DOUBT VI, Umeå, 10-11 Januari 2015

1356

Comments

  • Jag är inne på samma spår som Duckwing. Helskotta vad dyra de är de där proffsen ...
  • Proffs på att ta betalt kanske?
  • Ja Varag är i alla fall proffs på att vara sämst.
  • Om jag inte minns fel åt Princess upp Thursablots Varag på förra doubt :D typ runda 4a
  • edited November 2014
    @inforthepain det känns igen, och @pellevin entärningsdräpte honom följt av en dubbelskalle efter en bouthdownblitz där jag behövde en push för att kunna styra om spelet och en wrestlelineorc kunde lösgöra boll. Jag måste dock nästan köra honom igen för att bevisa för mig att han faktiskt är bra.
  • Vad kommer kommer att belönas? Finns det en best stunty?
  • Best starplayer award?
  • Följande priser finns och en coach kan bara vinna ett enda pris.

    - Turneringsvinnaren (Vinnare av finalmatchen)
    - Mest Poäng
    - Mest Touchdowns
    - Mest Casulties
    - Bästa Stunty
    - Sista Plats

    Utöver detta så finns det även en del små-priser som ännu inte är bestämda.
  • finns skull-capen kvar?
  • edited November 2014
    Jajjemän. Den kommer man inte undan i första taget. Skickas runt till alla som slår double skulls eller mer.

    http://www8.cs.umu.se/~forsmark/BB/SkullCap.jpg
  • Flest gånger man haft scull cap-priset måste ju instiftas.
  • khanmank wrote: »
    Flest gånger man haft scull cap-priset måste ju instiftas.
    Finns inte det redan? man vinner hårbottensekzem och löss?

  • Anmäld. Har skickat in hemlig, hemlig roster.
  • Wow, är supersugen.
    Kollade nattåget upp det är framme strax före sju enligt tabell. Min erfarenhet dock är att SJ kan vara lite sisådär med att hålla sina tider dock. Jag brukar vara i tid ungefär hälften av gångerna när jag åkt upp till Umeå.
    Ni som bor där uppe, vad är er erfarenhet, funkar det att ta tåget upp?
    Är det nära från centralen?
    Skulle tippa att flera av spelarna söderifrån reser med det tåget hur som helst
  • Det brukar funka Ok. Det är närmre från Umeå östra än centralen om det blir i närområdet där vi brukar vara
  • Men flyget från sthlm brukar vara billigare än tåget :)
  • När jag åkt nattåg stannade det inte vid Umeå Östra, men det var i tid båda gångerna.
  • Klart värt att kolla flygpriser för ofta är det billigare och snabbare.

    Natttåget brukar enligt min erfarenhet ligga efter i schemat men åka igen tid strax innan Umeå. Det är som att de lägger in en extra växel för att hinna till Umeå i rimlig tid.
  • Har 15 alternativa builds hittills. Tur det är ett par veckor kvar.
  • Vissa av oss som bor i Stockholm har som tradition att köra bil upp, göra det till en roadtrip liksom.

    Kul om man gillar att sitta med andra dårar i en bil i 9 timmar eller vad det nu tar...
  • Tåg är ju skönt. Du får hoppas det Int blir för kallt. Den längsta förseningen jag har med nattåget är 10 timmar. Vi skulle komma från 8 på julaftons morgon men kom fram klockan 18 istället. Missade Kalle och hela släkten men vad gör det när sj öppnar restaurangvagnen och bjöd på rostbiff med potatissallad och ahlgrens bilar...
    Men hyggligt punktligt brukar det vara och kom ihåg att ifall du blir sen är resan billigare...
  • @Mago: Roadtrip låter ju galet trevligt

    @Jox: Jo det är ju sant
  • Påminner om att det är snart är sista anmälningsdag (då roster ska vara inskickat) om man vill spela i turneringen till billigare pris.

    I första posten står det dagens datum men eftersom det blev strul med datum är det ändrat till den 16:e December.
  • Gah, måste klura på build och framför allt lag.
    Valfrihet är ett ok ibland
  • Stareater wrote: »
    Påminner om att det är snart är sista anmälningsdag (då roster ska vara inskickat) om man vill spela i turneringen till billigare pris.

    I första posten står det dagens datum men eftersom det blev strul med datum är det ändrat till den 16:e December.
    Jag hade fattat sista datum som december 12. Då var jag sen men kommer bli tidig. Yay
  • edited December 2014
    Ser ut att bli en bra spridning i detta DOUBT. Det är 12 oficiellt anmälda och minst 9 olika typer av lag, kanske fler eftersom vissa inte lämnat in sitt roster ännu.

    Förra DOUBTs totala invasion av orcs (och i viss del även också skaven och necro) verkar utebli, kanske på grund av de ändrade poäng-reglerna.
  • Looking good, Todd!
    Feeling good, Louie!
  • edited December 2014
    Yet another reminder to pre-register for this tournament. In four days the cost for participating will go up.
Sign In or Register to comment.