Best of the worst S15
Då jag vann min egen figur blev det lite antiklimatiskt.
Här är resultaten i stuntyligan säsong 14
8p Hungry Hungry Hippos - Ogre
5p Flayed Rock Titans - Ogre
4p We Eat U - Ogre
3p don´t feed the troll - Goblin
-1p bomb'z away - Goblin
Statistik ljuger inte så Ogre är överlägset spelets bästa lag.
Mer stuntys till säsong 15! Priset är detsamma. Det vill säga en målad stuntyfigurtrofé
Här är resultaten i stuntyligan säsong 14
8p Hungry Hungry Hippos - Ogre
5p Flayed Rock Titans - Ogre
4p We Eat U - Ogre
3p don´t feed the troll - Goblin
-1p bomb'z away - Goblin
Statistik ljuger inte så Ogre är överlägset spelets bästa lag.
Mer stuntys till säsong 15! Priset är detsamma. Det vill säga en målad stuntyfigurtrofé
Comments
1 Hungry Hungry Hippos vs Terrors of TobiWan 2-1 3p
2 We Eat U vs Rare Exports Inc. 1-1 1p
3 StockBowl All Stars vs Netherton Painmongers 0-2 0p
4 Newmill Cheesemongers vs Tombsville Choppers 0-2 0p
Värt att notera är att Netherton Painmongers inte vågade vara med i denna mästarkamp utan fuskar med råttor i laget. Vidare så kommer Newmill Cheesemongers och StockBowl All Stars mötas i vad som kan vara den avgörande finalen i runda fyra. Denna match måste nästan streamas live för detta är något alla vill se!
1 Hungry hungry hippos vs Hypnotic Gays 2-2 4p
2 Newmill Cheesemongers vs Tentacle Terror 2-1 3p
3 We Eat U vs Kroot Loops 0-4 1p
4 StockBowl All Stars vs Gravelings 1-2 0p
Just i detta nu är två Ogrelag i slutspel. Låt oss minst hålla den nivån
Allvarligt talat: det var på inget sätt självklart att jag skulle vinna den matchen. En skaven lineman dödad turn ett var inte den start jag hade hoppats på. Som matchen sedan utvecklades kunde det lika gärna varit Mago som vunnit. Jag fattade ett tveksamt beslut i början av andra halvlek då jag gav honom 125/324 att slå loss bollen redan turn 2. Han fixade givetvis det, och sedan var det benhårt, då han även fick ett betydande spelarövertag i det skedet. Jag valde dock att slå bra tärning när det verkligen gällde, och det räcker som bekant långt i detta spel.
1 Hungry hungry hippos vs Chaos strikes back 2-0 7p
2 Newmill Cheesemongers vs Bubba´s Brawlerz 0-2 3p
3 We Eat U vs Dodgy Hags 0-2 1p
4 StockBowl All Stars vs Lustria Star Kickers 0-1 0p
StockBowl All Stars känns tyvärr borta för slutspel då flera grupper krigar om de platserna och väldigt många resultat måste gå vägen.
Newmill Cheesemongers däremot, trots sistaplatsen i gruppen ser det klart OK ut bara ozten ser till att vinna över orcerna.
We Eat U har två riktigt tunga matcher kvar i Dodgy hags och Happy Squirrels och just den sexpoängsmatchen, extra tung.Avsaknaden av tackle kommer kännas mot haggorna med. Tung grupp det där.
Hungry Hungry Hippos med deras hybriscoach har sin kanske viktigaste match för säsongen mot serieledarna för att återta topplaceringen. Värt att nämna här är dessa två lags crossmatcher The Happy Squirrels för CSB och Rare Exports Inc. för HHH. Fast det är iofs irrelevant för stuntyligan.
Oerhört spännande fortfarande
Ser bra ut för att vinna stuntyligan dock, och det blir ju billigt och enkelt om jag hela tiden vinner samma figur av mig själv @Ozt med sina Halflings kan dock hota ganska kraftigt om de vinner sin nästa.
Ozt hade två försök på att få in sina fem i KO-boxen, 10 misslyckade 4+slag på raken. (efter TD i 6e samt halvtid)
Då blev det glest till andra halvlek.
Att sen Puggy fick MVPn var bara sjukt.
Typ så
Då runda tre egentligen skulle vara klar till i måndags blir tabellen lite haltande. Någon som hört när @bim och @viking ska spela runda tre?
1 Hungry hungry hippos vs Rare Exports Inc. 1-0 10p
2 Newmill Cheesemongers vs StockBowl All Stars 2-1 6p
3 We Eat U vs Ulthuan Firebirds 1-1 2p
4 StockBowl All Stars vs Newmill Cheesemongers 1-2 0p