Nya vampyrer!

2»

Comments

  • @grumplekins jag håller med men jag tycker absolut att de kommer att vara mycket bättre än tidigare redan innan jag ser priserna på dem och tillgängligt antal per profil. Dock så har de ju simmat med stuntys ganska länge så att lyfta dem till Chaos nivå är kanske bara skoj. Blir de lika bra som Underworld dock så kanske det blir trist för en växande turneringscommunity då deras spelstil kan upplevas som lite "fusk" pga tillgång till hypno gaze trots negatraits. Jag ser inte det som ett problem men det är många som tycker dvärgar är OP och "fusk" så tänker att samma gäng kan tycka liknande här.

  • Ja asså det skulle ju va konstigt om de helt slutade vara nischlag. Ang bättre/sämre så vet lutar jag åt samma håll som du men är lite mer vänta och se

  • Eldril ser plötsligt lite dyr ut…

  • Vad händer om man missar ett blood lust slag? Samma som innan? Och behöver man slå blood lust även vid block och blitz?

  • Missad Blood lust är turnover och man får +1 på slaget om man blitzar eller blockar.

  • Om jag fattat det rätt, så om man ska göra nåt med bollen eller göra TD så ska man bita i slutet av aktiveringen annars i början?

    om man gör blitzen sist i turnen så kan man skita i blood lust för man får fortfarande göra den. Sen blir det turnover?

  • Alla bett är i slutet av aktiveringen. Om man inte biter är det Turnover och man tappar Tackle Zone samt bollen om man håller i den.


  • Tack! Då var det väl tvärtom mot jag trodde, alltså om man ska scora, passa eller handoff så är det till att bitas före ”action”?

  • Typ, ja, de måste bita innan de gör bollhandlingen.

  • Hur funkar Hypnotic Gaze då?

    Är det "move" (kanske bita) "gaze" (kanske bita igen?) eller räknas Gaze som move (precis som pass inkluderar move)?

  • Efter gaze får spelaren inte göra något mer överhuvudtaget.

  • @Chrixx man slår bara en gång per gubbe, så du behöver inte slå två gånger om du ska gejsa

  • Ok men gejsa och sedan bita en thrall bredvid måste ju funka eftersom det inte är frivilligt?

  • edited September 2023

    Att bita en thrall är frivilligt "..may..". Dock står det inte specifikt att du behöver bita en thrall innan du använder hypnotic gaze så därför är det fritt fram att göra det. Tvärtom för pass, hand-off och score/TD då du måste göra det för att få utföra dom sakerna.

  • @coma jag tror Hypno gaze hamnar under ”after declaring action” i mening två.

    Såklart man kan skippa att bita en thrall när man hypno gaze:ar. Då tror jag det blir turnover. Efter gaze:en

  • @kaju menar du att man måste deklarera en hypnotic gaze special action innan man slår för bloodlust och kan inte välja att göra det istället för en block om man t.ex. rullar en 1:a på bloodlust och vill ändra till en move action (men avsluta med en hypno som man då inte får)?

    Det är alltid turn over om du väljer att inte bita en thrall oavsett anledning. Det står väldigt tydligt så det jag ville förtydliga var att man kan använda hypno gaze innan man biter en thrall och det är inte tvingande att bita en thrall :)

  • edited September 2023

    @kaju då fattar jag inte vad du försöker säga men jag håller med.

  • jag skulle gissa att move är en annan action än hypnotic gaze nu för tiden och att du måste deklarera att du gör en hypnotic gaze och inte bara kan göra det när du vill isch som förut.

  • I love broccoli! <3

  • @kaju skryt skryt skryt (över dina hälsosamma matvanor)! Själv älskar man ju brocCooLi <3

    @brocCooLi jag håller inte med men trots det kan du ha rätt :)

  • nä, men jag tror att det är väl den stora ändringen från gamla vampyrer. att du kan ändra till move nu men inte kan göra gaze då.

  • Jahapp, bara att lägga iväg en beställning nu då.... Tur lönen anlänt eller hur man nu kan se på det ;)

  • Var satte dom Vampsen i Dungeon Bowl?

  • osäker.

    de har inte bestämt regler än verkar det som.

Sign In or Register to comment.