Old World Alliance

edited July 2020 in Taktik och lagbyggen
Allt detta tjabbel om nya underworld, vad tycker folk om OWA nu när rostern leakats

106894733_10160013731778989_378423070920608332_o.jpg?_nc_cat=105&_nc_sid=ca434c&_nc_oc=AQnLFBoOov5JAdm9tAs3e_br_w0XJDajPMh6bImPXUffraptg2RaK0X77gYAKtpU-5Q&_nc_ht=scontent-arn2-2.xx&_nc_tp=7&oh=650e5103f524cfc0ccc0c6927f548e23&oe=5F271CFE

Alltså är det animosity på alla mänsker och loner på alla andra.
«1

Comments

  • Oj, har väl bra tre ord att säga om det. Ha ha ha.
  • För många positioner för min smak...
  • dvärgar med en ogre verkar ändå inte helt fel, speciellt inte med några agila människor. Men loner är ju inte så najs
  • håller med @coma
    för mycket är inte så kul och tappar lite udd/vits kan jag tycka. och trist med bara två halflings?
  • brocCooLi wrote: »
    håller med @coma
    för mycket är inte så kul och tappar lite udd/vits kan jag tycka. och trist med bara två halflings?
    Hade föredrat 0-12 halflings, utan loner. Mindre dvärgar, typ kanske blockers och sen människor

  • eh va.... har halflingsen också loner???
    yikes... typ sämsta laget.
  • så de har alltså tagit ett humanlag, gjort det sämre, lagt dit massa andra spelare med loner. wow....
  • brocCooLi wrote: »
    så de har alltså tagit ett humanlag, gjort det sämre, lagt dit massa andra spelare med loner. wow....

    Hahahaha har inte tänkt på det fören du skrev det, men du har ju rätt :D
  • Jag tycker det är kul att man kan bygga ett roster helt utan linemen. Också kul att de många olika positionerna ger möjlighet till litet olika byggen. Det känns som tier 2,5 vilket är som det ska vara.
  • Tyckte också det såg kul ut tills jag såg alla animosity och loner.....
  • Animosity gör inte så mycket, det här är inget passningslag och om du passar blir det oftast från human thrower till human catcher. Loner är jobbigare men om det är egentligen bara dvärgar med block som du vill ha där. De ska inte göra något avancerat som de behöver rerolls till.
  • @Duckwing som att rulla dubbelskalle eller ta viktiga GFIs. För mig är det en dealbreaker med loner på icke BGs.
  • Loner hindrar dvärgarna ifrån att våga göra väldigt mycket, de blir som st3 big guys. Samt måste man t.o.m levela en halfling för att få sure feet, så att de kan klara oneturners med någon måtta
  • gällande göra lag utan linemens har du en rolig poäng Duckis som jag helt missade. det är faktiskt kul. men det är tyvärr det enda
  • när t.o.m. halflings har loner är det något som är fel
  • edited July 2020
    Håller med om att loner på halflings är litet väl hårt men annars tycker jag inte det är något fel att laget är halvdåligt. Vi har tillräckligt många bra lag; nya lag ska vara intressanta, inte bra.
  • Bra behöver de ju inte vara men loner på alla dvärgarna och halflings är helt orimligt för att laget skall vara tier 2 med dom positionerna på rostern (Varför har inte Pact loner på råttan, alven och orchen?). Det finns klart bättre sätt att sätta tyglar på dem så att de inte blir tier 0 tillsammans med WE, Undead och lizards. Animosity känns given dock.
  • Jag förstår inte alls vitsen med att ge alla icke människor loner.
    Förstör hela laget, som jag annars såg fram emot.

    Jag skulle inte ta någon dvärg som inte har AV9 och om jag gör det så kan jag komma upp i samma antal guard-spelare som ett människolag, men jag har då AV8, men är snabbre plus att jag slipper loner. Varför spela detta lag istället för vanliga människor?

    Personligen hade jag hellre sett att det hade varit 0-3 longbeards och 0-1 dvärgblitzer.
    Skippa troll slayern. Allt kan få animosity, men endast ogren bör ha loner.
    coma wrote: »
    Varför har inte Pact loner på råttan, alven och orchen?
    Håller helt med. Varför göra laget sämre än chaos pact?
  • edited July 2020
    @Drexxl Varför vill du ha mindre dvärgar, de är redan jättesmå?

    @Duckwing Om du vill köra ett lag utan linemen ( @brocCooLi som är pluralformen för lineman) så finns en ras som kallas orcs.

    Jag kommer nästan säkert testa laget. Tycker det ser jättekul ut. Men jag håller med om att det är lite snålt att flingsen fått loner. Gör OTTD onödigt svår.
  • Pellevin wrote: »
    Om du vill köra ett lag utan linemen ( @brocCooLi som är pluralformen för lineman) så finns en ras som kallas orcs.

    Det är enda sättet jag spelar orcs ;)
  • Mmm, Loner var lite överraskande och tråkigt måste jag säga...
  • Rimligen hade de väl från början tänkt sig animosity på dvärgarna med, men bytte till loner eftersom det är slöseri med trycksvärta med animosity på en longbeard eller slayer. Ingen jäkel låter de ta hand om bollen ändå.

    Jag tycker egentligen kritiken mot laget är lite oproportionerlig på olika communities. Samtidigt så har jag lite svårt att se varför jag skulle vilja spela laget, när det finns så mycket annat att välja på.
  • Man har i alla fall väldigt många valmöjligheter om man vill göra det till ett 7evenslag.

    Tycker det ser lite småkul ut och skulle gärna testa det i liga. Verkar som man kan klämma in Griff också för turneringsspel. :D
  • @Mooselord vad är det du tycker är oproportionerligt?
  • edited July 2020
    Tycker Det ser givet ut. 9 linemen, 2 hopefuls. Chef. En reroll en apo. En bribe om man har 10 över. Grymt minmaxat.
  • Ionas wrote: »
    Tycker det ser lite småkul ut och skulle gärna testa det i liga. Verkar som man kan klämma in Griff också för turneringsspel. :D


    Skräll!
  • coma wrote: »
    @Mooselord vad är det du tycker är oproportionerligt?

    Kan inte peka på något speciellt inlägg, men jag tror jag läst mer än ett inlägg som beskriver designerna som direkt idiotiska (eller liknande) och det är aning onyanserat i min mening.

  • Jaha, jag har helt missat sån name calling men läser ju mestadels Swebba när det kommer till BB.
  • edited July 2020
    Mooselord wrote: »
    Rimligen hade de väl från början tänkt sig animosity på dvärgarna med, men bytte till loner eftersom det är slöseri med trycksvärta med animosity på en longbeard eller slayer. Ingen jäkel låter de ta hand om bollen ändå.
    Trots det problematiska språkbruket är detta en bra analys. Ett möjligt alternativ hade varit att skapa en ny skill, med liknande villkor som animosity, men som istället för att påverka bollhantering gällde assists. Dvs: på "1" blir det ingen assist.
  • @Pellegrini (Min telefon autokorrektar Pellevin till Pellegrini...)
    Jag har tänkt i liknande banor, men tänkte att skillen i princip skulle ge dvärgarnas motståndare foul apperance, alltså att dvärgar måste slå 2+ för att blocka. Det är är lite mindre tematisk än ditt förslag men jag tror det är smidigare speltekniskt.



Sign In or Register to comment.