruktansvärt roligt att följa.

Nu är jag kanske lite för ny inom BB för att ens uttala mig överhuvudtaget, men om jag har förstått det rätt så finns NAF, som fungerar ungefär som DCI gjorde/gör för Magic.

Därför skulle jag tycka att det vore galet roligt ifall man på något vis kunde koppla profilerna här mot NAF och på så vis kunna se Rankingen för medlemmarna här på Swebbba. Eller kanske även en laguppdelad rankinglista.

Nu var detta endast brainstormande från en alldeles för ny BB spelare, så jag reserverar mig för riktigt korkade åsikter! :)
  • edited January 2014
    Det finns faktiskt möjlighet att skriva in en html kod i t.ex din signatur som visar din uppdaterade NAF-ranking.
  • edited January 2014
    Grymt, tack!
    Hade ju dock varit färnt man man kunde lyfta ut värdena (lag och ranking/rating) och på så sätt ha en sida här där man kan ha dessa postade i ordning (som en rankinglista)
  • ja men va fiffigt. tyvärr kan man inte ställa in en signatur här inne va? om man inte lägger in det själv i varje post man gör.

<div class="UserSpoiler"><div class="SpoilerTitle">Spoiler: </div><div class="SpoilerReveal"></div><div class="SpoilerText">men för dom som undrar hur man götr så är det bara att byta ut xxxxx mot ditt NAF-nr i denna url http://www.elyoukey.com/nafsig/?uid=xxxxx

eller så finns det några med lite annan design här: http://www.thenaf.net/2013/06/get-a-naf-sig-on-your-favourite-forum/
    </div></div>

Probably the best bear in the world
    ?uid=19542
  • Vill ni ha signaturer? Det verkar finnas en addon, men jag tänkte initialt att det kanske blir onödigt mycket skräp på forumet då.
  • Det är ju både för och nackdelar med att ha det. i en framtida design skulle man kanske kunna inkorporera en referens till naf i varje header eller nåt istället.
    för håller med om att det är skönt att ha ett renare forum utan signaturer :)
  • Jag ser helst att forumet kör utan signaturer, det blir mycket renare och mer lättläst på det viset.

Till hemsidan så skulle det vara roligt med en sektion för lag, där folk kan posta de laguppställningar de använt på olika turneringar, så man kan få ideér för egna builds.
  • Håller med där. Signaturer medför mest en massa onödigt skräp. En frivillig koppling mellan användarprofil och NAF-nummer är väl inte helt dumt dock. Det skulle kunna vara kopplat till profilen och visas där.
  • Jag har en tanke på att man kanske skall skapa en underkategori på "målning och modeller" som heter "Hall of fame" eller dylikt där bara färdigmålade lag (eller figurer) får postas. Då hittar man mycket lättare alla snygga lag folk postar. Det är kanske inte något problem nu men om 1000 poster kommer det vara svårt att hitta det där snygga laget du såg förra veckan om du måste leta igenom alla andra - titta på den här nya modellen man kan köpa - poster. Vad tror ni, behövs det eller blir det bara onödigt fragmanterat?
  • Jag tycker det är bra Lard!

Nästan alltid när jag planerar ett nytt lag sitter jag och letar andra färdiga lag för inspiration till målning. Då är det otroligt irriterande med halvfärdigt och diskussioner utan bilder.
  • Jag håller med z3bb3 att en ranking hade varit väldigt trevligt att ha. Gärna som en sida för sig själv om möjligt. Gärna som Svenska40K har
    http://www.svenska40k.se/rank.php

Sedan så hade jag tyckt det varit skoj att ha med en taktikkategori.
    Även en teamblog kategori. Jag gillar när man kan följa ett lag genom en liga för att se hur det utvecklas. Skoj att se hur folk lägger ut sina skill.
  • Jag vill inte heller ha signaturer. Det blir så plottrigt och svårläst.

En automatiskt påfylld profil vore kul, tex med statistik för de lag man spelat på turneringar och (eventuellt bara länkar till) ens lagpresentationer.
  • edited January 2014
    Det kanske är jag som inte fattar, men en sida med rankings FINNS ju redan... NAF:s rankingsida!
  • Mago wrote: »
    Det kanske är jag som inte fattar, men en sida med rankings FINNS ju redan... NAF:s rankingsida!

Jag vet att det finns men det hade varit trevligt att ha en inhemsk Ranking lista "här" på denna sidan.
    Osäker på vem som har skrivit det innan i detta forum men som den personen skrev så gillar jag att ha saker och ting samlat på ett och samma ställe.

• Har således skapat kategorin "festskrud" under "målning och ..." och flyttat dit alla poster med helt målade lag. Direktlänk: http://forum.baconbreath.se/index.php?p=/categories/festskrud

Om ni kommer på ett bättre namn på kategorin så är ni välkomna att föreslå det. Festskrud är väl passande men inte 100%
  • Min OCD slog till och såg till att folks målningstrådar med helt färdiga lag anger ras efter titeln med [bindestreck ras]. Vissa hade ras inom parantes (!!) och någon enstaka hade inte ras utskriven alls (!!!!!). Nu kan man lätt se vilken lagtyp varje tråd handlar om

Om jag går till överdrift får ni säga till, försöker att inte petmoderera på detta sätt men ibland kan jag inte stoppa tvången...
  • Alla har vi våra sidor Lard, dina är nog oftast positiva. :-)

Och.. hrm.. Baconbreath.se? Dags för OCD att slå till igen där tror jag.
  • Tack!
    (Det är @Mago som är ansvarig för det "felet"....)
  • Lard wrote: »
    Min OCD slog till och såg till att folks målningstrådar med helt färdiga lag anger ras efter titeln med [bindestreck ras]. Vissa hade ras inom parantes (!!) och någon enstaka hade inte ras utskriven alls (!!!!!). Nu kan man lätt se vilken lagtyp varje tråd handlar om

Om jag går till överdrift får ni säga till, försöker att inte petmoderera på detta sätt men ibland kan jag inte stoppa tvången...
    Föredömligt! Men festskrud. Var inte "målade lag" tydligt nog ;) jag gillar övertydlighet. Skulle även föredra ras före laglamn och hård moderering så att det följs.

• Att @Lard länkar fel tar jag inget ansvar för. :)

forum.swebba.com borde fungera fint.
  • En köp- & säljdel vore önskvärt. Roligare att handla och kränga gobz till folk i Sverige än att skicka över hela världen.
  • Mycket rätt @Coma, det ska vi ha. Jag Fixade en "köp och sälj" och lade den i roten. var skall den ligga? Under Blood Bowl, under SWEBBA, där den ligger?
  • Jag gillar att den ligger lättillgängligt där den ligger nu :)
  • lade till "Byta" i Titeln
  • Föredömligt. Defenitivt i roten
  • Ok, nu finns en poll-plugin installerad.
  • pillade lite på en möjlig design av forumet. hojta till om jag skall fortsätta kolla på eatt göra en hel template av detta.

2yz0apt.jpg
  • Ser proffsigt ut! Och påminner lite om interfacet till Cyanides Blood Bowl.
  • edited January 2014
    Sidan blir verkligen mer bloodbowl där. Så länge det inte segar ned för mycket eller stör telefonsurfning så gillas det. Problemet med väldigt små skärmar uppstår ju onekligen vid massor med texturer och färger.
Sign In or Register to comment.