Season 35 now open for registration!

edited July 2022 in StockBowl

The season will run from week 32 up until week 46, with semi and finals planned for the Sunday of 11th of December.

In total about 10 matches, one match every second week

Entry for participation is now open.

If you don’t feel like to commit, we will also run a “open” league which has no commitments and are a great way to try your might on the Blood Bowl field.

Join our forum at www.forum.swebba.se or create your account at http://www.stockbowl.bbleague.se/ to join our community.

Runda                                       Speltid                                       Dag

Anmäla Lag                               -> V.32                                      Söndagen den 15de Augusti

1                                                 V.33-34

2                                                 V.35-36

3                                                 V.37-38

4                                                 V.39-40

5                                                 V.41-42

6                                                 V.43-44 (Autombreak v44)

7 V.45-46

Kvalspel                                    V.47-48

Semi och Final spel                 V.49                                           Söndagen den 11 December (Bord 10-16)

«1

Comments

• edited July 2022

Edit; vi stänger nuvarande open och startar ny när s35 börjar

• @Juiblex Jag skulle vilja spela med chorflaget Hashut’s Holy Cows, skulle du kunna lägga upp?

Tror jag behöver pensionera ett tidigare lag, isf kan du släcka ner mina amazoner.

• Kommer vi köra med nya amazoner?

• Om reglerna kommer innan ligastarten (så vitt jag förstått).

• @suncar fixat

@DavidD vi brukar inkludera alla lag som släpps av GW i ligan, men beroende på när dom släpper roster och när dom släpper figurer samt hur nära inpå liga starten det sker.

Nu är jag inte 100% objektiv i denna fråga så skulle det ske så vill jag att det är ett gemensamt beslut, för det innebär att samtliga nuvarande Amazoner pensioneras…

uppdaterat första inlägget gällande sista anmälan samt start av ligan!

• Jag tycker det verkar rimligt att ge tråkamazonerna en avskedssäsong innan powercreep-amazonerna kommer.

• edited August 2022

om de skulle släppas på lördag (innan deadline för registrering till ligan) borde de ju varit uppe för preorder i lördags.

så det verkar högst troligt att nuvarande roster har en sista chans i höstens säsong. Obs, endast killgissning från mig såklart

tack för fix @Juiblex jag kör kaosdvärgar och metagajmar att alla vill köra amazoner nu :)

• Vart har vi alla sugna coacher för hösten höjdpunkt??

• Hej,

Ganska så ny (igen). Spelade i mitten på 90-talet och har precis nymålat lag som jag gärna vill spela med.

Hur anmäler man sig?

Är det någon uppstartsträff?

/Daniel

• Kul! Och välkommen! Anmälan gör du bäst genom att maila till info@stockbowl.com (commish rätta mig om jag har fel). Ligan startar på måndag och ingen uppstarts möte.

• edited August 2022

@Yann jag ska jaga @Juiblex (commish) lite - han är på turnering över helgen. Behöver du hjälp med att komma igång (eller om du inte får svar av commish) kan du hojta på mig här så fixar jag det åt dig.

rätt mailadress är commish@stockbowl.se.

• Jag fick hjälp. Tack så mycket <3

• Guld! Välkommen!

• Jag har mejlat ”Commish” för att delta i season 35 - hur går man vidare?

• Jag har svarat på mailet som kom in till "info" om det var du. Du kan även messa mig direkt via SWEBBA så kan jag sätta upp allt.

• Välkommen @KriLLe!

• @Ionas kan inte se det mailet.

• edited August 2022

@KriLLe jag tror @Ionas är på resande fot - pma mig om du behöver nåt, eller maila kassa@stockbowl.se

• @grumplekins vill bara regga ett lag för ligan.

• Startade en grupp"chat" för @grumplekins och @KriLLe . Mistakes were made.

• Väldigt Kaos tyngd säsong det här. Kul. Också kul med allt nytt blod... eh... nya spelare.

• edited August 2022

En påminnelse för alla som redraftar: man får inte spara bank in på nya säsongen, så gör er gärna av med alla pengar - annars kommer det elaka gremlins och snor dem sen, fast sajten är buggad och låter dem ligga kvar.

• När kommer matcherna upp?

• Ikväll skulle jag och @Juiblex sikta på sa vi igår

• Diskutionen som har varit i Liga commish mötet så kommer allt ligga uppe med matcher från och med i morgon (inte senare än ca 23:59)!

Grupp indelningen ligger ut för remiss och sedan behöver @Chrixx eventuellt överklaga gruppindelningen...

Planen är dock 4 grupper med 6 coacher i varje grupp, med 2 cross-play matcher så grundspelet får 7 matcher.

Får se vad remiss svaret blir bara...

• Varför inte 3 grupper med 8 lag i så möter man alla i sin grupp?

• Vill kunna sprida ut lagen mera (många nya lag samt nya/nyagamla coacher).

• Aight! då förstår jag.

Sign In or Register to comment.