Sommarsäsong - resurrection

24

Comments

• @sirvejlance Kan vara så att jag haft en liten Underworld period. Och då har man 16 spelare samt apo och ca 300k över att leka med. Inte lika lätt att få in så mycket med "riktiga" lag. 😅

• @Ionas Aha! Då fattar jag :)

@grumplekins Tack, då är jag med! Jag tänkte lite så här "man kanske alltid måste ha en stackad tackle-wrestle-blitzer, för alla lag har en blodge-surehands-bollhållare?.... och vice versa" :)

Hur som helst, jag ser fram emot testa detta upplägg!

• @sirvejlance Har kört med DE under 3 turneringar och tycker att dom är bra.... Dock så är DEs svaghet att dom saknar spelare med STR, vilket gör att möter du motståndare med Guard eller flera ST+4 så hamnar man i underläge och tvingas Dodga iof endast 2+ men 1 av 6 gånger missar man...

DE är också ett svårt lag att spela i numerärt underläg....

Med detta sagt så är dom dock Tier 1 lag och lyckas för det mesta bra i turneringarna (med bra coacher)....

Mina 5 cent i diskutionen

• @Juiblex Tack! Ska man ta några defensive då kanske? Jag har aldrig använt den skillen så jag kanske är ute o cyklar med hur användbar den är mot guard "på riktigt".

På vilket sätt är DE svårspelade i numerärt underläge mer än andra lag?

Tycker generellt att det är lite synd att man måste vara en bra coach för att det ska gå bra ;) har 6-3-16 totalt i record i stockbowl (liga o open)

Obs. sorry om jag kapat tråden med off-topic.

• edited June 2022

@sirvejlance - nu tror jag inte många har testat Defensive på DE, men det finns nog ett gott skäl till att ingen är sugen:

man får bara fem-sex skills. Dodge på Blitzers är fantastiskt, likaså block/wrestle på häxor (många tar en av varje). De skillsen är bra i nästan alla matchups. Defensive är bara bra mot lagen som kommer med Guard, och det är många som inte gör det.

Angående att vara en bra coach tar det tid och man övertygar knappast sig själv oavsett vad man åstadkommer.

• Tack igen!

Då har jag lite att tänka på fram till vi kör igång! tack alla tråden för alla bra svar!

• OK, @Hoffa har hoppat av, men meddelar att han gärna tar en match ändå om nån vill och det klaffar

vi har nu därmed antingen 8 eller 9 deltagare.

Vid 9 kan man göra en bra krans om alla kan ta sex matcher - är det för mycket?

Vid 8 tror jag på 5 matcher - Jag har ett sätt att se till att alla får fem då

Låter det OK ni som är med?

• Vill ni att vi kör NAF?

• Upplägget låter bra för mig.

NAF har jag ingen åsikt om. Skaffade dock ett medlemskap nu. 😊

• Hoppar gärna NAF.

• Hur går det till med match-planering?

Jag tar gärna en eller två matcher redan nästa vecka (tis-tors) eftersom kidsen är bortresta då.

• Ja, har precis fått deltagarlistan bekräftad, matchups kommer ikväll. Det blir 9 deltagare och alla möter 6 av dem.

skulle det bli så att vi inte hinner alla matcher så får vi komma på lämpligt straff till alla

• Lottningen uppe i inlägg 1

• edited June 2022

Passar på att inviga matchraggandet också - jag kan ta en dagtidsmatch tors eller fre om någon av mina motståndare vill? (Duckwing, Nyaga, razta, sirvejlance, suncar, Ozt)

• edited June 2022

Kul! Jag kastar handsken direkt och undrar om nån är sugen på att ta upp den?

finns tillgänglig för match tis-tors (em/kväll).

• @sirvejlance tors em - vilken tid tänker du? Kan du komma igång under em och bli klar tidig kväll så är jag på.

• @grumplekins jag kan vara på plats på alpha vid 16. Funkar?

• Kan vara för sent - får återkomma under kvällen.

• @grumplekins ok, idag och onsdag skulle jag kunna köra från 15.

• Säsongen är inte upplagd på Stockbowl va så kommer ni lägga uppdateringar här?

Tänkte att det är alltid roligt att följa säsongen även om man inte själv spelar.

• matcherna kommer säkert upp här

men också på www.joråbowl.club

• Verkar som jag och @sirvejlance kör torsdag kl 15 på alfa.

• Nån som vill ta en match i veckan?

• Jag kan ta nån/några matcher senare i veckan tors-sön om det skulle passa.

• Torsdag efter 17 eller söndag kan jag köra.

• Jag kan komma in till 17 på torsdagen om det inte funkar bättre lite senare?

• svarar i pm

• Någon som är intresserad av att köra torsdag denna vecka?

• Äre nån som vill spela på tisdag eftermiddag/ kväll? Dvs 28/6.

jag kan från 16 ca, tittar främst på @Nyaga, @grumplekins, @Ionas, @sirvejlance och @Ozt eftersom de är gröna för mig i tabellen.

• @suncar napp! Jag kan och vill då!

Sign In or Register to comment.