Pennybridge Pathogens - Chaos (med Nurgle tema)

2

Comments

• Är det bara jag som tycker den ser mer slemdrypande ut än eroderad? Hur som riktigt snyggt!
  • Tycker den ser slemdrypande ut i närbild, men inte lika mycket på gruppbilden. Men ja, snyggt är det! Vad för färg/teknik har du använt?
  • Tack för era kommentarer. Har tänkt göra en liten guide på vilka färger jag använder, mest för att jag själv skall kunna måla resterande laget konsekvent. Lägger upp den när jag har tid.

Har även bestämt mig för att låta det vara ett rent Nurgle/Chaos lag, d.v.s. inga andra fånigheter. Detta gör att jag efter krigarna "bara" behöver:

1) bigguy som BoN och Mino
    2) Pestigors/beastmens (typ 8 borde väl räcka, hur många behöver man när man spelar Chaos, använder man någonsin alla 11?)
    3) Rotters (typ 5)

Har börjat bygga lite Pestigors (av plague bearers och WFB beastmens) samt har börjat konvertera den 5:e blight kingen till bigguy. Bilder av det kommer strax. Dock saknar jag kroppar till pestigors, om någon har 2 plague bearer kroppar liggande så skulle jag gärna köpa dem. @Jox kanske har två till övers?

Namnförslag för laget är för tillfället Pennybridge Pathogens men det är lite av ett work in progress...
  • Här är rustningsmetoden. Upprepa de sista två stegen tills du är nöjd. På bilden är jag inte helt färdig utan mer mörk och ljus rost skall till. Viktigt är att man gör rosten lite rinnig genom att låta det vara streck uppifrån och ner på metallytorna samt lite oregelbunden genom att göra lite slumpvis förändrade pigment här och där. Man kan även blanda in lite mer grönt för att ge bronset en sådan ton.

receptet.jpg
  • Gillar sånt här. Tips och tricks är alltid bra. Därför vi inte lever i grottor utan att nån annan kan uppfinna hjulet som vi andra kan nyttja liksom på ett inte helt lummigt sätt.

Det är sant att jag har två plaguebearer kroppar över men tänkt tanken själv att kunna nyttja figurerna i ett framtida chaoslag som vanliga beastmen.

Gav ju bort två till suncar tidigare så ska se över va som finns kvar.

Har kvar mer beastmen så kan kanske mixa mer beastmen och mindre plaguebearer för resterande...
  • edited January 2015
    IMAG1324.jpg

IMAG1331.jpg
  • Coolt! Fyrkantiga baser är bara tillfälligt va?
  • Tack.Jo, laget skall basas när allt är målat och då blir det runda baser.
  • På BB-comunity på Fejjan tycker jag det är frekvent förekommande med fyrkantiga baser. Detta bör omedelbart kriminaliseras!
  • Grymme!

Två frågor:
    Varifrån har du snott beastmen huvudena? (Orkar inte googla) de ser lite mer chaos ut and de jag använder.
    Målar du figurerna en och en istället för batchmåla dom? Funkar det bättre för dig? själv har jag lite svårt att få samma nyanser när jag washar/mixar färger på flera olika modeller.
  • edited February 2015
    Kul att du gillar det! Har så lite målartid i mitt liv så inget skulle bli färdigt om jag bashmålade. Dessutom är det kul att bli färdig med en gubbe på två-tre kvällar och se laget växa. Huvudet är wh beastman med bitar från blightking boxen och greenstuff. Modellen har även bitar från wh empire flagelants.
  • OK, det här blir ju typ hur bra som helst, nu vill jag veta hur du tänker basa dom!!!
  • Älskar hudfärgen.
  • Har inte bestämt mig på basningen ännu, förutom att alla skall ha runda baser. Jag brukar göra det i ett slag när alla modeller är målade, på slutet. Förslag på basningen mottages varmt. Jag kommer antagligen välja något som inte är så färggrant, typ brunt, grått eller liknande.
  • Verkligen rätt stämning!
  • Vad har du för plan för Rottersna?
  • Gör ett helt chaos lag först, sedan rotters. Empire flagellants med zombie huvuden är planen i nuläget
  • B-SXXzaCEAAS6nN.jpg

Nu är det dags att basa så laget fungerar på NärkeBowl!
  • Redo för NärkeBowl

IMAG1725_1.jpg
  • komplett med bärplatta, nice :)
  • @Mufflo: tack så mycket

Fågelperspektivet:
    B-_2RDXU8AA2yME.jpg
  • Snyggt med displaybas. Känns som om det är ett måste till nästa turnering plus att de ser ju bättre ut i hyllan så.

Gillat också förberedelsen för ytterligare fyra figurer.

Snyggt!
  • Läskiga!
    Gör du bärplatta för varje lag?
    Tar inte det kalasmycket plats?
    Fast det kanske förvaras fiffigare iofs
  • Nja, inte till alla lag men ser väl inte riktigt lagen som färdiga nuförtiden om de inte har någon.
    Det tar lite extra plats men det är oftast nedpackat i en låda och tas bara fram vid turnering så då är det ok. Skulle jag ha spelarna framme jämt som många har skulle jag defenitivt vilja ha en display bas till mina lag.

Laget skall kompletteras med beastmens upp till 15 spelare, och så 5 rotters för Nurgle varianten.
  • Tips för den som vill göra en displaybas är att köpa en billig ram på IKEA eller ännu bättre, Myrorna...
  • Jag känner plötsligt ett behov av att besöka någon av de olika Myrorna som finns här.
Sign In or Register to comment.