>Funkar Quote för er? Jag får bara en banner, och början på hela sidan. Inte det som skall citeras. Vet möjligen @Mago varför det är så? Jag har dessutom en massa andra troll då jag skriver krullalfa och andra esoteriska tecken på detta forum. På det hela taget suger det alltså sen bytet.
Quote funkar ej, men om du skriver ”>” tecknet innan text så kommer den indenteras. Vilket fyller nästan samma funktion. Eller så var det iallafall. Nu får du klicka på det konstiga P:et som dyker upp vid sidan av din text
Updatering Med anledning av nya riktlinjer för dalarna från och med idag.
Om beslutet nedan bestäms att förlängas ser jag inget annat alternativ än att skjuta upp snowbowl. Om restriktionerna lindras så kommer turneringen att genomföras.
Region Dalarna
För den som vistas i Dalarnas län finns beslut om lokala allmänna råd:
Om möjligt undvika att ha fysisk kontakt med andra personer än de som man bor tillsammans med. Det innebär bland annat en avrådan från att arrangera eller delta i en fest eller liknande socialt umgänge. Man bör också undvika vissa typer av aktiviteter om de inte går att genomföra utan fysiskt avstånd till andra, som kontaktsporter eller hälso- eller skönhetsvård som inte är medicinskt motiverad.
Avstå från att göra onödiga resor såväl inom som utom regionen.
Avstå från att vistas i inomhusmiljöer som butiker, köpcentrum, museer, bibliotek, badhus och gym. Nödvändiga besök i exempelvis livsmedelsbutiker och apotek kan göras.
Avstå från att delta i exempelvis möten, konserter, föreställningar, idrottsträningar, matcher och tävlingar. Detta gäller dock inte idrottsträningar för barn och unga födda 2005 eller senare.
Nödvändig närkontakt, som vid exempelvis vårdbesök och medicinska undersökningar, omfattas inte av rådet. Det är dock viktigt att tänka på att den som har symtom som kan vara covid-19 ska undvika all nära kontakt med andra.
Beslutet omfattar också skärpta allmänna råd för arbetsplatser och för verksamheter – som exempelvis butiker, köpcentrum och idrottsanläggningar.
Verksamheter och arbetsgivare bör vidta åtgärder så att var och en ska kunna följa de allmänna råden ovan. Arbetsgivares åtgärder kan vara att uppmana personalen att arbeta hemifrån, erbjuda utökade förutsättningar att arbeta hemifrån, och att skjuta upp tjänsteresor, konferenser och andra fysiska möten. Övriga verksamheter kan minimera antalet besökare vid samma tidpunkt, anpassa öppettiderna, och erbjuda digitala alternativ.
Beslutet gäller till och med den 10 december 2020, men kan förlängas.
Jag är svagt emot att ha turneringen online, men kanske att det kan vara ett alternativ. Vi utgår dock från att den ska kunna hållas på plats i ludvika. Beslut kommer senast att fattas 10 december alternativt tidigare ifall beslut från myndigheter kommer om att restriktionerna förlängs.
Jag är med på vilket som. MEN är det inte skärpta uppmaningar som gäller? Dvs. Inte förbud. I så fall kan du ju hålla turneringen ändå men med rätt förebyggande åtgärder. Samt sprida ut bord så gott det går och ha som krav att folk spelar med munskydd med mera.
Nu är ju inte jag turneringsanordnare men att hålla turneringar trots skärpta restriktioner känns ganska osolidariskt.
jag vet inte om jag skulle kalla det osolidariskt - vi coacher måste ju hålla ihop mot alla andra. Men dumt om vi slår ut hela BloodBowl-Sverige. Jag tycker det kommer an på om riktlinjerna tillåter det RAI, inte RAW. Jag är också less på att behöva vara försiktig men det börjar ju anas lite gryning, bara att hålla ut.
Efter dagens besked från Myndigheterna som tuffat till resteriktionerna samt förlängt dessa så ser jag inget annan möjlighet än att skjuta upp Snowbowl till ett senare ej bestämt datum.
Det positiva i det hela är att vi förhoppningsivs får ha två snowbowl 2021!
De som har betalat in belopp har självklart full rätt att få dem tillbaka om de så önskar, alternativt så håller vi dem till nästa Snowbowl blir av.
Meddela mig om ni önskar återbetalning så fixar jag det.
Början av 2021 fungerar ju ypperligt eftersom DOUBT blir/är förskjutet... Sedan är lokal nu fixad för USB4 så vi får se när passade datum blir. Kan bli så tokigt så USB4 och USB5 går av stapeln samma helg, men det ska jag försöka undvika.
Comments
>Funkar Quote för er? Jag får bara en banner, och början på hela sidan. Inte det som skall citeras. Vet möjligen @Mago varför det är så? Jag har dessutom en massa andra troll då jag skriver krullalfa och andra esoteriska tecken på detta forum. På det hela taget suger det alltså sen bytet.
Quote funkar ej, men om du skriver ”>” tecknet innan text så kommer den indenteras. Vilket fyller nästan samma funktion. Eller så var det iallafall. Nu får du klicka på det konstiga P:et som dyker upp vid sidan av din text
det är samma för alla som för dig @Pellevin
men du kan trycka på den där saken till vänster och där välja quote. och typ klistra in det du vill citera
@Pellevin Jag får också bara en banner men när jag klickar på den hoppar jag till kommentaren som skulle citeras
Så om jag förstår detta rätt suger det nya forumet.
Känner @Mago till detta?
Jag vet att quote-funktionen inte fungerar som det är tänkt, men har inte undersökt varför.
Kanske är allt som krävs en enkel googling, alla som är engagerade i forumet är välkomna att undersöka och försöka rätta till detta.
@Pellevin svaret var till dig. Ditt sista roster räknas om du vill. Bara det kommer före sista dag.
Updatering Med anledning av nya riktlinjer för dalarna från och med idag.
Om beslutet nedan bestäms att förlängas ser jag inget annat alternativ än att skjuta upp snowbowl. Om restriktionerna lindras så kommer turneringen att genomföras.
Region Dalarna
För den som vistas i Dalarnas län finns beslut om lokala allmänna råd:
Nödvändig närkontakt, som vid exempelvis vårdbesök och medicinska undersökningar, omfattas inte av rådet. Det är dock viktigt att tänka på att den som har symtom som kan vara covid-19 ska undvika all nära kontakt med andra.
Beslutet omfattar också skärpta allmänna råd för arbetsplatser och för verksamheter – som exempelvis butiker, köpcentrum och idrottsanläggningar.
Beslutet gäller till och med den 10 december 2020, men kan förlängas.
Kan SnowBowl online vara nåt alternativ om det inte går att utföras IRL. Samma regelpaket och samma schema.
Jag och några till har kört turnering online några gånger på en helg. Jag tycker det är ganska trevligt, bättre än att det inte blir av så att säga.
Snowbowl online låter som en bra grej om det inte går att ordna fysiskt.
Kan vi köra zoomkonferens samtidigt?
Kan vi köra zoomkonferens samtidigt?
+ på det, saknar det sociala
Jag hade iaf deltagit online
Jag är svagt emot att ha turneringen online, men kanske att det kan vara ett alternativ. Vi utgår dock från att den ska kunna hållas på plats i ludvika. Beslut kommer senast att fattas 10 december alternativt tidigare ifall beslut från myndigheter kommer om att restriktionerna förlängs.
Online låter riktigt trevligt om det fysiska måste ställas in!
Jag kommer inte att delta i en onlineturnering.
Jag är med på vilket som. MEN är det inte skärpta uppmaningar som gäller? Dvs. Inte förbud. I så fall kan du ju hålla turneringen ändå men med rätt förebyggande åtgärder. Samt sprida ut bord så gott det går och ha som krav att folk spelar med munskydd med mera.
Nu är ju inte jag turneringsanordnare men att hålla turneringar trots skärpta restriktioner känns ganska osolidariskt.
@havaji
jag vet inte om jag skulle kalla det osolidariskt - vi coacher måste ju hålla ihop mot alla andra. Men dumt om vi slår ut hela BloodBowl-Sverige. Jag tycker det kommer an på om riktlinjerna tillåter det RAI, inte RAW. Jag är också less på att behöva vara försiktig men det börjar ju anas lite gryning, bara att hålla ut.
Efter dagens besked från Myndigheterna som tuffat till resteriktionerna samt förlängt dessa så ser jag inget annan möjlighet än att skjuta upp Snowbowl till ett senare ej bestämt datum.
Det positiva i det hela är att vi förhoppningsivs får ha två snowbowl 2021!
De som har betalat in belopp har självklart full rätt att få dem tillbaka om de så önskar, alternativt så håller vi dem till nästa Snowbowl blir av.
Meddela mig om ni önskar återbetalning så fixar jag det.
Aaaåh jämmer och elände .
men föga förvånande.
jag och Sindragosa.har kvar insatsen tills vi vet vilket datum det blir.
Go Jul allihopa
Tråkigt.
Riktigt trist, jag ser fram emot en riktig turnering efter corona.
Det är trist men var tyvärr väntat. Jag får väl dricka upp mitt pris för Grand Slann själv istället.
Bra att det skjuts något!
men surt.....
Då preliminär anmäller jag mig oxå. Kunde inte närvara den 19-20 men om turneringen blir i början av 2021 så hoppas jag kunna närvara.
Början av 2021 fungerar ju ypperligt eftersom DOUBT blir/är förskjutet... Sedan är lokal nu fixad för USB4 så vi får se när passade datum blir. Kan bli så tokigt så USB4 och USB5 går av stapeln samma helg, men det ska jag försöka undvika.
Kriga på där ute....
@Skuld håll mina och juniors pengar. Vi kommer.
@Frantic Om båda går samma helg kommer jag dit.
Då var Stads avbokat då :(
Sånt gör ont...