Tippa säsong 15!

2»

Comments

• Men jag kan glädja dig med att om Happy Squirrels missar slutspel, vilket inte är helt omöjligt, så kommer du vara den ende som hade rätt på den :)
  • Alltid något. Fast det vore roligare att sabba allas tips på squirrels som bästa TD-plockare, genom att göra fler med ett chaos lag. :D
  • min och bims match slutade 2-2 så jag går inte vidare (möjligen som reserv men det ser tveksamt ut.) dock så går jag upp på 14 Tds vilket är ett massivt fall sen förra säsongen men kanske räcker för flest tds ändå. om kroot loops svårt skadade lag petar in fyra baljor så går han om, annars blir det åtminstone lika om inget riktigt bisart händer.
  • Räknar vi in att Bubbas är slutspelsklara så händer det inte mycket, bortsett från att Suncar glider upp. Han har en teroretisk chans att vinna men då får inte Happy Squirrels göra flest TD och Tombsville måste få minst antal TD insläppta. Även om det är osannolikt att Kroot skulle hysta in 4 mål med sin nuvarande skadestatus så vågar jag ännu inte räkna det som klart att Happy Squirrels gör flest TD.

1. MartinS 5
    1. Suncar 5
    3. Pellevin 4
    3. Georg 4
    3. Thursablot 4
    6. Viking 3
    6. Ozt 3
    6. Zeke 3
    6. Jocke 3
    10. Mufflo 2
    10. Lockmund 2
  • Hungry Hippos höll nollan vilket gör att de släppt in minst mål. De ger poäng till mig och Thursablot. Om jag tänkt rätt så gör detta att tipset avgörs i matchen mellan Kroot Loops och Rare Exports. Tar Kroot poäng så går de till slutspel och ger tipssegern till Thursablot, vid förlust för grodorna tar MartinS hem tipset.

1. MartinS 5
    1. Thursablot 5
    1. Suncar 5
    4. Pellevin 4
    4. Georg 4
    4. Jocke 4
    7. Viking 3
    7. Ozt 3
    7. Zeke 3
    10. Mufflo 2
    10. Lockmund 2
  • Såvida inte någon i de 2 ospelade matcherna gör 10TD eller 23cas så är tipset klart. Thursablot tog hem det med 8 poäng. Grattis! Förra säsongen var det bara en tippare som lyckades bättre på att tippa slutspelslag än en slumpgenerator hade varit. Denna säsong var 10 av 11 alla åtminstone något bättre än slumpen vad gäller slutspelet :)

1. Thursablot 8rätt
    2. Pellevin 7rätt
    2. MartinS 7rätt
    2. Jocke 7rätt
    5. Viking 5rätt
    5. Ozt 5rätt
    5. Georg 5rätt
    5. Zeke 5rätt
    5. Suncar 5rätt
    10. Mufflo 4rätt
    11. Lockmund 3rätt

• Tipset är egentligen slut, men jag slänger in ett slutspelstips i alla fall. Kan ni tippa bättre? Det är fritt fram att visa det :)

(1=Lag 1 vinner, 2=lag 2 vinner)

Kvartsfinaler:
    Galadhrim – Kroot Loops 2
    Jag har för lite sure hands och tackle för att det här skall kännas bra. Vinner jag är det pga bondtur.

Chaos Strikes Back – Tombsville Choppers 1
    Tight match, men Lockmund tar hem det.

Hungry Hungry Hippos – Gaul Sidekix 1
    6 Ogres är fler än 1.

Tentacle Terror – Darkland Slavehunters 2
    Darklanddvärgar är hårda och Rotters är sådär lite svampigt mjuka.

Semifinaler:
    Kroot Loops – Chaos Strikes Back 2
    Chaos sänker Kroots catchers och vinner tack vare det matchen.

Hungry Hungry Hippos – Darkland Slavehunters 1
    Detta är en match jag verkligen vill se. Tyvärr är risken dock att väldigt mycket avgörs runt LOS tidigt i matchen, vilket är lite synd. Flodhästarna tar dock hem det.

Final:
    Hungry Hungry Hippos – Chaos Strikes Back 2
    Ett Ogrelaget som är skadedrabbat sedan semifinalen orkar inte stå emot ett chaoslag till. Lockmund tar hem bucklan.
  • Kvartsfinaler:

Semifinaler:

Hungry Hungry Hippos – Darkland Slavehunters 2

Final:
    Darkland Slavehunters – Chaos Strikes Back 1

/MartinS
  • Kvartsfinaler:

Hungry Hungry Hippos – Gaul Sidekix 2

Semifinaler:
    Kroot Loops – Chaos Strikes Back 1

Gaul Sidekix – Darkland Slavehunters 2

Final:
    Kroot Loops - Darkland Slavehunters 2

/Viking
  • Galadhrim - Kroot Loops 1
    Chaos Strikes Back - Tombsville Choppers 2
    Hungry Hungry Hippos - Gaul Sidekix 2
    Tentacle Terror - Darkland Slavehunters 1

Semi:
    Galadhrim - Tombsville Choppers 2
    Gaul Sidekix - Tentacle Terror 1

Final
    Gaul Sidekix - Tombsville Choppers 2
  • Galadhrim – Kroot Loops 2
    Chaos Strikes Back – Tombsville Choppers 2

Semifinaler:
    Kroot Loops – Tombsville Choppers 1
    Hungry Hungry Hippos – Darkland Slavehunters 2

Final:
    Kroot Loops– Darkland Slavehunters 2
  • Galadhrim - Kroot Loops 1
    Chaos Strikes Back - Tombsville Choppers 2
    Hungry Hungry Hippos - Gaul Sidekix 1
    Tentacle Terror - Darkland Slavehunters 2

Semi:
    Galadhrim - Tombsville Choppers 2
    Hungry Hungry Hippos - Darkland Slavehunters 2

Final
    Darkland Slavehunters - Tombsville Choppers 2
  • Kvartsfinaler:
    Den här matchen kan gå lite hur som men grodorna känns som de har övertaget 40k inducemt till och en wizard skulle dock leda till Galadhrimvinst.

Chaos Strikes Back – Tombsville Choppers 2
    400k inducements i all ära men Coma behöver nog lite mer skills för att kunna stå emot.

Ingen tackle och för lite guard gör att Morg n' Thorg måste leva lonerliv lite för mycket. Jag tror jag minst kan driva fram en lika och då känns mina Ogres stabilare i förlängning.

Troligen den säkraste vinsten. Rookienurgle mot monsterdvärgar. Jag ser en omstart som trolig för Daléns Tentacle Terrors :(

Semifinaler:
    Om inte Coma har bashar riktigt hårt Så vinner nog Lockmund säkert där hans extra arms-sure hands-pestigor kommer att vara bäst på plan.

Hungry Hungry Hippos – Darkland Slavehunters 1
    Lär bli en dyrköpt vinst, hade föredragit den här i finalen eller helst nästa säsong med en buffert att ersätta ogres. Här kommer inducemtsackning av slotlings kunna vara viktigt.

Final:
    Hungry Hungry Hippos – Chaos Strikes Back 1
    Efter matchen mot Kaosdvärgarna klarar jag nog inte att hålla emot och returmötet mot Lockmund innebär nog att de just slår tillbaks. Jag kommer inte vinna den här men man måste ju rösta på att Ogres tar hem allt så så får det bli!
  • Mooselord wrote: »
    Såvida inte någon i de 2 ospelade matcherna gör 10TD eller 23cas så är tipset klart. Thursablot tog hem det med 8 poäng. Grattis! Förra säsongen var det bara en tippare som lyckades bättre på att tippa slutspelslag än en slumpgenerator hade varit. Denna säsong var 10 av 11 alla åtminstone något bättre än slumpen vad gäller slutspelet :)

1. Thursablot 8rätt
    2. Pellevin 7rätt
    2. MartinS 7rätt
    2. Jocke 7rätt
    5. Viking 5rätt
    5. Ozt 5rätt
    5. Georg 5rätt
    5. Zeke 5rätt
    5. Suncar 5rätt
    10. Mufflo 4rätt
    11. Lockmund 3rätt

Angående bättre tippning tror jag det beror på att det inte hetsinlämnades tips innan grupperna var lottade. Att jag tippade på mig själv som minst insläppta mål och var klar för slutspel redan innan sista matchen bidrog till stor del att jag lyckades få ett till viktigt poäng och kunde en smula otaktiskt kriga för hårt för att hålla nollan. Detta kunde mycket väl ha kostat mig matchvinsten.
  • Mooselord wrote: »
    Kvartsfinaler:
    Jag har för lite sure hands och tackle för att det här skall kännas bra. Vinner jag är det pga bondtur.

Galadhrim – Kroot Loops 2-0.
    Bondtur...

• Mufflo är den enda som har alla rätt på slutspelstipset än så länge. Tack vare Darklands seger slipper MartinS ha noll rätt :)
Sign In or Register to comment.