Old World Alliance

2»

Comments

• Jag tycker det är givet att dvärgarna har animosity för att det följer samma logik som för Underworld där Skavens har det. Vad ger det för nackdel då? ingen alls? Jag tänker att det kommer att spelas en dwarf runner som ganska ofta kommer att vilja ge en human catcher bollen. I bash tunga matcher (gröt) så blir det inte helt orimligt ofta en ballscatter där en ag 2 spelare t.ex blocker eller trollslayer kommer att fånga bollen. Den får det lite problematiskt att ge bort den till en halfling eller human med en "enkel" hand of.

Tycker man att laget är för starkt med endast denna lilla nackdel så tycker jag att man skall se över vilka positioner som finns tillgängliga. Skall man ta bort dwarf blitzern eller varför inte human throwern som nästan tvingar en att använda dwarf runnern istället. Man kan också minska på antalet blockers från 0-2 till 0-1 vilket skulle skapa en stor skillnad i hur bra laget presterar men utan att göra vissa positioner ospelbara pga loner.
  • Coma: Det skulle man också kunna tänka sig. Jag håller för övrigt med om att de är för många spelartyper, så jag hade inte klagat om 2 positioner försvinner. Personligen hade jag tyckt det skulle vara synd om troll slayern försvann, men utöver det här jag inga problem att plocka bort vilka som helst, tror jag.
  • Kanske petat in en elf line?
  • Jag gillar verkligen resonemanget @Coma för med att ge dvärgarna animosity, och sedan ta bort Human Thrower. Det skulle vara en väldigt elegant lösning.

Synd att inget vi säger här kommer att förändra situationen.
  • @Mooselord Jag håller helt och hållet med att slayern är för cool att skippa :D
    @skuld byta ut human catcher mot en high elf elf linemen kanske?
    @Pellevin bugar och bockar! :D
  • O.W.A är Betydligt tråkigare än Woodlands iaf :)
  • Frantic wrote: »
    O.W.A är Betydligt tråkigare än Woodlands iaf :)

japp! betydligt.
  • Det är kul att folk gillar Woodlands. Men personligen tycker jag OWA skulle kunna vara riktigt bra. Idén är mycket bra, men tyvärr lämnar som sagt genomförandet lite i övrigt att önska.
  • menar du Woodlend @Pellevin? dvs pluralformen på Woodland :P
  • Ibland är det svårt att älska dig Ty.
  • Pellevin wrote: »
    Ibland är det svårt att inte älska dig Ty.

du glömde ett ord där Pellevin så jag la till det.

• Du är alltid så hjälpsam :)
Sign In or Register to comment.