BBBSK 4-5 november 2023
Var: Sven Eriksonsgymnasiet - Sven Eriksonsplatsen 1 (precis vid Borås Resecentrum (ca omöjligt att gå fel))
När: 4-5/11 ca 9-18 på lördag och 9-14 på söndag.
Kostnad: Krävs att en är anmäld och betald för BSK, se mer info här: https://bsk.armagedon.se/
Rules
The tournament will be played in a Swiss resurrection format. This means that the team roster is reset between each round.
If two coaches in a match-up have hired the same Star Player, Nuffle has granted the wizards the ability to clone the Star Player and he will play independently in both teams.
Each game will be scored in the following way:
3 points for a win
1 point for a draw
0 point for a loss
Winner will be the coach with most tournament points.
Tiebreakers will be Strength of Schedule, net TD, net CAS, random quiz.
Rule Enforcement Level is regular, so any rules questions should be resolved between the playing coaches first, then if still unclarity or no agreement reached, contact event judge(s). If a serious error has occurred, game will be reset to before the incident. This will be based on judges discretion.
What to bring?
Your team, painted to what is commonly called table-top standard.
Blood Bowl dice
Rosters will be handed out by the TO.
Team drafting
7 skill points
Amazon
Human
Imperial Nobility
Norse
Old World Alliance +2 skill points OR 50k
6 skill points
Dark Elf
Wood Elf
Skaven
Elf Union +2 skill points OR 50k
High Elf +2 skill points OR 50k
6 skill points
Necromantic Horror
Shambling Undead
Tomb Kings +2 skill points OR 50k
Vampire +2 skill points AND 50k
6 skill points
Orc
Lizardmen
Underworld Denizens
Slann +2 skill points OR 50k
Black orc +2 skill points OR 50k
6 skill points
Dwarf
Ogre +2 skill points OR 50k
Goblin +2 skill points AND +2 skillpoints OR 50k
Halfling +2 skill points AND +2 skill points OR 50k
Snotling +2 skill points AND +2 skillpoints OR 50k
6 skill points
Chaos Dwarf
Chaos Chosen +2 skill points OR 50k
Chaos Renegade +2 skill points OR 50k
Daemons of Khorne +2 skill points OR 50k
Nurgle +2 skill points OR 50k
Each coach has 1.075.000 gold pieces to draft their team.
Each team has an amount of Skill Points that may be used to select skills on your players, as per their 'tier' placement.
Primary skills costs 1 skill point, secondary 2 skill points.
Players may have a maximum of 2 Primary skills, at a cost of 3 Skill Points.
Inducements must be purchased as part of team drafting. Inducements purchased will be available for all rounds of the tournament. Permitted inducements are:
- Halfling Master Chef 0-1
- Bloodweiser Kegs 0-2
- Bribes 0-3
- Wandering Apothecaries 0-2
- Mortuary Assistant 0-1
- Plague Doctor 0-1
Star players may only be hired if you have at least 11 standard team roster players.
Star players that are allowed:
gold coins | Name | MA | ST | AG | PA | AV | Skills | plays for
80k | Akhorne Rice | 7 | 1 | 2+ | - | 6+ | Claws, Dauntless, Dodge, Frenzy, Jump Up, Loner (4+), No Hands, Sidestep, Stunty, Titchy | Goblins, Halflings, Ogres, Snotlings
80k | Barik Dyer | 6 | 3 | 4+ | 3+ | 9+ | Cannoneer, Hail Mary Pass, Loner (4+), Pass, Secret Weapon, Sure Hands, Thick Skull | Halflings, Ogres
80k | Atwood the Loon | 4 | 7 | 3+ | - | 8+ | Ball & Chain, Loner (4+), Mighty Blow (+1), No Hands, Secret Weapon, Stunty | Goblins, Ogres, Snotlings
120k | Nobbla Lake | 6 | 3 | 3+ | - | 9+ | Block, Chainsaw, Dodge, Loner (4+), Secret Weapon, Stunty | Goblins, Ogres, Snotlings
130k | Scrappa Whateley | 7 | 2 | 3+ | 5+ | 8+ | Dirty Player (+1), Dodge, Loner (4+), Pogo Stick, Right Stuff, Sprint, Stunty, Sure Feet | Goblins, Ogres, Snotlings
140k | Helmut Wilmarth | 6 | 3 | 3+ | - | 9+ | Chainsaw, Loner (4+), Pro, Secret Weapon, Stand Firm | Goblins, Halflings, Ogres, Snotlings
170k | Gedney Rustgouger | 5 | 7 | 4+ | - | 10+ | Ball & Chain, Loner (4+), Mighty Blow (+1), No Hands, Prehensile Tail, Secret Weapon | Goblins, Snotlings
170k | Danforth Sheepskin | 6 | 3 | 3+ | - | 8+ | Block, Horns, Juggernaut, Loner (4+), No Hands, Tackle, Thick Skull | Halflings, Ogres
170k | Thorsson Pabodie | 6 | 3 | 4+ | 3+ | 8+ | Block, Drunkard, Loner (4+), Thick Skull | Halflings, Ogres
195k | Glart Morgan | 5 | 4 | 4+ | - | 9+ | Block, Claws, Grab, Juggernaut, Loner (4+), Stand Firm | Goblins, Snotlings
200k | Wentworth Ironjaw | 5 | 4 | 3+ | - | 9+ | Block, Dauntless, Frenzy, Loner (4+), Multiple Block, Thick Skull | Halflings, Ogres
210k | Karla Armitage | 6 | 4 | 3+ | 4+ | 9+ | Block, Dauntless, Dodge, Jump Up, Loner (4+) | Halflings, Ogres
210k | Alhazred, The Mad Dwarf | 5 | 3 | 3+ | 4+ | 10+ | Block, Dauntless, Loner (4+), Mighty Blow, Stand Firm, Thick Skull | Halflings, Ogres
220k | Mighty Castro | 4 | 5 | 4+ | 6+ | 10+ | Block, Loner (4+), Mighty Blow (+1) | Halflings, Ogres
Rosters should preferably be sent in to TO one week before the tournament.
kundtjanst at parleporten.com
Anmälda:
brocCooLi (first out)
Zimonyi
bloodfeast
inforthepain
Melisqus
Pidpad
Skuld
Comments
Gärna EuroBowl regler så att jag har fler resultat att gå på när är nära slutet av uttagningen.
Tror att draften till Eurobowl reglerna släpps slutet av mars eller april. Hålla i en turnering i Grekland i juni eller juli.
Annars skulle jag tycka att det är kul att testa 1,200 lag. Vi gjorde ett litet snabbt test. Det verkar vara fler lag som blir spelbara vid 1,200.
DU ÄR BÄST!
när är eurobowl då? blir inte det typ 2024 i typ september?
så känns lite väl tidigt att redan ha regelpaket för det?
så tror mer på att ha något annat regelpaket faktiskt som en kan 'återanvända' för BSK varje gång.
Har för mig att laget brukar vara klart i Sverige runt mars.
Tanken är att ju fler turneringar med liknande regler så är det lättare för mig att få fram en rättvis bedömning.
Har varit glest med turneringar hittills. Safe:ar lite med att lobba in förslag ;)
Jag är väldigt sugen att komma och spela! Tror 2-2-2 kan bli svårt då man kanske behöver ta en extra ledig dag men samtidigt så kan 3-3 generera det i andra ändan istället om det är långt att åka. Föredrar 3-3 då så kan man spela annat på fredag kväll :) (4-2 så hinner man knappt prata med folk dock).
Jag tycker två dagar är bäst för då kan man välja om man vill gå all in på annat den tredje dagen eller åka tåg
bumpar denna då jag skapat regler som väntar på NAF-godkännande.
BSK har även publicerat sin webbplats nu som finns här:
edit:
lutar åt 3-2 då konventet stänger kl 14 på söndagen.
om inte alla vill ha 6 matcher för i så fall blir det 4-2.
bumpar igen då första posten nu innehåller regler!
wooohoooo \o/
regler? sen när bryr du dig om sånt? ;)
det är ju för er andra. inte mig!
Jag kommer troligen att dyka upp.
Archie
det verkar som att jag vill dit. vilket upplägg är det för sovplats?
är konvent, så antar typ klassrum att sova i på madrass?
annars finns ju hotell/vandrarhem i Borås också.
Ja, asså, jag åker ju inte till borås för att ligga. det är mer en bonus, men räkna med mig :)
Så det finns sovsal billigt? Mvh student
Anmäl mig
Jag gillar summan med pengar man får handla lag med.
ja det ska det göra, konventssovande iaf.
jag med :D
kul med lite nytt och inte bara samma hela tiden tänker jag.
då jag äger den gamla gothcon dungeonbowl-planen funderar jag på att ha ett litet sådant event på lördagkvällen efter ordinarie turneringsmatcher. finns det något intresse för det?
tanken slog mig idag.
Intressant - svårt att sälja in 2 helger i rad till frugan för BB ... men Borås är både lättare å närmare än götet ... hmmm
tycker du kan ge helgerna gratis till frugan istället för att sälja dem :P
I gbg spelar vi ju på planer efter din mall... :*
Jag anmäler mig!
Jag lär nog behöva banga denna turnering. Det är en konsert i Gbg som det krockar med
fjant!
@Drexxl Konserten kan du väl se på Youtube efter turneringen.
registrerad och klar för drabbning!
Skall undersöka hur ledigt jag kan få för diverse turneringar (denna inkluderad). Är ju åter till jobbet imorgon (buu).
hurra!
Nu är det inplanerat att jag dyker upp.
Ser dock att föranmälan gick ut igår. Får väl betala på plats då.