Best of the worst S15

2»

Comments

• Viking wrote: »
    Spelar nu på Torsdag mot Ulthuan Firebirds

Ja tror inte jag möter dem som annat än säsongens sista gruppspelsmatch, så när du rullar skada är det bara elaka statsänkningar och dödliga sexor som räknas.
  • Min match mot rare exports och deras dvärgar var en rysare. Jag fick offence och inte mindre än två gånger lyckades han ta av mig bollen. Att jag inte rullade en enda bone head de första kanske fem turnsen kunde man tro skulle ge ett enkelt offence men det är snarare så att jag avancerar för fort fram då. Dvärgarnas wizard valde att avstå ett försök på min ball carrier då min armada av spelare inom räckhåll för bollen hotade för hårt. Inför andra hade han 9 spelare efter att ha apotekat en kritisk knock out och jag hade 10 med alla sex ogre på plan. Värt att notera här var att min nummer fem håvat in två casualitys på att försvara sig mot svagare dvärgblitzar. Andra halvlek och försvar streds i uppförsbacke då dvärgarna i runda åtta lyckades med en casuality på sin första ogre. Bollen hamnade djupt och plockades inte upp på en gång. Tyvärr fumlades snotlingkastet för en defensiv oneturner. Dvärgarna lyckades samla sig även om jag tre rundor i rad hade lite lätta rull för att med någon break tackle dodge och GFI få tvåtärningsblitzar på bollhållaren. För varje runda som gick hamnade jag i sämre och sämre sits och i turn sju tvingades jag med en 4+dodge och två GFI utan rerolls slå ned dvärgen som höll bollen och tvinga dvärgarna till en uphillblock, två linjedvärgsdodgar, någon GFI, plocka boll i tacklezone med sure hands, dodga, GFI in i mål. Han föll på en misslyckad dodge trots rerolls efter att ha plockat boll.

Läget ser bra ut inför de två sista Alvmatcherna. Allt ligger i egna händer.
  • @Thursablot din matchrapport berättar inte vilket resultat det blev...
  • 1-0 till ogräsen om uppdateringen i hans tidigare post stämmer. Det går redigt bra för flodhästarna :)
  • Det blev 1-0 till Linus, om hans rapportering stämmer. Anders har ännu inte bekräftat.
  • @mufflo aha, man kanske skall läsa det som skrivits tidigare också!
  • edited October 2014
    Tabellen hålls uppdaterad i omgångens tabellinlägg. Jag tyckte jag gjorde klart att jag fick in ett i min offence och stoppade hans med en heroisk 4+dodge. Jag missade dock att nämna att han använde dvärgtrollkarlen till att kasta en fireball på de tre spelare som stod framför och bildade en halvkass vägg men ingen föll. Han blitzade sedan ned den snot med diving tackle som markerat bollhållaren och dodgade iväg från den andra oskillade snot som stod kvar. Det var direkt efter jag missat en GFI för en ogreblitz på honom och följdes av två misslyckade försök att enkelt blitza honom igen innan mitt desperata lyckade försök.

Stockbowl allstars är efter omgången helt borta och vikings ogre måste vinna sina tre kvarvarande för att ha en chans. Utförligare analys kommer när omgången är klar.
  • edited October 2014
    Runda fem.

1 Hungry hungry hippos vs Melniboné Dragons 2-0 13p
    2 Newmill Cheesemongers vs Manson Family Tree 2-1 9p
    3 We Eat U vs Happy Squirrels 2-1 5p
    4 StockBowl All Stars vs Gaul Sidekix 1-1 1p

Toppstriden är avgjord om inte mina flodhästar av någon anledning måste lämna WO. @mago kan lyckas ta det ärofyllda bronset om @vikings mäktiga ogres går poänglöst i sina två sista matcher. För @ozt s del gäller det att ta poäng mot seriejumbon och visa att halflings är bättre än wood elves. @vikings match mot de förvånandsvärt lågt placerade skavenlaget är bål egentligen en viktigare match för råttorna om de ska ta sig till slutspel så den kan bli riktigt tung. Efter omgången kan tabellen kastas om riktigt mycket med det enda säkra att hungry hungry hippos leder serien och att StockBowl All Stars kommer kriga för att undvika den sistaplats de just nu innehar.
  • edited October 2014
    Hungry hungry hippos mot Melniboné Dragons var den första av två alvmatcher på rad. Som avslutning låg lottningen till ogrernas fördel då de hade tid att utveckla sina snotlings för att hindra alverna från att bara springa rätt igenom linjerna. De vinner lottningen och väljer att försvara mot ett passningstarkt high elf-lag med en extra apotekare och en tredje reroll som inducement. Bollen går djupt och alverna bryter sig igenom occ ökar bollens avstånd mot linjen. Flodhästarna avancerar försikigt och börjar nöta på anfallarna. Det drar ut på tiden och börjar bli för sent för att spela säkert på 1-1 i första så pressen läggs tyngre på högalverna samtidigt som de inte ville tvinga fram ett målförsök för tidigt. I för ogrena rätt tillfälle gick alverna för ett målförsök men föll på försöket att nå fram till en long bomb till en markerad alv. Nu fanns det en hel del spelare kring mittlinjen där bollen låg lös och kring ogre end zone där det var en hård match att mota bort de snabba alverna. Med en heroisk insats försökte den skamfyllda alv throwern med att dodga in och slå ned snotlingbollbäraren, snotling av plan dodge på fyra, plocka boll på fem, dodga sig fri. Inget skydd som når och varken block eller dodge. tretärningssmällarna haglade och ny snotling med boll. Alverna trycker med vad de når med och snotlings med diving tackle dyker desperat för att stoppa dem.
    Detta resulterar i att två ogres bröt sig fri och avancerade medans en snotling puttade alver till publiken. Med hjälp av dessa två guard ogres gömmer sig den numera bollhållande snotlingen sju steg från mål och väntar på den av lineelf entärningsblitz som är på väg. efter han puttats en ruta närmre så bankade ogrebackningen honom fri och han steg tryggt in i mål.
    Andra halvlek och ledning. Trots perfect defence och båda lagen helt fulla så spelar flodhästarna på säkerhet mot alltmer desperata alvförsök och gör ett lite för tidigt mål utan att alverna ens hotat bollen. 2-0 och försvar igen. Alverna försöker rädda sin heder och går på ett snabbt målförsök medans snotlings flyger för att stjäla ännu ett mål. Första försöket, snotling misslyckas landa. Klarar AV, faller på extrasteg för att markera boll. Andra försöket, snotling dör när han misslyckas landa. Alverna svarar med att deras liggande blodgehot försöker tretärningsblitza sig fri från diving tackle men oddsen som alla vet är inte bra när det är sista utvägen så Snotty Steve, den hjäten knockar lätt ut målhotet och matchen slutar med viktiga tre poäng.

Innan matchen förstärkte flodhästarna med två snotlings. Båda dog vilket kan försvåra för rekryteringen. Som tur är så är deras break tackle och numera dodge-ogre tillbaks för serieavslutet.
  • edited November 2014
    Runda sex.

1 Hungry hungry hippos vs Ulthuan Firebirds 2-0 16p
    Vampire, Vampire, Chaos, Dwarf, High Elf, High Elf
    2 Newmill Cheesemongers vs Galadhrim 1-2 9p
    Undead, Nurgle, Orc, Goblin, Wood Elf, High Elf
    3 We Eat U vs Darkland Slavehunters 0-3 5p
    Dwarf, Slann, Amazon, High Elf, Skaven, Chaos Dwarf
    4 StockBowl All Stars vs Ripped In Pieces 0-3 1p
    Underworld, Necromantic, Slann, Halflings, Human, Necromantic

Ordningen är klar. Nu är det slutspelsplatserna som striden står om Hungry hungry hippos är klara för slutspel och spelar bara för äran, guldet och vem de ska möta i första slutspelsmatchen. Här kan det onekligen bli relevant med en taktikförlust. Om inte annat för att se till att de hamnar på andra sidan slutspelsträdet som Newmill Cheesemongers som med en vinst kliver upp på 12 poäng vilket hypotetiskt kan leda till en slutspelsplats för vem vill inte se Ogre mot Halflings i finalen!? @Ozt möter ett lag som redan är klart för slutspel även dem, så även de kan överväga en taktikförlust. Hur som lär de finna det relevant att undvika skador och då kan det vara relevant att se till att halflinglaget hela tiden koncentrerar sig på boll.
    We eat you kan max få nio poäng men med lite avhopp kan även det räcka till slutspel. och tre stuntys i slutspel vore oerhört sexigt. En bra matchup för ogre med kaosdvärgar så länge man har guarden och trycker hårt och inte låter dem laga snotlings för då hamnar man fort i spelarunderläge.
    StockBowl All Stars fick en riktigt tung förlust med två döda goblins. MVP på troll och en goblincas var dock trevligt. Ett av tre lag som kan ta jumbopriset med sina 1 poäng
  • Någon taktikförlust mot Ozt kommer det inte vara tal om. Jag kommer visserligen vara lite mer rädd om mina spelare än om jag verkligen behövt segern, så jag kommer inte markera träden eller göra okynnes-gfi, men jag satsar ändå på vinst. Nu har jag visserligen kass statistik mot halflings (1vinst,3förluster) så vi får se hur det går med den saken...
  • Självgod som en är så måste iakttagelsen att om resterande tre stuntylag slår ihop sina poäng så har jag ändå mest förmedlas. Dags att inkassera ännu en figur från mig själv ;)
Sign In or Register to comment.