Jämt i Grupp E, där Strid kniper förstaplatsen med 1+ mål bättre än Ionas Nurgle båda på 7 poäng (2-1-0) Hårt för Oxinotl som har 6 pinnar men kommer ändå sist i gruppen.
Ännu värre i dödens grupp G där både Melisqus och Kaju hamnar på 5 poäng, båda har dessutom +2 i målskillnad. Nästa tiebreaker är lika även den +3 i cas net. Head to head är lika. Så det blir Kaju som går vidare på fler gjorda mål.
@mikethemachine - Jag vet jag tippade en iaf. De övriga har jag inte koll på vilka det var, gymmade medans jag lyssnade och vet inte vilka 7 och 17 är :D
Helt utan vetenskap eller idé gissar jag första är att uppnå A slutspel. Efter det gissar jag sammanlagd poäng i slutspel för att nå semi. Jag kan ha helt fel :)
Comments
1830!
Jag och Drexxl tänker käka på Coco thai runt kl 20. Är det någon som skall med?
Vars är folk?
Vi är i gång med följande gruppfördering:
Grupp A möter grupp B's deltagare osv.
Grupp G&H möts internt. Ser på förhand ut som att Wagur hade lite otur när han fick Kaptenen, fd Kaptenen och en eurobowl reserv i sin grupp.
Hejja @Wagur! Klå gamlingarna bara!
Vi är alla på din sida Wagur 👍🏻
Viccy Lyckas skrapa ihop 1-1 mot Wagur. Så nära seger för david mot goliatgruppen failed pickup med reroll.
Resultat första rundan:
Ingen Press @Wagur men du leder gruppen!!
Go @Wagur
@Chrixx har glömt att spänna på sig säkerhetsbältet. Full fräs framåt
@Chrixx informerar om att det är nu påspännt
Vart kan man se vem som spelar vad?
@Frantic här
@Skuld coma och jag spelade 1-1 och 2-2 cas - det ser fel ut ovan
Japp det är justerat, det var jag som fyllt i fel.
Här kommer resultat från runda 2
@Wagur har fortfarande ledningen i grupp G!
hur fungerar slutspelen nu igen? Du kan vinna alla dina matcher men ändå hamna C-slutspel? Du kan vinna din grupp men ändå hamna i B-slutspel?
Vinnarna i varje grupp går till A-slutspel
2orna i grupperna till B-slutspel
alla andra till C-slutspel
Heja Wagur. Detta är bättre än dödens grupp i fotbolls VM
Resultat Omgång 3 sista gruppspelsmatchen
Melisqus blev för tuff för Wagur i slutändan
Sluttabellerna eftergruppspel
Jämt i Grupp E, där Strid kniper förstaplatsen med 1+ mål bättre än Ionas Nurgle båda på 7 poäng (2-1-0) Hårt för Oxinotl som har 6 pinnar men kommer ändå sist i gruppen.
Ännu värre i dödens grupp G där både Melisqus och Kaju hamnar på 5 poäng, båda har dessutom +2 i målskillnad. Nästa tiebreaker är lika även den +3 i cas net. Head to head är lika. Så det blir Kaju som går vidare på fler gjorda mål.
3 Amazoner i A-slutspel!
Kvartsfinalerna ser ut som följande:
Jäkla fint att man tippar tre amazoner på Ranta. Heja heja 😀
@mikethemachine - Jag vet jag tippade en iaf. De övriga har jag inte koll på vilka det var, gymmade medans jag lyssnade och vet inte vilka 7 och 17 är :D
Nerfa Amazons!
Long time overdue
Bara 2 Amazoner i semifinal efter att @Strid slog @Sindragosas amazoner i en nagelbitare i ena kvartsfinalerna.
Här är status i slutspelen efter kvartsfinalerna och även lottningen till semisarna
Hur går man vidare till semi vid oavgjord match?
jag försöker bara komma ihåg och förstå systemet, men det är svårt på distans och när det är byggt av en galen vetenskapsman
Helt utan vetenskap eller idé gissar jag första är att uppnå A slutspel. Efter det gissar jag sammanlagd poäng i slutspel för att nå semi. Jag kan ha helt fel :)
Bara vinnarna i grupperna hamnar i A-slutspel, sen är det som vanlig utslagsformat. Så just nu kan bara Kaju, Strid Ozt och Pidpad vinna turneringen.
Vid oavgjort blir det straffläggning. En komplicerad diceoff
Ozt Melisqus och Coma vann straffläggningarna i kvartsfinalerna, men det syns inte i dokumentet.
Pidpad lyckades inte med 5+ 3+ 2+ 2+ för att ta det till straffar.
Strid lyckades därimot one-turna Kaju i runda 16 så det blir StridsVampyrer mot AmOZToner i final