Frågor till kandidater för EuroBowl kapten 2026

Vi har fem nominerade @coma , @grumplekins , @Nyaga , @Oberwald_1 och @Skuld

Ni hittar deras presentationer här:

@coma - https://forum.swebba.se/discussion/2810/coma-lagkaptenskandidat-2026-eurobowl-polen/

@grumplekins - https://forum.swebba.se/discussion/2811/grumplekins-lagkaptenskandidat-2026-eurobowl-polen/

@Nyaga - https://forum.swebba.se/discussion/2812/nyaga-lagkaptenskandidat-2026-eurobowl-polen/

@Oberwald_1 - https://forum.swebba.se/discussion/2813/oberwald-1-lagkaptenskandidat-2026-eurobowl-polen/

@Skuld - https://forum.swebba.se/discussion/2814/skuld-lagkaptenskandidat-2026-eurobowl-polen/

Vi startar nu möjligheten att ställa frågor till de nominerade. Ni kan ställa frågorna här, pm eller via discord. Skicka helst till mig, @Bitter och @Mago. Vi samlar sedan ihop deras svar och postar dem samtidigt när alla har svarat.

Första omgången frågor pågår till 2025-10-31. Vi kommer att ha 2-3 omgångar med frågor beroende på hur många frågor som kommer den andra omgången.

«1

Comments

• kändes som att alla svarade på olika frågor?

så skulle gärna se att alla svarade på samma frågor, kan vara att jag läste dåligt. men t.ex., svarade coma på vad som han vill ändra från förra kaptenen? svarade alla på hur lång uttagningsperiod som gäller?

skulle uppskatta förtydligande/svar på de frågor som missats först och främst.

• Tror att det är tillfälle för sånt nu. @brocCooLi

• edited October 25

@brocCooLi Alla kandidater har fått samma instruktioner. Hur varje enskild kandidat väljer att presentera sig är upp till den.

Detta är instruktionerna:

”Under nästa steg kommer ni att beskriva vad ni vill med er nominering. Vårat förslag är att ni i presentationen försöker ha med följande:

* Kan du beskriva dig kort

* Varför vill du bli kapten

* Vad tror du skulle vara dina starka sidor som kapten

* Hur vill du utföra uttagningen av landslaget

* Vad skulle du gjort annorlunda jämfört med föregående års uttagning och kaptensskap”

@kaju har såklart helt rätt. Vill man ha förtydliganden eller svar på frågor som man tycker saknas i presentationen är det dags att ställa sådana frågor nu.

• Ska man rösta på 1 eller flera? Ex Mago får 3p/ Chrixx får 2p /Kaju får 1p

• edited October 25

@sirvejlance precis som tidigare år har du en röst. Så du väljer en av de 5 att lägga din röst på.

Exempel: Jag röstar på sirvejlance.

• Fundera på staggered voting eller run offs när det blir fler än tre kandidater i framtiden?

• edited October 25

@sirvejlance & @Spelledaren För att förtydliga har vi som har hand om processen inte pratat om annat än en röst per person. Kanske finns det poäng i att se över det.

Det är några veckor kvar tills det är dags att rösta. Vi kommer gå ut med tydliga instruktioner när det är dags.

• edited October 25

Tack Mago, men lite ledsen att jag inte fick din röst i ditt exempel, när du fick full pott i mitt exempel

• Fattar inte vad du menar, vem skulle jag annars rösta på?

• Jag röstar på sirvejlance

• hade uppskattat om presentationsbiten var mer likartad för alla kandidater, men ok. tack för svar @Mago

• Efter frågeperioden är det dags för röstning, vi kommer gå ut med information om röstningen när det är dags.

Det går alltså inte att rösta redan nu.

• edited October 27

Det har hittills endast inkommit en fråga, om det inte kommer fler frågor så kommer det inte att bli fler omgångar utan då går vi istället till omröstning efter ni har fått se svaren från de nominerade.

Så passa på och ställ era frågor om det är något som är oklart.

Denna frågeperiod pågår till och med fredag (31/10).

• enda jag kommer på är om processen för att välja ut lag kommer ändras och hur iom de nya reglerna som släpps. men lite av det har väl redan svarats på tror jag. men kanske om kandidaterna vill utveckla tankar/idéer om den speciella sits det blir.

• Jag är nyfiken på vad samtliga anser gör en spelare till en bra blood bowl coach? Många nämner PR tabeller som mät-instrument, vilket är bra, men även mjukare värden nämndes

De får gärna utveckla vad de personligen anser att en bra coach ska besitta för egenskaper helt enkelt, förutom att inte snake när de gäller

1. Har någon av er varit i kontakt med Kaju för att se och möjligen lära av hur han har arbetat under året som varit?
    2. Kommer ni att använda er av en vice-kapten som bollplank och avlastare? Om ja, vem?
    3. Är det något ni velat ta upp som inte riktigt föll innanför ramverket för er presentation?
    4. Hur tror ni de nya reglerna kommer påverka ert arbete?
  • edited October 28

Jag vill gärna ställa lite frågor. Återkommer.

EDIT: när behöver jag senast skicka in frågorna?

• Det ska finnas en förklaring på vad Performance Rating är och hur man räknar ut det lite kort.

Jag hittar inte den med min mobil, har tyvärr ingen dator med mig.

Kandidaterna nämner att dom kommer använda Performance Rating (PR) på nåt sätt. Kan @Melisqus eller @grumplekins förklara lite kort så alla har ett hum om vad det innebär.

Det tycker jag är rättvist mot kandidaterna, dom som ställer frågorna och för dom som röstar att vi är har samma info.

• edited October 28

Jag tror att performance rating är bra förklarat här:

https://forum.swebba.se/discussion/comment/69358#Comment_69358

• Perfekt som vanligt @Mago <3

• Fråga: Med tanke på att tiden är kort och vi inte kommer att hinna med så värst många turneringar med de nya reglerna undrar jag hur kandidaterna ställer sig till gamla meriter. På vilket sätt kommer en bevisad skicklighet med de gamla reglerna att påverka uttagningen till ett landslag som ska spela med de nya?

1. Hur många turneringar anser du att man behöver spela för att konkurrera om en plats i laget?
    2. Hur tänker du kring data från olika typer av turneringar? Lagturneringar/soloturneringar, lokala/internationella? Finns det vissa typer av turneringar som väger mer och som man bör prioritera om man vill ta en plats i landslaget?
    3. Vilken del/delar av kaptensarbetet tror du kommer vara svårast för dig?

Exempel kan vara:

Uttagningen av laget, planering och förberedelser, träningsläger/träningsturneringar, lagets sammanhållning.

Har du nån idé hur du kan underlätta kaptensarbetet för dig själv redan nu?

• @Spelledaren menar du verkligen staggered voting? Eller menar du något annat? Det finns ju bara en position som ska fyllas...

• Hatten av för @Mago @Bitter och @Melisqus som engagerar sig. Och lycka till alla som vill bli coach, fick en bra och utförlig uppfattning av er alla.

Bara en fråga innan jag bestämmer mig. Vad bänkar ni?

• Maxrep på 200 kilo marklyft är tiebreaker i omröstningen.

• Jag tycker att armhävningar över levande ljus med Mago på ryggen också borde godkännas.

• Kan du förtydliga lite? Jag vet inte om jag fattar frågan.

• Han undrar vad dom tar i bänkpress, en högst väsentlig fråga!

Sign In or Register to comment.