Nya vampyrer!
Äntligen får vi ett nytt lag. Dags för vampyrer! Två blitzers, två throwers och två runners. Bloodlust är på väg tillbaka, men kanske ska ändras. Enligt en kommentar på FB från någon som såg streamen ska blitzern ha jugg, thrower pass och runner MV8
Comments
Intressant
Kul!
Hoppas de har anpassat stats lite - ma 8 at 4 AG 2+ känns för bra. Men kanske är nya bloodlust så hopplös att man ger upp.
Jag är taggad på att se reglerna och hoppas på att man inte blir besviken den här gången också.
De har inte fått in dem än på Alphaspel. Men jag fick intrycket att de blir glada om ni frågar och att de kommer jobba snabbare och bättre om ni gör det.
Luthor är tillbaka och vampyrer får en big guy med bloodlust 3+
https://www.warhammer-community.com/2023/09/05/cut-your-teeth-on-the-new-vampire-star-players/
Jahapp, dags att skaffa en Vargheist till mitt gamla vampyrlag alltså... någon/några som känner för att dela på en låda Age of Sigmar-Vargheists? Tre figurer för 415:- blir knappt 140:- styck, vilket torde vara mindre än hälften av vad Forgeworld-versionen kommer att kosta.
Jag lär nog köpa en sådan vargheist också, men i framtiden
Stryk det. Brutefun har en görsnygg jag kommer att köra med.
Undrar om Vampyrerna får några nya inducements också - typ "Blutsaft" för 30k för att rerolla en failad Bloodlust?
@Nyaga - ”True Blood” ;)
Preorder för nästa Spike och vampyrerna på lördag.
Källa: https://www.youtube.com/watch?v=veaymupYXI4 (startar 30s in)
https://www.warhammer-community.com/2023/09/21/blood-bowl-how-the-vampire-team-rose-again/?fbclid=IwAR3VY7cdiPq1D5zCJCHRtPJeMeBzf-K0MzLBkg_-Cax4MTix3NHwOMxkXn8_aem_AQvKgO0zWcfvPsEZJQozbyGDkgnEAmXWdW-7Y6tUEN5on0olexdXV3-k60qYwVhMflM
Så det är en turnover, men de lämnar inte planen längre
Värt att fundera på om mina Bloodhead United ska återuppstå
MV8 runner och frenzy big guy. One turns are coming!
Hypno gaze lär inte göra dem sämre på oneturn
Oooooooh det har du rätt i
@Drexxl jag tänker nog frenzy på en blitzer med juggs och mer bänk istället för big guy :) Spännande att se priser på allt bara innan man kan bygga ihop gubbarna här hemma!
Lite väl hårt att runnern tappar både styrka och AV imo
Jag vet inte… Det var ju inte så ofta man spelade med 6 vampyrer. Hade du inte tagit två alvcatchers menar du? Det känns som väldigt mycket beror på priset…
Jag har gärna två alvcatchers, problemet är att det är två extra hungriga spelare på plan.
@Drexxl Tappar? De har ju inte haft någon runner tidigare, och du ska nog se att det kommer gå att ha totalt 6st str4 vampyrer på planen ändå.
Jag siar 5 vampyrer i turneringsroster :D
jag Har en helt annan idé med vampyrerna i turneringaformat… typ 3, men allting beror också på vad kostnaden kommer att hamna på.
@Oberwald_1 Tror du vi kommer kunna ha totalt 8 vampyrer på plan allså?
9 med ST 5 pjäsen
@Duckwing Jag kan ha fel,kanske bara blir 0-2 blitzers, men åtta vampyrer är nog inte omöjligt heller om två är str3 av8+
GW är ju väldigt sprue-fokuserad och om bilden de visar på det nya lagets modeller säger något så kommer det vara 0-2 på alla vampyrprofiler förutom big guy som traditionellt är 0-1 vilket då inte kan ge 8 vampyrer eller fler
@Drexxl Det är fullt rimligt att runners inte har STR 4 eller AV 9+ eftersom deras MA 8 och AG 2+ tillför kanske tom för mycket till laget
Alltså inget av det vi sett än är för dåligt eller för bra. Priserna på spelarna och antalet man får ta kommer bli viktiga. Jag tror det kan bli OK. Väldigt lättad att det inte blir ST4 MA8 AG2+. Var orolig för att de skulle bli för bra med rostrade ghouls liksom…