Omöstning lagkapten BB EM 2026 öppnad!
Vi har genomfört frågefasen i uttagningen till ny BB lagkapten för Sverige till EM 2026 och svaren är publicerade. Ni hittar länkar till dem här: Frågor till kandidater för EuroBowl kapten 2026 - Page 2 — SweBBA
Detta gör att vi går över till omröstningen enligt nedan:
Nominerade i bokstavsordning: @coma @grumplekins @Nyaga @Oberwald_1 @Skuld
När: Ni får rösta från nu till söndagen den 30 november kl 20:00.
Hur: Ni skriver vilken person ni vill se som lagkapten i ett gemensamt meddelande till @Melisqus , @Mago och @Bitter antingen genom ett privat meddelande här på Swebba eller discord. OBS: endast en röst per person, och ni röstar endast på en av de nominerade. (både Oberwald och Oberwald_1 kommer att räknas som en godkänd röst)
Vilka får rösta: De som har NAF land som Sweden har rätt att rösta.
Publicering av resultaten görs efter sammanställning och bekräftelse mellan omröstningsgruppen (jag, Mago, Bitter). Dvs publicering blir antagligen sent den 30:e november eller under den 1:a december.
För er som inte har samma nick som erat NAF namn så ber vi er även att skriva ner NAF namnet så att vi kan bekräfta att eran röst är giltlig.
Comments
Kära vänner.
Jag hoppas att så många som möjligt från vårt fina Blood Bowl Community tar sig an och röstar på Kaptensomröstningen.
Förutom att ha äran att ta ut och leda landslaget, så är det ett representantskap utåt mot resten av världen.
"Var med och rösta och känn dig nöjd.
Var inte med och rösta, och vara utanför och bli besviken"
RÖSTA på den DU tror på!
Väldigt fint och starkt presterat av alla våra kandidater! Tack!
Jag känner att Svenska landslaget och Community:ts framtid är i trygga händer :)
/kaju
Vi har fått in 35 röster än så länge vilket är bra, men vi hoppas på fler!
Så har ni inte röstat, se till att läsa igenom vad de nominerade vill och skicka sedan ett gemensamt meddelande till mig, Mago och Bitter här på Swebba eller på Discord om vem ni röstar på.
Tackar till alla som har varit med att rösta!
Det har tyvärr varit lite mer problematiskt än tidigare med att jag, Mago och Bitter inte har varit med alla tre på vissa röster så de exakta siffrorna kommer imorgon.
Men vi kan redan nu gratulera @Skuld som får ta över lagledarrollen från @kaju ! Vi önskar honom och landslaget all lycka till!
Grattis @Skuld! 🥳
Grattis @Skuld, och bra jobbet resterande kandidater!
heja heja! grattis!!!
Här är resultaten från omröstningen:
@coma 10
@grumplekins 0
@Nyaga 4
@Oberwald_1 9
@Skuld 18
Fem fina kandidater har vi haft. Hurra för nye kapten @Skuld och än en gång tack till avgående kapten @kaju.
Gratulerar @Skuld! 💥💥💥
Grattis @Skuld !
Grattis Skuld. Helt klart roligt att se dig leda landslaget.
Tack alla ni andra som visat sunda, goda tankar och idéer gällande Blood Bowl Sverige och kaptensrollen.
Ny chans och nya utmaningar, lycka till Skuld och det framtida nya laget.
Bra styrt av Mellis, Bitter och Mago. Heja er med 🫶
Grattis @Skuld
Bra kämpat @Oberwald_1 @Nyaga @grumplekins @coma
Grattis skuld! 🏉
@Skuld GG!
@Skuld WP!
För att vara transparenta blev det 5 ogiltiga röster:
1 person hade inte Sweden som land på NAF, informerades om detta men återkom aldrig.
1 person skrev bara till mig, informerades om att en röst måste skickas till oss alla tre, men gjorde aldrig detta.
3 personer skrev bara till en av oss, men vi missade detta och insåg för sent att rösten var ogiltig. Solidariskt nog tog vi en var av dessa.
De ogiltiga rösterna var väl spridda över kandidaterna, och hade inte påverkat resultatet märkbart.
Vi ska se över processen. De tre vi missade borde ha fångats upp. Till vårat försvar var det ganska många som bara skickade till en av oss trots tydliga instruktioner, och majoriteten av dessa fångade vi upp och fick som en giltig röst till slut.
det är svårt att läsa instruktioner oavsett vad det gäller.
men det borde ju gå att skapa ett konto som folk ska skicka till, typ kaptensval, som de som håller i kaptensvalet får tillgång till. kan det underlätta tror du @Mago?
Grattis @Skuld!
Grattis @Skuld och kul att se att vi har så många bra alternativ för kaptensrollen!
Jag är iaf den enda som lyckades avskräcka alla!!! 🙏
Hurra för @Skuld
Kanske det. Vi får fundera lite på hur det går att göra processen bättre.
Jag är slarvig och skickade bara till en av er. Fel av mig även om jag när jag läser om instruktionerna tycker att man hade kunnat formulera sig mer tydligt. Eftersom de flesta fattade galoppen så inser jag dock att jag är den som det är fel på. :)
Jag vet dock inte riktigt vad syftet är att man ska rösta till tre personer? Det skapar väl inte en bättre säkerhet? Snarare bara en försvårande faktor?
Även idioter ska ha rösträtt så därför förslår jag att man förenklar nästa år!!!
Men bra jobbat av alla utom mig och de fyra övriga som slog en etta på Bone Head.
Bara 5 av 46 som failade. Klassisk one-in-nine (typ). Ändå rimligt utfall. 😅
@Ikterus Anledningen att alla tre skall få rösterna är att någon i rösträkningsgruppen inte skall kunna hitta på röster som inte kan bekräftas av övriga gruppen.
Håller med @Ikterus om att det är omständigt. (håller förövrigt alltid med ikterus , bara så du vet @Pellevin )
Räcker med om det finns ett konto eller mail som alla i rösträknargruppen har tillgång till.
Det är väl bättre att skapa en temp email nästa gång som alla tre har tillgång till?
Samtidigt: bra jobbat och tack för att ni gav er tid för detta =)
Machiavelliske Melisqus kan säkert hitta på något sätt att exploatera det också. Kanske finns det en problematik med att ha ett konto som flera har tillgång till? En kan logga in och ta bort röster typ?
Men någon slags mailgrupp som går till alla kanske är en möjlig lösning. Vi har ett år på oss att tänka ut något bra.
Dock vet vi alla vad som händer när man idiotsäkrar ett system..
Jag tycker att @Melisqus , @Mago och @Bitter har gjort ett väldigt bra jobb.
Tycker att framtida omröstningar ska ske näst intill på samma sätt.
STORT TACK!
Jag tycker allt har varit supertydligt och bra styrt!
Att var nionde person har svårt att läsa fullständiga meningar och stycken, och därför gör fel i en omröstning, kommer vi nog att få dras med oberoende av system.