Tippa säsong 15!

edited August 2014 in StockBowl
På allmän begäran gör ag detta till en egen tråd.

Jag upprepar tippningstävlingen från förra säsongen. I stort är det samma regler som senast, skillnaden är att jag tagit bort bonuspoängen för tidigt inlämnande och att den turliga vinnaren får ett officiellt coach sponsored prize (2 trisslotter).

Gissa vilket/vilka lag som
1. Kvalificerar sig för slutspel av egen kraft. Observera att detta inte nödvändigtvis är de lagen som deltar i slutspelet eftersom de tidigare nämnda lagen kan avstå slutspel. Ange 8 lag. Varje rätt lag ger 1p.
2. Gör flest mål under grundsäsongen. Ange 1 lag. Rätt lag ger 1p.
3. Gör flest CAS under grundsäsongen. Ange 1 lag. Rätt lag ger 1p.
4. Släpper in minst mål under grundsäsongen. Ange 1 lag. Rätt lag ger 1p
5. Får minst antal CAS emot sig under grundsäsongen. Ange 1 lag. Rätt lag ger 1p.
Lag som lämnat w.o eller inte spelat hela säsongen är diskade från kategori 4 och 5.

Den coach som gissar flest rätt vinner. Det kommer inte vara någon bonuspoäng för tidigt inskickande, men tidigt inskickande kommer gälla som tiebreaker.
Man måste skriva sina gissningar i denna tråden (eller säsong 15tråden) senast tisdag 26/8 kl23:59 .

Om det mot all förmodan framkommer att man under säsongen medvetet spelar till ens motståndares fördel, exempelvis genom att medvetet släppa in mål så att denna kan göra flest mål så att man får rätt på tipset, så är man automagiskt diskad från denna tävling. Det är också strikt förbjudet att editera sin tipsinlägg. Ångrar man sitt tips får göra ett nytt tips fram till deadline, men det skall då göras i ett nytt inlägg så att det inte är några oklarheter om när man tippat.
«1

Comments

  • edited August 2014
    Och här kommer facit:

    Slutspelsplatser:
    Kroot Loops
    Happy Squirrels
    Chaos strikes back
    Hungry hungry hippos
    Lustria Star Kickers
    Tombsville Choppers
    Manson Family Tree
    Galadhrim

    Flest TDs:
    Happy Squirrels

    Flest CAS:
    Darkland Slavehunters

    Släpper in färst TDs:
    Tombsville Choppers

    Färst CAS mot sig:
    Bubba's Brawlerz
  • Vikings Tippning =)

    1. Kvalificerar sig för slutspel av egen kraft. =Happy Squirrels,Darkland Slavehunters,Terrors Of Tobiwan,Hypnotic Gays,Ripped In Pieces,Lustria Starkickers,Tombsville Choppers och Galadhrim
    2. Gör flest mål under grundsäsongen. =Happy Squirrels
    3. Gör flest CAS under grundsäsongen. =Darkland Slavehunters
    4. Släpper in minst mål under grundsäsongen. =Rare Exports INC
    5. Får minst antal CAS emot sig under grundsäsongen. =Bubbas Brawlers

    Mitt tips =)
  • 1:
    Rare export inc
    Happy squirrels
    Terrors of tobiwan
    Hypnotic gays
    Manson family tree
    Galadhrim
    Lustria starkickers
    Tombsville choppers
    2:
    Happy squirrels
    3:
    Darklandnslavehunters
    4:
    Manson family tree (tror på mig själv igen! Någon gång måste jag ju få rätt!)
    5:
    Rare exports inc
  • Jajamen, Ogres i slutspel, season of Coma, bonuspoäng för att ha tippat arrangören i slutspel samt först inskickat. Jag kan inte undvika att vinna detta :)
  • 1:
    Newmill Cheesemongers (Alltid tippa på sig själv!
    Rare exports
    Happy squirrels
    Chaos strikes back
    Hypnotic Gays
    Galadhrim
    Tombsville choppers
    Lustria star kickers

    2:
    Happy squirrels

    3:
    Darkland slavehunters

    4:
    Rare exports

    5:
    Chaos strikes back

    Känns bra det här!
  • 1 Darkland Slavehunters,
    The Happy Squirrels
    Hungry hungry hippos
    Hypnotic Gays
    Lustria Star Kickers
    Ripped In Pieces
    Manson Family Tree
    Galadhrim
    2. The Happy Squirrels
    3. Darkland Slavehunters,
    4. Harab Serapel
    5. Bubba´s Brawlerz
  • Argh! Missade en slutparentes och får inte edita inlägget! Katastrof! :(
    Bra initiativ igen Jori, lite mer förvarning och så denna gången så jag hann med att tänka till.
  • Här kommer mitt tips:

    8 lag till slutspel:
    Darkland Slavehunters
    Happy Squirrels
    Chaos Strikes Back
    Hypnotic Gays
    Lustria Star Kickers
    Tombsville Choppers
    Manson Family Tree
    Galadhrim

    Flest Cas: Darkland Slavehunters
    Flest TD: Happy Squirrels
    Släppa in minst antal TD: Tombsville Choppers
    Minst antal C emot sig: Darkland Slavehunters
  • Till slutspel:
    Kroot Loops-AndersS
    Happy Squirrels-Georg
    Hungry hungry hippos-Thursablot
    Chaos strikes back-Lockmund
    Lustria Star Kickers-MartinS
    Tombsville Choppers-Coma
    Manson Family Tree-Muffloo
    Galadhrim-Jocke

    Flest Cas: Hungry Hungry Hippos-Thursablot
    Flest TD: Happy Squirrels-Georg
    Släppa in minst antal TD: Hungry Hungry Hippos-Thursablot
    Minst antal C emot sig: Darkland Slavehunters-Zeke73

    Dock hoppas jag egentligen på
    We Eat U
    Hungry hungry hippos
    Newmill Cheesemongers
    StockBowl All Stars
    Som krigar om plats 1-4. Make it happen!
  • Mitt tips:

    Till slutspel:
    The Happy Squirrels
    Darkland Slavehunters
    Hypnotic Gays
    Terrors of TobiWan
    Lustria Star Kickers
    Manson Family Tree
    Galadhrim
    Tombsville Choppers

    Flest Cas: Darkland Slavehunters
    Flest TD: Happy Squirrels
    Släppa in minst antal TD: Tombsville Choppers
    Minst antal Cas emot sig: Bubba's Brawlerz
  • Du kan ju alltid göra ett nytt inlägg Ozt, men då tappar du tiebreakerplats :)

    Till slutspel:
    The Happy Squirrels
    Kroot Loops
    Chaos Strikes Back
    Hypnotic Gays
    Harab Serapel (Om inte Hellström startar om laget 2gånger pga CAS.)
    Lustria Star Kickers
    Tombsville Choppers
    Newmill Cheesemongers – Karln går ju till slutspel varje år…

    Flest Cas: Darkland Slavehunters
    Flest TD: Happy Squirrels
    Släppa in minst antal TD: Hungry Hungry Hippos
    Minst antal Cas emot sig: Darkland Slavehunters
  • Kul at det är så många som hunnit med tippa i år förresten. Jag hoppas på att kunna ha uppdaterinar varje runda, men vi får se om jag hinner.
  • Jag vill också vara med!!!

    .1. Kvalificerar sig för slutspel av egen kraft. Observera att detta inte nödvändigtvis är de lagen som deltar i slutspelet eftersom de tidigare nämnda lagen kan avstå slutspel. Ange 8 lag. Varje rätt lag ger 1p.
    Kroot Loops, Darkland slavehunters, Chaos Strikes Back, Hypnotic Gaze, Ripped in Pieces, Lustria Star Kickers, Manson Family Tree, Muscle Tribe Berserkers
    .2. Gör flest mål under grundsäsongen. Ange 1 lag. Rätt lag ger 1p.
    Manson Family Tree Mufflo
    .3. Gör flest CAS under grundsäsongen. Ange 1 lag. Rätt lag ger 1p.
    Hungry Hungry Hippos, Thursablot
    .4. Släpper in minst mål under grundsäsongen. Ange 1 lag. Rätt lag ger 1p
    Lustria Star Kickers MartinS
    .5. Får minst antal CAS emot sig under grundsäsongen. Ange 1 lag. Rätt lag ger 1p.m
    Blessed by Hashut Slumpeen.
  • 1. Slutspelsplatser:
    Darkland Slavehunters - Zeke73
    Happy Squirrels - Georg
    Melnibone Dragons - Fredrik
    Hungry hungry hippos - Thursablot
    Lustria Star Kickers - MartinS
    Angered - Dadibom
    Bubba's Brawlerz - suncar
    Galadhrim - Jocke

    2. Flest TDs:
    Melnibone Dragons - Fredrik

    3. Flest CAS:
    Darkland Slavehunters - Zeke73

    4. Släpper in minst antal TDs:
    Tombsville Choppers - Coma

    5. Minst antal CAS mot sig:
    Bubba's Brawlerz - suncar

    [Kommentar: Hoppas att greenskins gör en bra säsong. Tror nog inte att det räcker hela vägen för Allstarslaget dock. Chaos Dwarves tycker jag är läskiga.
    Glädjande att så många tror att jag kommer ha minst Cas mot mig före slutspel, jag litar på er.
    För övrigt verkar det som att jag får se till att fixa tackle eller åtminstone strip ball på nån/några i laget, verkar vara väldans många snabba dodgisar här.]
  • edited September 2014
    Första omgången är i princip färdigspelad. Det har gått okej med att tippa slutspelslagen och riktigt bra att tippa mest/minst TD/CAS. En kvartett leder på 7rätt.

    1. Pellevin 7rätt
    1. Ozt 7rätt
    1. MartinS 7rätt
    1. Zeke 7rätt
    5. Viking 6rätt
    5. Jocke 6rätt
    7. Mufflo 5rätt
    7. Georg 5rätt
    9. Thursablot 4rätt
    9. Suncar 4rätt
    11. Lockmund 2rätt
  • Yay, delad förstaplats än så länge... :)
  • Börjar kännas rätt bra att man har med Chaos Strikes Back på slutspelslagslistan...
  • Pellevin wrote: »
    Börjar kännas rätt bra att man har med Chaos Strikes Back på slutspelslagslistan...
    Challenge accepted!
  • He he. Får jag bara behålla mina warriors den här gången så ska vi nog kunna slå tillbaka lite också. Jag har sparat en del pengar för att kunna ersätta spelare efter den här matchen.
  • Pellevin går upp i ensam ledning och Thursablot avancerar rejält på tipset efter omgång 2.

    1. Pellevin 8rätt
    2. MartinS 7rätt
    2. Thursablot 7rätt
    2. Zeke 7 rätt.
    5. Viking 6 rätt.
    5. Ozt 6 rätt.
    5. Jocke 6 rätt.
    8. Mufflo 5rätt.
    8. Georg 5rätt.
    10. Lockmund 4rätt.
    10. Suncar 4rätt.
  • Efter omgång 3 har Pellevin skaffat sig en skitstor ledning i tipset.
    För att det skall bli lite mer spännande behöver Bubba Brawlers bli mer CAS:ade och Hungry Hungry Hippos och Kroot Loops behöver tappa sina slutspelsplatser.

    1 Pellevin 9rätt
    2 MartinS 6rätt
    2 Thursablot 6rätt
    2 Zeke 6rätt
    2 Jocke 6rätt
    2 Suncar 6rätt
    7 Viking 5rätt
    7 Ozt 5rätt
    7 Georg 5rätt
    10 Mufflo 4rätt
    11 Lockmund 2rätt


  • Efter omgång 3 ledde Pellevin med 3p och det kändes nästan avgjort, men nu en omgång senare är hela ledningen uppäten :)

    1. Pellevin 8
    1. Zeke 8
    3. Viking 7
    3. Georg 7
    3. MartinS 7
    6. Mufflo 6
    6. Ozt 6
    6. Suncar 6
    9. Thursablot 5
    9. Jocke 5
    11. Lockmund 1
  • Det händer grejer i tipset. Thursablot plockade 3pinnar sen förra omgången och går från 9:e till första plats och petar för första gången ner Pellevin från förstaplatsen. Det är dock en bräcklig ledning. Zeke tappade 3poäng och sjönk till 5:e plats.

    I praktiken borde kampen om segern stå mellan Thursablot, Pellevin och MartinS. Mitt tips är så likt Thursablots att det är omöjligt för mig att gå om honom.

    1. Thursablot 8
    2. Pellevin 7
    2. MartinS 7
    2. Jocke 7
    5. Viking 5
    5. Ozt 5
    5. Georg 5
    5. Zeke 5
    9. Mufflo 4
    9. Suncar 4
    11. Lockmund 3


  • Gott där. Jag har några ohjäpliga fel dock där min tro på @Mufflo var den största missen :( Då jag är klar för slutspel kanske jag får satsa på att få genom min mest Cas för en viktig poäng till. En tio stycken mot högalverna kan ju räcka med lite flyt ;) Tyckte mig läsa att @bim släppte in två till och lämnade över minst nsläppta mål till mig att dela på med en bunt lag Det kanske är rimligare att satsa på trots att det är hemska alver man möter. Happy squirrels ser inte helt illa ut för flest TD heller och trots att @Zeke73 möter Ogres så bör han vinna minst Cas Emot Hur som så lär han äta snotlings i mängder så mest Cas lär jag inte kunna röra.

    @Mooselord Det hade varit intressant med ett facit efter varje omgång med med lista på vilka som är i slutspel den omgången, och allt annat med.
  • Eftersom alla matcher inte är spelade när jag gör uppdateringarna har jag höftat lite angående resultatet på icke spelade matcher och generellt sett varit lite snäll med att ge poäng. Normalt hade jag gett poäng för tippning på Dodgy Hags (2 insläppta, men en match mindre spelad) likväl som på något av lagen som har 3 insläppta (bla Hungry Hippos). I detta fall så har jag dock räknat på att Dodgy har släppt 2 mål till eftersom det skrivit i säsong 15-tråden, så jag har endast gett poäng för de som har tippat på något av lagen med 3 insläppta mål.

    Du har alltså redan fått poäng inräknat för minst insläppta och det är bland annat det som gör din ledning lite bräcklig. Vi är ju en del lag på 3 inläppta så troligen behöver du hålla nollan i sista matchen för att behålla poängen. Dessutom så lämnade Pellevin in tipset tidigare än dig så han vinner tiebreakern om ni kommer på samma poäng.

    Jag skall definitivt överväga att ge lite mer utförlig information om jag fortsätter att hålla igång tipset nästa säsong.
  • Tycker tipset var roligt,ser gärna en fortsättining
  • Efter Darklands seger mot Ogres så har de i praktiken säkrat en slutspelsplats. Jag har väldigt svårt att se att Dodgy Hags skall slå Happy Squirrels med 6-3 eller 4-0. Dessutom så har Darkland rimligen säkrat både flest Cas för och minst Cas mot. Sedan tidigare är Hungry Hungry Hippos, Chaos Strikes Back och Galadhrim klara.

    Således är det 6poäng som man i princip kan ha säkrat hittills. Räknar vi bara dessa säkra poäng så ser tabellen ut såhär:

    1. MartinS 5
    2. Pellevin 4
    2. Georg 4
    2. Thursablot 4
    2. Suncar 4
    6. Viking 3
    6. Ozt 3
    6. Zeke 3
    6. Jocke 3
    10. Mufflo 2
    10. Lockmund 2

    Darklands lyckade sista omgång var väldigt positiv för MartinS. Om Kroot Loops går till slutspel blir MartinS passerad av Pellevin och/eller Thursablot, men om Happy Squirrels eller Dodgy Hags tar sista slutspelsplatsen så tror jag att tippningssegern går till Martin :)
  • Tack för uppmuntrandet förresten Viking. Jag tror tipset blir av igen, men det hänger på att jag spelar nästa säsong. Det är inte spikat än.
  • Wohoo! Jag är inte ensamt sämst på att tippa ... än.
  • Jo, för Mufflo ligger före dig på tiebreakern ;)
Sign In or Register to comment.