Uppsummering Eurobowl - Skuld edition

2»

Comments

• Som jag minns det så började Skuld gråta i den här matchen och motståndaren tyckte så synd om honom att han gick med på att säga att det blev oavgjort för att trösta honom.

• @Ozt shh vad som händer i Malta stannar i malta. Undrar varför jag skriver rapporterna om vi hade den dealen bara.

@Mago sorry but not sorry

@Duckwing bara de har med alla mina särskrivningar och stavfel är det ok!

• Match 5 Norge

Tekaa - Lizardmen - 5 Block 1 tackle. 11 Spelare 1 apo 3 RR

Allright, Nu blev det på allvar. Vi kan inte förlora mot Norge eller Finland det är sedan gammalt så vässa knogarna nu ska vi på skinkjakt!

Jag börjar på offence i matchen. Ännu en gång så är jag inspirerad av Umeå-takter och tänker att en tidig Skullcap måste vara rätt.

Dock så hamnar jag i väldigt tung press när alla saurusar kommer skenande. I varje turn mellan 2-5 så har jag många dodgear som inte får vara turnovers för det blir pankaka. I turn 5 när jag tycker själv jag har manuvrerat mig runt hans lag om de sista 3 dodgearna sitter för min halvöppna cage. Men första dodgen efter jag flyttat Ballcarrier så väljer jag en snake, inte helt oförtjänt med tanke på hur många dodgear jag slagit innan. Dock så är min bollhållare helt öppen och får inte helt oväntat äta en blitz som självklart blir Pow. Bollen scattrar åt fel håll för mig men hamnar ändå i en tacklezon. Tekaa väljer att basa upp bollen då han inte var sugen på en 4+ pickup. Jag tycker nog att det hade vart värt för honom att prova då han kunde sprungit och gömt sig efter. Visst en dålig scatter för honom hade kunnat hjälpa mig mycket. Efter lite kreativt 1D chainpushande och dodgeande får jag till så jag kan 2+ dodgea igenom hans linje plocka boll på en 3+ och sen köpa alla potatisar i hela åkern. Det går vägen. Väldigt mycket tack vare att jag var snål med mina rerolls vid tidigare nämnda skallar. Allt han får ner till mig är 2 skinks mot 2 blitzers för mig så jag lyckas till och med stalla ut till turn 8. Flawless. Intressant obeservation är att den första armor han slog utan att breaka var i turn 4, jag har en känsla av att det bidrog till varför det blev så svårt. Turligen så stannade de flesta på plan, Det sätter ändå upp andra halvlek för 9 v 10.

2nd half

Okej ledning med 1-0 är ju ganska bra, Tillräckligt med spelare för att kunna ställa till det för motståndaren som dessutom saknar en Saurus. Tekaa avancerar upp snabbt till mittlinjen med bollan ute på min vänstersida. jag får runt två spelare som kommer och hotar bakifrån så hans cage börjar tidigt skaka och i början av min turn 3 så har han gett mig en 1D push räcker för att kunna blitza på bollen med 2 tärningar med min wrestle witch så ifall det blir push har jag 2 tärningar till. Får en bothdown på första och tar den givetvis. Bollen jobbar vidare med sin tradition att scattra vidare till dåliga rutor. In i gröten men bakåt ingen chans på att fiska upp bollen. Turn 4 för tekaa han får upp bollen igen utan problem, genomgående tema verkar detta som. Men en massa uppbunda saurusar har svårt att få bollen säker. Dock har de en tendens till att knocka mina spelare, inte helt orimligt med tanke på hur mycket blockar han får. Jag tycker dock att det är helt rätt eftersom bollen alltid är i panik för lizards. Nästa turn så slår jag loss bollen igen denna gång scattrar den till en saurus som givetvis fångar den. Turnen efter väljer tekaa ett underligt beslut att springa rakt fram med saurusbollhållaren vilket gör att jag relativt enkelt kan få 2 tärningar på honom. Denna gång får jag dock inte omkull spelaren inte ens efter min sista reroll. I detta läge har jag endast 5 spelare på planen kvar varav en är stunnad vilket gör att jag inser att jag inte kommer få någon mer chans att stoppa honom. Matchen slutar 1-1 Men Team Sweden krossar Norge med 5-2-1 så det gjorde på det hela inte så mycket.

Detta är dock den av mina matcher inklusive förlusten som kändes som jag borde fått mer med mig. Tekaas block och armor tärningar var för heta och när spelarna blir för få så går det inte. Dock så skall jag inte få så många chanser att stoppa hans drive som jag fick. Så jag sätter mig och surar tills @NIWnW kommer med en öl åt mig, vilken hjälte!

• ”Ännu en gång så är jag inspirerad av Umeå-takter och tänker att en tidig Skullcap måste vara rätt.” ❤️

• Du anar inte hur skönt det var att ni vann mot just Norge. Det kändes lite extra gött att åka till jobbet i Norge, även om ingen annan där ens vet om att Blood Bowl existerar så var det najs att bara gå omkring där med en skön känsla i kroppen. Kan ha varit spriten också men men ;)

Men mer rapporter tack, de är mycket läsvärda :)

• Inser att jag glömde skriva om sista matchen mot Schweitz

Match 6 Schweitz

Otis - Darkelf- 3 blodge blitzers 2 witches med WE leader runner assasin, 2 rr apo.

Jag får välja och börjar i offence. Blockar lite och stabbar i första turn utan någon effekt. Tar däremot en snake med en blitzer innan jag hinner ta upp bollen. Otis sätter tung press och springer ner med en hel del spelare och lyckas skära av mitt lag så jag inte kan få ihop en hela mitt lag och säkra bollen som jag vill. Får till nån slags makeshift cage endå. Pressen fortsätter i turn 2-3. I min turn tre så står jag riktigt illa, men genom att slå alla tärningar som finns i hela hallen så lyckas jag blitza och dodgea ut hela mitt lag och få till det rätt bra på min högerkant en bit in på motståndarens planhalva. Efter alla dessa tärningar så är min motståndare märkbart irreterad på att jag inte fick någon turnover. Går dock alla mina rerolls så finns problem för resten av halvleken. I turn 5-6 så hamnar vi i ett surfkrig, där jag får en blitzer cassad samt en line i reserver och Otis får en blitzer en witch och 2 line knockade. I slutändan så får jag läget att jag måste göra en 2 tärnings block m block, en dodge utan dodge och en handoff för att göra 1-0 runda 8. Missar handoffen och halvleken slutar 0-0. Endast en Line kommer tillbaka för Otis.

Andra halvlek startar med 10 vs 8 i min fördel. Bollen sparkas ned djupt och otis tar bollen med 3 av sina spelare djupt medans de andra fem står uppe vid LOS och boxar på mina spelare. Min turn 9 så gör jag något intressant och cagear in hela hans LOS med mina spelare. Se bild nedan, står dock lite fel så han kan slå ett hål mellan min witch och blitzer. Får ihop sitt lag lite bättre, men bollen är aldrig safe. Dessutom lyckas jag få bort 1-2 spelare till tidigt i halvleken. Slår lös bollen 3 gånger under halvleken men D8:an vill aldrig riktigt bjuda mig på något läge att säkra upp bollen. Som bäst fick jag till ett "mumie-tåg" dock brist på guard så en witch med wrestle får 1D+1D med frenzy för att sänka mig. POW på första såklart. Vår match går långsamt framåt och de andra matcherna börjar närma sig klarhet. Får höra att oavgjort för mig skall räcka till seger. Jag är optimistisk till vinst eftersom vi är på otis planhalva och han inte kan skydda bollen pga spelarbrist. Nya rapporter kommer in någons match har ändrats och det resultat vi får i våran är det som kommer att gälla för hela lagmatchen. Tyvärr så får Otis till en magisk turn 15 där han har bollcarrier helt öppen men har ett scoring threat i form av en blitzer. Ballcarriern står helt öppen. Min turn 15 så tänker jag länge på vad jag skall göra. Båda lagens övriga coacher samlas runt bordet för att se vad som sker. Kapten-Ozt ord från innan turneringen ekar i mitt huvud och jag bestämmer mig för att säkra att inte förlora och väljer att fokusera på att ta ut det enda scoring threatet som finns vilket går bra. Otis turn 16 är en gåta för mig han väljer att riska en 2+ med reroll med ballcarrier istället för att bara försöka säkra på plats, givetvis blir det en snake och vinstchansen finns helt plötsligt. Total press, alla tittar, allt hänger på min turn 16. Ingen reroll. Jag brukar inte ha problem att hantera press och det mentala spelet, men här fungerar knappt mitt huvud till enkla övningar. Jag bestämmer mig för 2+ pickup 2+ handoff till min runner som springer ned och gör en 3+ pass till en blitzer som fixar 2+ catch och denna halvlek går det vägen både jag och svergie vinner matchen vilket var otroligt skönt sätt att avsluta turneringen.

Totalt record 3-2-1 är jag väldigt nöjd med. Man brukar alltid tänka bara om detta skett så skulle jag vunnit enda matchen jag tycker jag förtjänar bättre än det jag fick var i norgematchen medans första draw mot corsairs borde jag förlorat så all fair. Blir bäste poängplockare för sverige tillsammans med Nyaga.

• Grymt fin läsning till morgonkaffet. Jag vet ju att det här var sista matchen men jag vill ha mer :)

• Sjukt kul att du delar med dig @Skuld

@Ionas ser fram emot dina textrader

Sign In or Register to comment.