En serie endagars-turneringar?

Ni som varit med ett tag, varför är det så få endagsturneringar?

Jag fattar att man inte vill åka över hela landet för 3 matcher men personligen skulle jag föredra fler endagsturneringar i närområdet, lättare att få ihop logistiken osv.

Om någon, tex jag, skulle anordna en serie endagsturneringar under året, skulle du vara intresserad av att delta? Typ 4 tillfällen x 3 matcher.

«1

Comments

• Ja! Jag :)

• 👍️

Så länge det är inom vettig avstånd.

• Härligt initiativ @sirvejlance , jag är på.

• @Pertan vi kan köra en turnering i ditt vardagsrum, då behöver du bara ta dig från sovrummet direkt till spelbordet. 😀

• Lätt!!!

• Archie håller ju endagars någorlunda regelbundet här i gbg. Det kräver bara en eldsjäl

• Kul! Verkar ju finnas lite intresse. Nån som vill anordna tillsammans med mig?

• Jag har lite funderingar på att köra en endagare hos Miniature Metropolis i Haninge - övernattning däromkring är för svårt för ickescouter för en feting men en småttis med lite lokalt fokus kan nog gå

Och jag är på endagare lokalt allmänt - det är ju bara det att hotellkostnad blir för mycket för en dags spel… kan man åka SL-kort hem med sina efter-turneringen-tårar är det ju OK

• Infinity communityn kör mycket endagars och nästa bara sådana. Tror det beror mycket på att det är många föräldrar bland spelarna som gör att det är svagt intresse för tvådagars där. För Blood bowl vet jag att det för pratades om att 3-4 matcher är alldeles för lite för att skapa en tydlig vinnare. Liknande diskussion har gått bland Infinity gänget men då begränsar man antalet platser till turneringen istället för att det inte alltid skall bli en vinnare på tiebreaker. Så länge det finns en spelarbas som det passar för så är det bara roligt med fler arrangemang i min mening och jag skulle absolut vara med om jag fortfarande bodde i Sthlm :)

• Låter ju riktigt bra @sirvejlance . Jag har ofta lite problem att få till att kunna vara borta en hel helg att köra en heldag inom rimligt avstånd går ju fint 👍️

• Yes, att få fram en vinnare på 3 matcher är ju absolut ett krux. Har en liten idé om att det får bli delvinnare, och den som har fått bäst resultat efter alla event är the grand champion. Men det måste såklart tänkas vidare på.

• Låter som ett förträffligt initiativ.

• låter kul!

KO-turnering med 16 spelare blir 4 matcher. Och de som inte går vidare spelar placeringsmatcher i omgångar.

• @Ljunggren hahah! tror dock inte att jag får plats med mer än två bord hos mig så blir en "liiiiiten" turnering då :D

• KO turnering är ett alternativ, ska fundera på det tillsammans med medarrangören, vem det nu blir.. Annars tänkte jag just att det skulle bli en serie, där vinnaren bestäms efter 4 endagars. Och lösa tankar är att ha nåt sorts blackbox system, att man har ett visst antal poäng att skapa sin "squad" av. Så man måste spela 4 olika raser under serien. Och sen räknas vinnaren på sina 3 bästa resultat under serien. SÅ att man inte måste vara med på alla deltävlingar. Vill även ha lite säsongs flavour, typ våren är pollen säsong, så alla negatraits får ytterligare +1, dvs bonehead 2+ blir 3+ pga hösnuva, och höstsäsongen har krispig tunn luft, så alla får +1 på pass. osv Allt är lösa idéer , men främst ville jag kolla om det fanns intresse.

• Mycket glatt, en dagars är såklart lättare för många att ta sig iväg på.

Kan 2 dagars ha att göra med en magisk gräns för NAF buckla.

• lokalt så är jag absolut intresserade - bra initiativ @sirvejlance

• Tycker det låter förträffligt.

• @mikethemachine, ja, samt du även ett minimi krav på antalet NAF coacher som deltar i turneringen

• Fler turneringar är bra, även om chansen är liten att jag skulle dyka upp (allt är långt bort).

• skulle föredra 4 matcher om det är endagars. men är smaksak. dra gärna igång redan i år och testa fältet.

gällande nafpokal tror jag det måste vara minst 12 naf-deltagare om det är 3 matcher för att ge pokal, kan vara att det krävs 4 matcher. lite osäker.

• Tycker det skulle vara strålande med endagars turneringar och som sagt kan man klämma in 4 matcher på en dag.

• Jag gillar också. Men tror det är viktigt att få "NAF stämpel" för att få fullt intresse.

• Yes, kollade nu. Man måste ha 24 deltagare för att 3 omgångar ska vara tillräckligt för att vinnaren ska få en NAF-sköld. 12 deltagare räcker om man har 4 omgångar. Men vet inte om man kan få NAF cert utan att uppfylla kraven.. Men hursomhelst verkar ju 4 omgångar nåt som de flesta vill ha..

• Kraven för NAF cert och pokal har inte med varandra att göra (även om det första krävs för att få det andra) men det kanske inte var det du menade?

• Det var det jag var osäker på, hittade bara info om pokal. Tack för info

• Kul!

Danskarna kör en hel del 1-dagars turneringar.

Som tidigare nämnt har @Zimonyi kört många 1-dagars.

KBK!!!

• Jag har kört några få endagars i Varberg.

Vi använder oss av systemet med extra poängen som finns med i regelsystem för att få en mer spridning på poängen.

extra poäng för 3TD, Tas och hålla nollan.

Det betyder att man kan skrapa ihop 6p på en match.

Vi tycker att det har fungerat bra för endagars.

• Jag gillar det systemet @Ynik.

I och med dom extra poängen så blir det lika "enkelt" för bash och dash att samla in extra poäng, samt att det kan vara värt att hålla tätt bakåt.. (tittar på er dvärgar)....

• edited May 16

Man skulle också kunna köra en ressurectionserie, typ som Super League på Fumbbl. För min del skulle det vara roligare än Open.

Jag gissar att det till slut blir som en turnering, och allt kan bli NAF-matcher?

*edit: det skulle troligen mest samla Stockholmare men ändå!

Sign In or Register to comment.