Sommarbollen 2524 (27:e Juli, Göteborg)

edited July 24 in Turneringar

“Welcome back, people. It has been a long time time since we were seen on Cabalvision.”

“That’s right, Jim. We’ve been on tour in the Badlands.”

“Yes, I still find sand it the most uncomfortable of places. But enough about that, today we are again enjoying the wind in our faces, the rush of the game, the sounds of breaking bones, the cheer of the crowd.”

“And of course the lunch buffet, Jim. Don’t forget the lunch buffet.”

“Indeed, Bob. And today, we get to enjoy that together with your favourite team, the Pudgy Punters.”

“Right, Jim. The dumbest Ogre team coming out from the Badlands.”

“Coming from you, Bob, that is saying something.”

“Yeah, but when they practice punting on the Gnoblars they brought to the game, there’s only the Ogres left to start the game.”

“As they have proven to do this time as well, Bob. It is not a very effective play to stare at the ball in the hopes it will move in the right direction.”

“Huh huh, now they’re arguing over who should pick up the ball, Jim.”

“Indeed, Bob. It looks like one of the last two Ogres standing is the runt punter, and it looks like he is aiming for larger targets.”

“There goes the bells, Jim. This is what I love about Blood Bowl. Sometimes we get an early lunch.”


Välkomna till Sommarbollen 2524.

Plats:

Yggdrasil, Lundgatan , 41660 Göteborg


Kostnad: 100-150kr (återigen beroende på antal, om vi kan få tillgång till lokal gratis eller ej).

Anmälan görs till archibaldzimonyi@yahoo.com och lag-roster skall skickas in senast 21:a Juli till samma epost så vi hinner kolla alla lag och göra ändringar om det är några fel (plus att Ranta kan göra sitt om de vill).

Tanken är fyra omgångars spel med tillräckligt med pauser för att vi inte skall bli för trötta.

Varje match har en maxtid på 2 timmar och 15 minuter. När tiden är ute, så spelar man en eller två rundor till, så att båda spelarna har spelat lika många rundor.

Samling: 09:00

Utansonsering första match: 09:30

Start första match: 09:40

Lunch: 12:00-13:00

Utannonsering andra match: 13:00

Start andra match: 13:10

Utannonsering tredje match: 15:40

Start tredje match: 15:50

Matpaush 18:10-19:00

Utannonsering fjärde match: 19:00

Start fjärde match: 19:10

Prisutdelning: 21:45

Priser fördelas baserat på antal deltagare, oftast får topp 25% av spelarna priser.


Anmälda/visat intresse:

Simon Carlsson

Thomas Berneving

@Zimonyi

@bloodfeast

@brocCooLi

@tjub

@kaju

@Shrooomie

@Melisqus

@DonTomaso

@inforthepain

@martin85

Johan Bruce

@Ragdash



«13

Comments

  • Var i riket?

  • göteborgstrakten/varberg tror jag

  • jag lär nog dyka upp.

  • Japp, om det passar med familjen så är jag gärna med! Allmänt osäkert under sommaren atm.

  • Är intresserad. Hur kort är "inom kort"? :D

  • antagligen någon gång nästa vecka, Archie ska som en del andra av oss till Danish Open den här helgen. så blir när han kommit hem igen och hämtat sig :)

  • Hej alla,

    jag har varit tvungen att flytta denna turnering till den 27:e Juli och uppdaterar med mer information till helgen, och anmäler detta till NAF också.

    Archie

  • Hur kommer odd man out fungera?

  • edited June 13

    @kaju Det är ju alltid svårt att planera om någon inte dyker upp. Jag ordnar turneringarna för att jag vill spela själv, men jag har fått erbjudande av en person som kan tänkas vara odd man out om han registrerat sig för turneringen. Då blir det ju jämt antal, men jag kan aldrig garantera detta då det beror på fler faktorer.

    Archie

  • @Zimonyi Jag frågar främst för min egen del. När jag åker långt och kanske tar mig in på hotell så känns det surt om man inte är garanterad alla matcher.

    Jag tycker du gör det bra. Självklart ska du spela om du vill, när du dessutom har lagt ner så mkt tid och arbete för en turnering.

    En back up plan är alltid bra tycker jag.

  • @kaju Japp, jag förstod det :) Det går alltid att sova hos mig om själva resan inte är problemet.

    Men helt klart, kunde man säkra att det alltid går att ordna jämt antal så hade det varit bättre för er som reser. Jag skall som sagt se hur det blir för Sommarbollen.

    Archie

  • bra flytt av datum då jag kan den helgen :)

  • Jag kommer och jag bröstar odd man out!

    Så du kan boka flyg, taxi och hotell Kaju

  • @Shrooomie tack! Vilken hjälte du är! 🙂

  • Kan inte komma då tyvärr.

  • Tror jag är fri då så anmäler mig

  • Gick inget vidare sist så varför inte göra det igen? Jag anmäler mig!

  • Jag anmäler mig

  • Intresserad!

  • jag ändrar mitt 'lär dyka upp' till kommer dyka upp.

  • Hej alla.

    Helt osannolikhet sent egentligen, men reglerna är som vanligt i princip, så har man kollat i de tidigare turneringarna i år så är det nästan likadant.

    Ändringar är att jag tagit bort head-to-head som tie-breaker (har aldrig applicerat det) och även så kostar Skitter Stab-stab en skill.

    I övrigt samma.

    Angående lokal så beror det väldigt mycket på, vi har möjlighet till Yggdrasil men kan då vara max 16 spelare. Jag har inte hört från de andra lokalerna så jag vet inte vilka möjligheter vi har.

    Som vanligt hoppas jag att så många som möjligt vill dyka upp.

    Mvh,

    Archie

  • @inforthepain ska vara med också.

  • Om det fremdeles er plass så melder jeg meg på :)

    NAF navn: Mato

  • @martin85 Det finns plats. Du är välkommen.

    Archie

  • Hej alla,

    just nu 14 spelare om alla som visade intresse dyker upp, så vi har två platser till.

    Jag uppdaterade platsen till att vara Yggdrasils lokaler, precis som förra året.

    Archie

  • riktigt peppad!!! \o/

  • Jag får de till 15 intresserade/anmälda! Vi behöver alltså en spelare till så att jag också får lira🤣

  • Jag räknar kallt med att få ta träskeden i denna turnering också

  • Hej alla,

    Många av er har skickat in listorna, men inte alla. Jag kollar de sista ikväll.

    Archie

Sign In or Register to comment.