DOUBT V - Umeå 4-5 Januari

edited December 2013 in Turneringar
Det finns två coacher i Stockbowl-området som hört av sig de senaste dagarna om sen anmälan. Tyvärr verkar ingen av dem ha skjuts upp så spel verkar just nu inte så troligt. Finns det fler coacher domar intresserade att ta sig upp? Har någon av dem tillgång till bil?
«1

Comments

  • Det trillar fortfarande in anmälningar och vi är just nu 31 anmälda till DOUBT V.

    Då räknar jag inte med de som sagt att de dyker upp om de hittar skjuts från Stockholm eller de som sagt sig troligen dyka upp, men som inte anmält sig ännu.

    Jag har dock bara fått in 9 roster och jag kan säga att bland dessa roster är 8 olika team representerade.
  • Ser ut att bli några kronor över i DOUBT-kassan i år med. Detta i kombination med lite pengar vi fick in från tärningsförsäljning förra året kommer jag att köpa in kaffe och te till DOUBT V och bjuda på så långt det räcker.

    Någon som har några särskilda önskemål kring andra vettiga småsaker att köpa in så är detta tillfället att säga till.
  • Snabb handuppräckning. Hur många kommer att ta med sig en pitch till DOUBT V? Vill bara kolla så vi inte blir väldigt kort.
  • Jag tänkte ta med 3 stycken.
  • Jag tänkte ta med en, kan ta med flera om det kniper.
  • Jag kan ta med mig min Eurobowl plan om den Behövs.
  • Jag tar med en pitch
  • Låter bra. Det verkar lösa sig med pitchar
  • Hejsan, jag skulle behöva info om tid och plats för turneringen.
  • Vi håller till på klintvägen 37. Parkering finns vid sjukhusets södra entré.

    Vägbeskrivning till lokalen http://www.stridshammaren.se/forum/index.php?p=/discussion/comment/50531#Comment_50531

    Planen är att sätta igång registreringen vid 08:00, låta dem som redan lämnat in roster få komma 8.45. Första matchen sätter igång vid 09.00.
  • Tack! Då ses vi kring 8.45 på lördag.
  • Kommer ni ha mackor eller godis/chokladkakor till försäljning? Det skulle uppskattas och kan säkert dra in några kronor extra.
  • Nej, inget sådant. Blir för mycket för mig att arrangera. Fritt fram för någon annan att ta tag i det dock.
  • Sju orklag, tre norsedito och inte mindre än två wilhelms har dykt upp. I övrigt blandat.
  • So far so good.

    1 win, 1 tie and 2 losses with the 'flings.
  • Fem stockbowlcoacher på top sju. Klart bra resultat. Värt att notera är att Luleå vann med Lärarerik, Göteborg kom tvåa med Långjan och Norrlands huvudstad Sundsvall kom trea med mig. Stockholm fyra med Ostjonas.
  • Fishypiggy wrote: »
    Wilhelms?
    Starplayern Wilhelm Chaney, str 4 necrovarulv med wrestle och catch.

  • edited January 2014
    # Team Race Coach Games Score Touchdowns Casualties
    1 Toombah Stompahs Orc @Pellevin 6 103 10 - 5 20 - 7
    2 Vermitons Doubters Skaven @InForThepain 6 88 15 - 4 8 - 16
    3 Blue Bay Rollers Orc @Thursablot 6 81 8 - 5 13 - 5
    4 Orelake Porters Dwarf @Ozt 6 78 8 - 6 14 - 8
    5 Moose Riders Norse @JohnnyD 6 73 9 - 7 12 - 11
    6 Norsca Rampage Norse @Zenith 6 72 10 - 7 12 - 8
    7 Middenheim Doomlords Necromantic Undead @Jammydodger 6 71 9 - 5 10 - 13
    8 Broken Toof Orc @Khanmank 6 67 7 - 8 16 - 8
    9 White Walkers Undead @Frantic 6 66 10 - 6 8 - 11
    10 Bob & Company Orc @Bim 6 66 9 - 9 9 - 8
    11 Pipeland Runners Skaven @Basse 6 63 8 - 6 8 - 12
    12 Fluffy White Bunnies Orc @Purrelito 6 62 9 - 7 10 - 10
    13 Lash Waagash Bashers Orc @Packarn 6 59 6 - 8 9 - 3
    14 Manchurian Undivided Chaos @NilssonHarHund 6 58 6 - 7 13 - 9
    15 The Lost Congregation Necromantic Undead @Betty 6 56 8 - 9 12 - 10
    16 Ganeth Stabbers Dark Elf @Mortimess 6 48 11 - 11 3 - 15
    17 Scanian Avengers Norse @Duckwing 6 47 5 - 11 18 - 10
    18 Orconautz Orc @Coma 6 46 7 - 11 8 - 8
    19 Widefield Wokmasters Halfling @Mago 6 44 6 - 10 11 - 13
    20 W.A.S.P. Skaven @Emil Emilsson 6 42 10 - 11 8 - 15
    21 Statens hem för vanartiga barn Vampire @Meowth 6 41 6 - 9 6 - 12
    22 Oral 69ers Vampire @Lockmund 6 40 10 - 9 5 - 21
    23 Senile Silverbacks Necromantic Undead @Sunrae 6 40 4 - 10 12 - 11
    24 Caged Maiden Wardens Ogre @Hemlighallaren 6 25 3 - 17 8 - 9
    25 West Wasteland Wanderers Chaos Pact @Stareater 2 22 2 - 2 6 - 3
    26 Black Crypt Beauties Dark Elf @Rolling Snakes 2 20 6 - 2 1 - 4
  • Öh. Det här med BBCode funkar inte så bra med stora tabeller. Synd att man inte kan peta in ren HTML på något sätt.
  • Det får duga tills någon admin visar mig hur man egentligen får BBCode att funka på tabeller.
  • Posta resultatet på NAF och länka dit?
  • Förresten har du så man kan se alla matchresultat var för sig också? Hade varit intressant att se och tack allihop för en grymt kul helg! Oh YEEEAAH! :D
  • edited January 2014
    Det finns information som folket har rätt till i klartext: http://marmeladov.com/dtv.htm

    @Thursablot har missat en detalj. Det var fem Stockbowlcoacher i top 6, och inforthepain kom trea. jammydodger kom ju faktiskt tvåa, även om det inte framgår av tabellen.

    Tack för en rättvis helg :)
  • edited January 2014
    Tackar. Mer detaljerade resultat om varje match kommer på NAF-sidan.

    Behöver få NAF-namn och nummer för nya medlemmar av @Mago innan jag kan skicka in resultatet dock.
  • Dags att utvärdera årets version av DOUBT. Har en del punkter som jag skulle uppskatta om ni tyckte till om så att vi kan göra turneringen ännu bättre nästa år. Vill man inte säga saker inför alla så går det bra att skicka mig ett e-brev på stareater@gmail.com.

    Turneringsformat: Var det bra att köra över två dagar eller vill vi bara köra över en dag nästa gång? Är det en lämplig tidpunkt på året att hålla turneringen?

    Reglerna: Var det lagom TV? Var det bra med star player? Gillades skill packena? Var två extra skills efter match fyra bra? gav reglerna något lag för stora fördelar? Borde vi lotta så att coacher i första rundan möter coacher från annan ort så gott det går?

    Lokalen: Var den bra eller dålig?

    Schemat: Vi höll schemat riktigt bra i år. Något vi vill förändra? Färre matcher och en paus mellan dem? Börja tidigare och sluta senare? Skall vi ha fler matpauser?

    Priserna: Gillades årets sponsorpriser? Var ett målat lag ett bra pris? Skall vi försöka få liknande sponsring nästa år? Gillades tärningarna som swag? Vill vi ha något annat än miniatyrer som pris?

    Kostnader: Vi gick plus ca 450 SEK på turneringen i år, och jag ska försöka kränga lite överblivna turneringstärningar på TFF. Var turneringskostnaden lagom? Vad tycktes om föranmälanssystemet? Var det bra att lämna in roster i förväg?

    NAF: Vad tyckte spelare om NAF-rabatten? Fungerade det bra?

    Organiseringen: Kände att organiseringen gick hyfsat bra, trots att jag klantade mig och behövde korrigera ett par resultat mellan dag 1 och dag 2. Har ni några åsikter på vad jag borde förbättra till nästa år?

    Övrigt: Något som jag missat att ta upp? Vad i övrigt var bra och dåligt?
  • edited January 2014
    Turneringsformat: Två dagar är ett måste för att det skall vara värt att åka långt och deltaga för mig.

    Reglerna:
    Jag gillar att kunna köpa skills istället för att dela ut skills. Jag gillar inte att det är ok med starplayers. Det blev för många skills med de extra som kom senare (då räknar jag möjligheten till 7 skills + 2 senare)
    Lottningen borde ha gjorts på det viset eftersom det stod på hemsidan att det var så det skulle gå till.

    Lokalen:
    Lokalen fungerar bra.

    Schema: Jag tyckte det var för kort tid för matcherna. Paus mellan matcherna på ca 15 min är lagom.
    Inga fler matpauser men kanske utöka tiden för den som finns.

    Priser: Kanonbra priser! Det kan vara tufft med något annat än tärningar i swagbagen. NAFC hade en ascool turnmarker t.ex.

    Kostnader: Kostade i stort sett inget så det bjuder in till att folk har råd att betala resan till turneringen också.
    Det är kanon att lämna in roster i förväg. Sätt ett sista datum för det och det vore otroligt nice att få en utskriven roster vid registrering med Doubtkänsla.

    NAF: Jag har inget bättre förslag att locka folk att bli NAF medlemmar.
    Synd att man inte kan neka de som inte vill vara med i NAF,
    Väldigt trist när man tappar rankade matcher.

    Övrigt:
    Vädertabellen var bananas och gillades inte alls (förutom temat såklart!)
    Bra att det fanns bordsnummer på borden och specialregler.

    Jag tackar för en rolig turnering med bra organisation och inte minst att lösa sovplatser till en mängd människor!
  • Turneringsformat: Två dagar är inte ett måste för mig, men jag tycker det är bästa att få spela 6 matcher när man ändå åkt en bit och det blir tungt men går att göras på en dag.

    Reglerna: Jag gilla att det var cap på 2 skills i laget så att det inte blir den klassiska knarka guard eller block på allt. Själv märkte jag knappt av de 2 extra skillsen efter match 3 då jag redan gett ut alla skills jag behövde. Kanske borde nischa turneringen lite så Norse får lite fördelar i snön.

    Lokalen: Lokalen fungerar bra. Men om vi hade varit fler kanske det hade blitt lite knapert med plats.

    Schema: Funkade bra, bara jag som spelar så jäkla långsamt.

    Priser: Grymma priser, gilla att det var så många som fick utmärkelser, att få ta med sig hem en cheerleader från en tunering är ju inte fel ;)

    Kostnader: Resan var ju det man märkte av mest men ska man ta en weekend nån annanstans så är det ju också resan som kostar. Boendet löstes fint. Avgiften för att vara med var liten, kanske skulle höja den med 50kr så kan man kanske ha fler priser

    NAF: Borde vara obligatoriskt! 20 dubbelskulls åt den som nekar sin motståndare att få matchen rankad!

    Övrigt: Skullcapen var asgrym!


  • Inforthepain: Angånde övrigt, hade de "capat" antalet skulls? Det låter som ett intressant koncept annars ;)
  • Den som slog en dubbel ellet tripple skull fick ta på sig en riktigt ohygligt ofager och varm mössa och den som hade på sig den i slutet av tuneringen vann ett pris.
Sign In or Register to comment.