Lottningen är uppe minus korsmatcher mellan C och D för omgång 6 och 7 - @Juiblex fixar dem imorgon.
Det blir aldrig helt perfekt men vi har tänkt så att i största möjliga mån ska (typ i prioordning):
nya lag lottas i grupper med nya lag
lagtyper förekomma så sällan som möjligt i varje grupp
orättvisor drabba erfarna coacher
Det fanns ingen lösning med 3*8 som klarade prio 1 och 2 ovan, och nu med 4*6 får vi fördelen att slutspelsplatserna är jämnt fördelade över grupperna.
Det lär vara ett gäng på plats imorgon (kom ihåg att boka bord). Ett tips är att om du vill avtala tid här så använder du tråden för omgång ett (https://forum.swebba.se/index.php?p=/discussion/2128/season-35-round-1-last-day-28-augusti#latest) och pingar motståndaren med @ + namn (så här @KriLLe). Annars finns mail på hemsidan vid coachens namn på laget ifrågas infosida - och Telefonlista (ofullständig) finns under Coach List.
Comments
samt att Cross-play gör att vi även kan rävarna lite utmaningen, från deras vanliga sälklubbningen.
Av gammal hävd så ska Amazonerna spela i dvärggruppen. Glöm inte det. :)
Men dvärgcupen, menar dvärggruppen.... är ju endast för dvärgkin.....
Jag har inte sett några grupper men förutsätter att de är orättvisa mot just mina stackars Chorfar!!!
Kräver minst 2 Amazonlag i min grupp!! ;D
så länge mina kaosdvärgar får möta amazoner kommer jag hävda att det är en rättvis lottning, nudge nudge wink wink.
@Pertan @Juiblex jag tycker Pertan har en poäng också och föreslår att du och jag kollar lite på båda varianter ikväll.
@grumplekins absolut det gör vi!
Vill att det blir så rättvist som det bara går att få för alla deltagare!
Lottningen är uppe minus korsmatcher mellan C och D för omgång 6 och 7 - @Juiblex fixar dem imorgon.
Det blir aldrig helt perfekt men vi har tänkt så att i största möjliga mån ska (typ i prioordning):
Det fanns ingen lösning med 3*8 som klarade prio 1 och 2 ovan, och nu med 4*6 får vi fördelen att slutspelsplatserna är jämnt fördelade över grupperna.
Tycker det ser mycket bra och jämt ut, bra jobbat 👍️
Amazonerna har för få möten mot dvärglag. 😤
Nu är alla matcher uppe även för div C och D
@Ionas Amazoners PR konsult hälsar med orden "Rättvist!"
Ska man spela matcherna rätt ordning?
@KriLLe Yes.
Som om jag tolkar det här rätt så ska jag (Win or Booze) möta Young Un Blockerz innan den 28/8?
@KriLLe helt korrekt, och där efter Övfres Chosen etc.
Perfa! Bara att ragga ett datum som passar båda då. Hur ser det ut imorgon? Är det några som kommer köra omgång 1 då?
Det lär vara ett gäng på plats imorgon (kom ihåg att boka bord). Ett tips är att om du vill avtala tid här så använder du tråden för omgång ett (https://forum.swebba.se/index.php?p=/discussion/2128/season-35-round-1-last-day-28-augusti#latest) och pingar motståndaren med @ + namn (så här @KriLLe). Annars finns mail på hemsidan vid coachens namn på laget ifrågas infosida - och Telefonlista (ofullständig) finns under Coach List.
Perfa!
Tack för infon @grumplekins