BB 2020 åsikter efter köp

13»

Comments

• @Duckwing jag gillar det du säger om fall over - men på sid 27 står det även att Fall Over bara öht kan ske under ens egen aktivering. Reglerna som de är skrivna är ingen tillförlitlig källa. Det är det som är min poäng.

@Morn82 ja, jag letar efter kryphål. Det är klart att jag inte tror att reglerna är avsedda som de är skrivna. Men det är något som behöver göras, att täppa till kryphål. Och tills det är gjort är reglerna inte färdiga. Tyvärr blev det inte fixat innan de publicerades. Och eftersom tom speltestarna blev förvånade över FAQen kan vi liksom inte anta något. Kanske ÄR tanken att man ska få kasta obegränsade bomber varje turn. Det låter orimligt, men tills det förtydligades lät det orimligt att man skulle få använda flera team rerolls.

• edited December 2020

@grumplekins texten sid 27 är en motsägelse, ja. Det är dock uppenbart att det är i texten på sid 27 som de gjort missen, eftersom TTM så uppenbart är ett fall där de säger att en spelare "Falls over" trots att de inte blivit aktiverade, och att de i listan över turnovers känner sig nödgade att specificera att det är turnover när en spelare ramlar under specifikt sin egen aktivering snarare än under det aktiva lagets tur, som det gör på de andra punkterna. Det finns missar i reglerna, som det gör i 90 % av alla spelregler som ges ut i världen (uppgift dragen ur luften som känns trovärdig), men de är inte så stora så att vi inte kan reda ut det vi behöver för att spela med dem.

• vilka är det som har speltestat? hur många var dem?

• edited December 2020

Hur många var *de

Vet inte hur många eller vilka de var, men Jbone var en av dem vilket de pratar om i förra avsnittet:

https://poddtoppen.se/podcast/961048077/double-skulls-podcast/double-skulls-podcast-second-season-edition-episode-1

• @Duckwing jag hade nog hellre löst det genom att ändra Failad landning till Placed Prone med armourslag, så hade vi inte behövt några undantagsregler och sid 27 kunde stå. Men resultatet blir detsamma. Däremot kvarstår osäkerheten kring turnover vid crash landing - jag tror såklart att det inte är tänkt att vara turnover men vad jag tror är inte värt mycket har det visat sig.

• Vet inte hur många eller vilka de var, men Jbone var en av dem vilket de pratar om i förra avsnittet:

https://poddtoppen.se/podcast/961048077/double-skulls-podcast/double-skulls-podcast-second-season-edition-episode-1

jag lär mig aldrig trots att jag försöker lära mig olika regler. tack :)

slutade lyssna på den podcasten men borde kanske lyssna lite nu.

• @grumplekins turnover sker inte vid crash landing.

• @Duckwing turnover sker inte vid crash landing.

Jag delar samma relativt ogrundade förhoppning.

• Jag är nöjd med nya fireball iaf. Två turns i rad om man kör den i början av motståndarens runda och får knockdown!

• edited December 2020

Zap är också fin på bollhållaren. Basa buren. Zappa. Turnover. Kör (förutsatt att ingen catchar).

Sign In or Register to comment.