Season 37 anmälan är nu öppen!
The season will run from week 34 up until week 47, with semi and finals planned for the Sunday of 10th of December.
In total about 10 matches, one match every second week
Entry for participation is now open.
If you don’t feel like to commit, we will also run a “open” league which has no commitments and are a great way to try your might on the Blood Bowl field.
Comments
Då vi röstade igenom att Redraften skulle höjas för dom lag som kommer från säsong 36 och systemet har vissa begränsningar gällande redraft så kommer vi att ha två olika redrafts perioder (enklara att dra alla genom två kammar)....
Jag har listan på dom lag som var med i förra säsongen och skall försöka att få detta att fungera....
Vilka team vaules är det som gäller?
Vad sa vi nu...
1350 för lag från Open till liga och 1450 för returnerade lag från säsong 36, har jag för mig...
Om man har kört 4 matcher behövde man inte redrafta, va?
Yes
@Juiblex menar du ”yes det stämmer, du behöver inte redrafta” eller menar du ”yes, man måste redrafta”?
:-) ja!
4 eller färre matcher spelade så behöver man inte redrafta…
Tack :)
1300 för openlag var sagt
Säger man till här för redraft? I så fall vill jag redrafta de regerande mästarna!
@Nyaga det får du inte!!
ge oss andra en chans att ha kul också… ;-)
vi kommer att styra upp redraften när vi närmar oss, systemet är lite fyrkantigt gällande detta!
Mina necro får väl ta ett varv till.
Mina skaven går fr Open till reguljär och tror jag har lyckats opta så pass att jag både slipper redraft och hamnar under TV1300.
Omöjligt @Pertan!!
jag kräver att en partisk Commish undersöker detta närmare och sätter dom på redraft….
commish?!?
Mina gamla halflings ska köra en vända till. Ska jag till och med lyckas skaffa nya positionals eftersom GW ändrat reglerna sen förra gången de var med i ligan?
Alla mina Humans dog ju förra säsongen så bäst att jag kör Undead direkt från start den här gången... 🧟💀
😂 @Clawful
Jag ställer upp med mitt Undead lag ”DARK Dead Allstars”. Har kört 4 matcher i open och många har dött, till allas glädje 😄
När är redraft perioden för de som kommer från S36?
@Hoffa Tror inte det finns en exakt tidsplan för det. Men innan grupperna sätts ihop.
Ska man fortsätta med sina halvdöda Black Orcs eller skapa ett nytt lag 🤔
Det smarta vore ju att skapa ett nytt lag så jag kör på med halvdöda Black Orcs istället, man vill ju inte lämna nåt halvfärdigt 🙃
@MuminSlayer du får ju redrafta så de blir mindre halvdöda
Börjar bli dags att öppna för redraft? Kick off om en vecka!
När är sista anmälningsdag? Jag skulle vilja anmäla mig.
@helllstrom du hinner! Har du konto på sajten? annars, pma mig så fixar vi det.
@helllstrom har fått ett lag @Juiblex, så inget att se här
@grumplekins, @helllstrom är en återvändare och räknas därför till kategorin;
Sälklubbare, ulv i fårakläder, lurifaxare, silverback eller min favorit terror of the Nile....
Dvs sista han körde var säsong typ 6 eller 8... nästan som om han tillhör Stockbowl OGs....
Det blir dvärggruppen för hans lag... ;-)
Lite seriös nu, superkul att ha dig tillbaka helllström!
Min första säsong var 13 och den sista var säsong 21, vad det verkar som. Alla mina gamla lag var knutna till mitt nick, så jag kan se dem fortfarande. Så jag är inte någon OG... ;)
Ska bli kul att spela igen!!! Barnen är stora nu, så jag kan köra på torsdagar också, vilket jag inte kunde förr.
Det låter som det är dags för barnen att börja spela också. 😀
Jag har utsetts till redraftgeneral av nöden. Jag återkommer senare idag med schema. Modellen blir att lag som kommer från Open gör redraft först och lag som kommer från förra ligasäsongen gör redraft precis innan säsongsstart.