USB 4 - Umeå Spring Bowl 4 - Maj 14:e (Sveriges tuffaste turnering) NAF - Approved

edited May 2022 in Turneringar

Ja, men då är hemsidan upp (Tack @Snow).

https://lhsnow.github.io/bubble/usb/

Sista anmälningsdag: 7:e Maj. Då ska ert roster vara inlämnat för granskning. Siste dag för att betala 14:e Maj, men då är det dyrare (100 kr) annars är det 50kr som gäller.

Här är reglerna samlade. Frågor?, skriv en rad så ska jag göra mitt bästa för att förtydliga vad som kan vara missförstått.

Eftersom detta är en av världens tuffaste (svåraste/jobbigaste) turneringar att orka med så kommer det under turneringen finnas allehanda godsaker till försäljning till självkostnadspris. Så som starköl, chips, choklad, energidryck, power-bars, godis, läsk, lättöl, folköl mm. allt för 5kr alternativt 10kr. bara så man kan ska orka med denna fantastiska dag.

Anmälda:

1. @Frantic - Roster OK! [BETALT].
  2. @Spoiledsquid - Roster OK! - BETALT
  3. @Marty33 Roster OK! Betalt
  4. @Hemlighallaren - Roster Ok! Odd Man out/In för tillfället (Vilken hjälte)
  5. @emilskaya - Roster OK! Betalt
  6. @Zimeries - Betalt, Roster OK! - Samt reserv för @Hemlighallaren om han får förhinder (O.M.O)
  7. @Skuld - Betalt, roster OK!
  8. Rainmaker - Rostert ok! - Dragit sig ur pga covid.
  9. @Nicklas - Roster - Ok!
  10. @Dr.One - Roster OK!
  11. @Aos - Roster - OK! Betalt
  12. @KaithOEX - Roster -OK!
  13. @Jom - Roster -OK! Betalt

Anmält intresse som fått förhinder:

Oberwald_1

Snow

Bonefinger

Ionas

Hemlig Skelleftebo

Ikki

«1345

Comments

• Jag anmäler intresse @Frantic

• Hoppas kunna komma :)

• Planen är att utöka streaken till 5. Vill komma

• Sådär, nu är reglerna uppe, bara att ladda hem kvällsläsningen och försöka komma på ett bra roster, jag har själv inte lyckats. Kommit på flera roliga rosters, men inget bra. :P

• Hur mycket köper man laget för?

1,150,000?:)

• De är långt bort... suck.

• @Aos 1.150.000$

@inforthepain - jag minns en Jan som kom till Umeå och Buzzqvarna Cup 1. Det var bara tre eller fyra matcher, vi blev tillslut bara 6 coacher och vi spelade hemma hos @Marty33

Då var det inget snack om att det var långt borta. ;)

Men, ja, jag förstår. :)

• @Frantic Inducementfråga, Underworld har vanligtvis bribes för 50k. Avsiktlig ändring att de inte har det i USB4?

• @Frantic @Ionas snotlings har ju också 50k bribes. Och ogres har ju också tillgång till riotous rookies nån anledning varför inte nu?

• edited February 2022

@Ionas - Jupp stämmer, de ska kunna köpa dem för 50k, det kommer vara korrigerat när hemsidan är uppe.

@KaithOEX - Snottlings ligger fel, de ska ha rätt till det, kommer vara korrigerat när hemsidan är uppe. Ogers kommer inte få tillgång till riotous rookies eftersom jag bostat deras RR´s istället.

• edited February 2022

Ja, men då är hemsidan mer eller mindre uppe (Tack @Snow).

Ny adress kommer när @Mago fått tid över efter flytt etc. men reglerna borde stämma nu iaf, skulle något vara oklart är det bara att slänga iväg ett meddelande så löser jag det :D

Eftersom detta är en av världens tuffaste (svåraste/jobbigaste) turneringar att orka med så kommer det under turneringen finnas allehanda godsaker till försäljning till självkostnadspris. Så som starköl, chips, choklad, energidryck, power-bars, godis, läsk, lättöl, folk öl mm. allt för 5kr alternativt 10kr. bara så man kan ska orka med denna fantastiska dag.

Finns flera av Sveriges bästa coacher som tackat nej till turneringen eftersom den är så brutalt jobbig att klara av. Fråga bara @inforthepain, @Pellevin mf. ;)

• @Frantic varför får snotlings bara ha en star player och vad för star får dem ta?

• @Frantic Tack. Obehagligt regelsystem😅, det är ju inte alls uppenbart hur man ska bygga lag, eller ens vilka lag som går att få ihop på ett bra sätt. Kul.

• @KaithOEX - Det räcker med en så de inte blir för bra. De får ta från Badlands Brawl & Underworld Challenge. För att nämna några: Varag Ghoul-Chewer, The Black Gobbo, Glart Smashrip, Hakflem Skuttlespike, Kreek Rust, Morg.

@Ionas - Precis, svårt att göra ett bra roster, men roliga är det inga problem att få fram :)

• @Frantic goblins är ju ett bättre lag fast dem får ha 2 om båda är secret ;)

• Jag älskar monkeybowl och hoppas kunna vara med, men det är osäkert med semesterdagar, transport och ekonomi.

• @KaithOEX - Kom med Goblins då, jag ska spela snottlings, så får vi se. :)

Snottlings är bättre än vad man tror, jag kom tvåa i den lokala ligan förra säsongen med dem.

• Jag är nog den som har spelat snotlings mest I svergie jag säger inte att dem är dåliga. Men utan något extra är det sämsta laget. Om man kollar stats och skills. @Frantic p.s har inte goblin lag

• Dem är också bättre I liga än I turnering

• Som rank 1, enligt NAF, i sverige med snotling vill jag hävda att snotlings är super-ärke-facking-kass!

• @KaithOEX - Jag har ett lag du kan få låna om du vill. :D

@inforthepain - Har aldrig sagt de är bra, har sagt de är bättre än Goblins och att de är bättre än vad man tror. Du hade för höga förväntningar helt enkelt när du spelade dem ;)

• edited March 2022

Uppdatering:

Idag så opererades frugan (tog bort skruvar metallplatta etc som hon haft i foten) och det gick bra. Hon ska dock göra en annan operation nästa vecka. Det kan bara bli av ifall Sandra kan stå på foten hon opererades idag för.

Så om hon kan opereras och den går bra så blir turneringen av den 14:e maj som väntat. Om de inte kan göra den så kommer jag skjuta på turneringen. Det känns enklast så för de som behöver boka resa och boende.

EDIT: Efter att ha misskött sig i tidigare turneringar så kommer Hakflem Skuttlespike att uteslutas ur USB.

• edited March 2022

Bekräftat!

USB4 blir av den 14:e maj!

Reglerna spikas i helgen och från och med måndag den 28:e april så kan man börja skicka in roster och anmäla sig.

Edit: Regestrerats hos NAF, men inte bekräftat än.

Edit 2: Bryggverket har tänkt att kliva in och sponsra, jagar för tillfället ytterligare sponsorer :)

• Antar att den skall ingå i SCAM?

• edited March 2022

@Skuld - Japp

Nu har jag reggat den på NAF, väntar bara på att den ska bli godkänd. Hemsidan är uppdaterad med reglerna som har ändrats sedan senast ni tittade på den... Lät lite Star players vara med trots allt.

PDF:en är inte uppdaterad, det blir det under morgondagen...

• Ett par frågor:

1. Var ju några år sedan man höll i en turnering, när jag regestrerat den på NAF så syns den inte under turneringar, är det så tills den blir godkänd eller har det blivit något strul? Varför jag frågar är att jag inte minns hur det var men jag kan se andras turneringar ha status "Pending".
    2. Jag har gjort mitt roster till turneringen och vill att någon som inte ska vara med kontrollerar den mot reglerna och godkänner det. Jag vill göra på det sättet innan jag kollar någon annans roster och godkänner dem eftersom det känns fuskigt. ;)
  • Jag kan rätta dit roster frantic.

Jag har också för avsikt att åka som du känner till

• Jag kommer inte att åka och kan tänka mig rätta

• @Skuld - Nähä du, inget fusk här inte ;)

@Drexxl - Öppna messenger och förundras :P

• jag kan göra ditt roster @Frantic

Sign In or Register to comment.