BitterBowl 3.75: Slanntastic Frogfest 1-2 mars 2025 i Bromma

2

Comments

• Toppen att du hojtade till, @Chrixx

Då åker @Halsing in på ordinarie plats. 👍🏻

• Skriv upp mig på reservlistan tack!

• @Bitter Jag måste tyvärr prioritera andra saker i vår så jag ger upp min plats till reserverna.

• Toppen att du hojtade till, @Melisqus

Då åker @Juiblex in på ordinarie plats.

• Tyvärr har det blivit lite för fullt i min Blood Bowl kalender i och med Sweden Road to EuroBowl 2025, så jag måste tyvärr hoppa över denna Slanntastiska tilldragelse. Trist såklart men när Landslagskapten @kaju kväker så är det bara att skutta, oavsett vilken göl man gömmer sig i.

• edited February 4

Gott folk! Jag kommer upp från Malmö o spelar med er. Jag undrar om någon har en soffa jag kan få sova över på. Nog har jag bekanta o kusiner i stan men de har bebisar o grejer. O bo på hotell själv känns lite visset. Det gäller natten mellan lördag och söndag.

Om någon vill umgås lördag kväll o ta en öl o snickesnacka vore det också trevligt men det kan vi komma överens om på plats i så fall.

Fridens liljor, Oscar

• Hurra för att du kommer upp från söderns rike! Umgänge på aftonen går säkerligen att ordna.

Jag ska kolla om jag har någon övernattningstråd att dra i.

• Då vi alla varit fullt uppbokade med SM-lek så har till och med jag missat att vi passerat sista betalningsdatum. Här kommer därför en liten påminnelse till följande kamrater:

@Pertan

@Trolle

@83wotan

@Måsart

@Hoffa

@Jmcfalk

@grumplekins

@Jimmieblla

@danielberg

@Juiblex

@Munkjäveln

120 små makaroner får gärna swishas till 0733773296. Det vankas finfina priser!

• Pengar kommer nu, sorry för förseningen!

• Finns det nån fördel att spela Slann? Om turneringen ändå heter Slanntastic?

• edited February 3
    1. Du kan vinna "bästa Slann".
    2. Slann är tierade ett steg lägre än vad de kanske brukar vara i de flesta turneringar.
    3. Du får hoppa omkring med grodor på spelplanen.

I övrigt har de ingen fördel. Men hamnar du på bottom table så får du en Slann Wizard, så det gör turneringen än mer amfibisk.

Nämnde jag att de är grodor?

• Hmm okej ska titta på saken 🤙

• @Juiblex kan tyvärr inte den här helgen, så @Duckwing åker in på ordinarie, om han fortfarande kan. @Oxinotl förmodar jag har oklart läge och står kvar som första reserv?

• @Bitter Ja, jag tror inte det är någon större chans att jag kommer. Men jag VILL såklart..

• Duckwing är på och vi är åter fullt manskap.

• @Bitter uppdatering. Jag har fått ok att spela om det skulle bli plats ledig. Så jag kan gärna stå kvar som reserv. Givetvis med restriktionen att jag kan släppa allt och ta mig till sjukhuset om så behövs. Men vad är chansen liksom =)

• BitterBowl 3.6 är till ända och nu lyfter vi blicken mot nya äventyr. Därför påminner jag om att rosters ska vara registrerade i Tourplay senast nu på onsdag. Full fart mot grodornas förlovade land!

• edited February 19

Regelförtydliganden

Klocka: Uppmuntras. Varje match pågår i 2 timmar och 15 minuter och kommer att avslutas direkt när tiden är över. En spelare kan frivilligt skänka en del av sin tid till motståndaren om den vill vara snäll.

Tar den individuella tiden slut får spelaren göra klart den aktiva figurens handling, därefter får man inte göra någonting annat på sin runda än att ställa pjäser upp.

Tar den totala tiden slut bryts matchen, efter att den aktiva figuren gjort klart sin handling, med befintligt resultat.

För många spelare på planen: Båda spelarna har ett gemensamt ansvar att säkerställa att ingen av dem ställt upp för många spelare på planen. Upptäcks det i efterhand att båda missat det kommer spelaren som gjort misstaget att själv få välja vilken pjäs som tas bort - så länge det handlar om en spelare man faktiskt har på sin roster. Ingenting kommer att backas, utan matchen fortsätter som vanligt.

Om en coach har ställt upp för många pjäser, varav en inte finns på dess roster, så kommer den pjäsen plus en annan tas bort (coachens eget val). Coachen kommer då alltså få spela med en spelare mindre. Håll koll tillsammans, så behöver det här aldrig bli en grej.

Vilka CAS-räknas: Alla CAS som orsakas av att DU utför en handling, eller genom att endera spelaren rullar BOTH DOWN eller SKULL räknas. Alltså block, foul, surf, kräkas, kniv etc, men inte en misslyckad dodge/rush.

• "eller genom att endera spelaren rullar BOTH DOWN räknas"

Eller SKULL, antar jag.

• Ja, vi kan inkludera SKULL också. Verkar rimligt. :)

Förtydligade det ovan.

• @Bitter har alla rosters trillat in? :)

• 15 av 16 är klara och kommer att låsas inom kort. Ett roster har fått dispens till imorgon eftermiddag. Så allt är i sin ordning.

• edited February 20

Aston Reymers Rivaler.

Grodornas Land

Har du en skivspelare kan jag nog ordna så Vinylen finns på plats.

• @GetTheRef, den där på repeat under hela turneringen så är ju festen ett faktum.

• Jag önskar We all stand together med Paul McCartney. Musikvideon var en av få ggr det var tecknat i teverutan hemma.

• @Bitter Varför krångla till det kring CAS, vad är vinningen med det istället för att alla CAS räknas?

• Nu är du sådär förståndig. Det hela bottnade i att jag hade en tanke som kändes som en bra idé, men som sedan muterade och nu bara blev onödigt krånglig... Det är bara någonting som bär emot att någon får en CAS när någon annan gör en rush. Men å andra sidan så är ju just den statistiska skillnaden sällan den som avgör turneringar.

• Jag håller med dig i att motståndaren inte ska få poäng för att jag failade en rush eller en dodge. Men om man puttar ut ngn i publiken osv så bör man få poäng :).

• @Bitter jag förstår den tanken absolut! Dock så har man väl på ett sätt spelat till sig den poängen genom att tvinga motståndaren att behöva slå en dodge eller göra en rush som sedan misslyckats. För mig är det snabbt och enkelt att registrera alla skador som CAS. Då kan man också i efterhand se en lite rättvisare bild av hur matchen gick och varför när man ser hur många spelare som skadades under matchen.

Sign In or Register to comment.