Stockbowl sajt updatering

edited September 2021 in StockBowl

Hej.

Vi har fått vår site kopierad till en testsajt där hela klubbens historik blåsts bort. Den verkar fungera så som den ska. Juiblex har gjort ett hästjobb med att skapa alla lag där. Planen är att:

1. Be Casper flytta över den nya rena sidan till samma adress som vår gamla. stockbowl.bbleague.net/
  2. Lägga in våra lag själva
  3. Skapa liga och matcher
  4. Köra på som vanligt
  5. Profit(?)

VI är på steg 1. Villa i nuläget bara informera om det verkar vara en lösning på gång.

Edit: Vi är på steg 2. Vi förväntas vara klara med steg 3 2021-09-09, 10.35. Senast. Och därmed redo för steg 4 för alla kvällsmatcher. Har ni tips för steg 5 så är vi öppna för förslag.

Edit 2: Vi verkar nästan kunna köra på som vanligt nu. Det är någon enstaka match som släpar efter i registrering bara. Dock så verkar vi ha en bugg med Expensive Mistakes. Om ni har lägre än 100k, tvingas rulla expensive mistakes, och förlorar pengar så messa Juiblex.

/Commish et al.

«1

Comments

• Toppen jobbat av er!

• Starkt jobbat av er. Hoppas att allt löser sig.

• Då tycks sidan vara överflyttad!

använd www.Stockbowl.bloodbowlleague.net

Ni bör kunna köpa in ert lag, minus RR och Dedikerad fans (dom är anmälda i en pågående liga)

så meddela mig hur RR och DF ni skall ha så lägger jag in det!

När detta är gjort så lägger jag in samtliga matcher så kööööör vi!!

• TACKA GUDARNA!!!

• Bra jobbat!

Alla gamla lag tycks vara kvar, inklusive de som spelar i Season 33. Ska man ändå skapa ett nytt?

• Kanske bara är att anmäla dem till nya ligan när den är skapad?

• @nyaga det gäller dom lag som är med i säsong 33, köp in dina spelare och eventuellt skicka RR och DF till mig!

Du laget är anmält i en pågående liga så kostar RR dubbelt och det vore ju lite fel...

• Men alla mina spelare + df och rr är redan inköpta. Jag var en av de som var ute i god tid och skapade laget innan siten kraschade. Tolkar det som att jag inte behöver göra något då!

• @Nyaga Då får du en extra guldsjärna!!

Behöver vi bara vänta in övriga innan jag lägger in alla matcher.... (igen och igen och igen :-D)

• Guldstjärna = extra MVP?

• Hej Jubilex.

Fattar inte.

Lägger du in lagen?

Jag har 3 rr.

M

• Jag får bara Service unavailable på den nya adressen, men jag kommer in på den gamla (www.stockbowl.bbleague.se)

• Jag har också en 503 för närvarande för Pontus länk (.net). Jag kom in på .com (som speglar till .se) men det verkar vara den gamla sajten. Uppmanar till försiktighet så ni inte lägger in lag på fel sajt.

• Ionas!

Och alla andra.

Jag stansade in mitt lag på duckwings länk iaf.

Även om det är fel så finns det där.

Tittar förbi Alpha på torsdag vid 17:30 ish.

• Mitt lag var också redan klart efter mycket stångande med siten under kollaps.

• edited September 2021

Sajten verkar fungera hjälpligt. Jag får några felmeddelanden ibland men när jag laddar om sidan och upprepar kommandot så brukar det fungera. Sajten verkar inte vara helt rensad från gammal information som vi hade förväntat oss. Men eftersom den funkar så tänker jag inte ställa några frågor utan sitta still i båten och hoppas att den inte kantrar.

Vi tänkte lägga in matcherna under morgondagen och även de matchrapporter vi fått in. Så ligan borde vara redo att köra på som vanligt från och med torsdag morgon. Håll tummarna.

Uppdaterar öppningsposten också.

Edit: Nästan alla lag är uppdaterade och redo. Jag har lagt in dem som inte var klara och som jag hade på Driven. Cynials lag försvann i etern någonstans under Oroligheterna.

• @Juiblex Har fått två extra dedicated fans och saknar pengarna för att köpa de två rerollsen jag behöver

• edited September 2021

Fixat. Det var lite mitt fel (läs: uppenbarligen Juiblex fel). Jag pratade med Juiblex i telefonen och vi testade några funktioner. Jag missade tydligen att ta bort dem igen.

• Jag förstår inte vilken URL jag skall använda. Det finns ett halvdussin olika spridda i denna tråd. Kan någon hjälpa mig?

• www.Stockbowl.bloodbowlleague.net

fallat et oscitare

• Sidan verkar inte ha flyttats, utan den gamla verkar ligga kvar men funka något sånär. Testbygget som rensades ligger fortfarande uppe.

• edited September 2021

Funkar klockrent för mig. Har tom skillat old el paso

edit: Det var en sanning med modifikation

• edited September 2021

Då skall samtliga lag vara kompletta i ligan och inför matcherna så skriver man enklast ut en matchrapport direkt från Stockbowl.

• Glöm inte bort att random event/Starplayers CASar skall anges att det är en RE eller SP som orsakar skadan (BH, MN, SI, Kills)...
    • Liga reglerna säger endast att man MÅSTE ha 11 spelare vid ligastarten
    • Efter första matchen Skall man drafta kostnadsfria Journeymen för att kunna ställa upp med 11 spelare, detta SKALL vara klart innan Pre-game sekvensen
    • Vid Pre-Game proceduren kan man endast KÖPA in Mercenarys/Star Players/annan godkänd Inducements

När ni har kommit överrens om när ni skall spela era match så gå in och ändra endast datumet för matchen

Efter matchen gå igenom matchrapporten så att ni båda är överens om att den stämmer!

En av er lägger in matchen, den andra spelaren måste godkänna resultat.

OBS

Tyvärr så verkar det som att Expensive Misstake inte fungerar som den skall, vilket gör att du får upp den även när du har mindre än 100K i kassan. Skulle du bli av med pengar när du trycker på den (när du har MINDRE än 100K) skicka mig ett meddelande här så att jag kan korrigera detta!

Jobbar på att lösa detta, men vet ej när detta kan bli löst...

RÄTT ADRESS FÖR STOCKBOWL www.stockbowl.bbleague.se (alt .net)

PS. Uppdaterad då en vänlig själ (@Pellevin) uppmärksammade mig på att man måste ställa upp med 11 spelare inför varje match DS.

PS2. Som @Ionas även påpekade så måste man ta ombord journeymen innan pre-game för att systemet skall kunna tilldela dem spp/skador och annat DS2.

• @Juiblex jag hade 30k och tryckte på expensive mistakes eftersom sidan sa att det krävdes. vilket resulterade i att de 30k rök...

• @Quencher dom hamnade på mitt konto…..

fixat!

• Hehe, tack!

• edited September 2021

En kommentar till vad Juiblex sagt ovan. Man behöver inte ha 11 rostrade spelare efter första matchen men eftersom man i steg 3 i pregame måste ta in journeymen så ska man ha förberett och gjort det redan innan matchen. Så att de står med på matchprotokollet. Annars tillåter inte vårt system oss att ge dessa journeymen spp mm. Det blir ocksåtydligare och lättare för alla inblandade. På lagsidan under "buy player/staff" finns det ett val för att ta in journeymen om rostret innehåller färre än 11 friska spelare.

• edited September 2021

Man behöver inte ha 11 rostrade spelare men [...]

Efter att första matchen spelats, dvs. Innan första matchen spelas måste väl laget fortfarande ha 11 spelare?

Sign In or Register to comment.