Info inför slutspel och slutspelsdagsschema säsong 30
Hej.
Säsong 30 börjar lida mot sitt slut och de sista matcherna ska spelas i dag eller i morgon. Därefter har vi två veckor där kvartsfinalerna (inbjudan att delta till de som är klara har skickats ut) spelas (de ska vara färdigspelade senast 3/5). Det finns även möjlighet att delta i Reserves Rumble under denna period. Reserves Rumble är öppen för anmälan. Söndagen den 10:e maj är slutspelsdag. Den kommer öppna med semifinalmatcher där även Squigball match 1 spelas parallellt, därefter är det lunchpaus varpå final, match om tredjepris samt squigball match 2. När allt detta avlöpt kommer vinnare koras och prisutdelning ske (förutom pris till finast människa vinnande lag så utgår även priser till de spelare som utmärkt sig under säsongen). Dagen avslutas därefter med spelarmöte. Klocka (enligt rådande husregler) kommer att användas för semifinal och medaljmatcherna. Sammanfattningsvis:
• Semifinal, Squigball 1
• Lunch
• Final, tredjepris, Squigball 2
• Spelarmöte.
Det vore väldigt bra om de som vill ta upp något på spelarmötet (husregler, ligaregler, et cetera.) öppnar upp om diskussion kring dem innan (kanske i denna tråd?) så att andra hinner bilda sig en uppfattning. Spontana motioner har tidigare haft en tendens att bordläggas då många inte vill rösta på något de inte har hunnit bilda sig en uppfattning om. Så, ni vill som driva igenom förändringar, det är i erat intresse att starta diskussion och bilda opinion innan.
Om vi kan komma igång innan kl 10 så vore det bra. Spelarmötet startar då troligen runt fyra halv-fem. Men vi måste kolla med Alpha först för att se när vi kan bli insläppta. Jag uppdaterar den här posten när vi vet vilken tid vi får tillgång till lokalen.
Jag ska även försöka ordna så att de som inte kan vara med på mötet på plats kan delta (eller i alla fall observera) via videolänk.
Ha det underbart och ta hand om er.
Säsong 30 börjar lida mot sitt slut och de sista matcherna ska spelas i dag eller i morgon. Därefter har vi två veckor där kvartsfinalerna (inbjudan att delta till de som är klara har skickats ut) spelas (de ska vara färdigspelade senast 3/5). Det finns även möjlighet att delta i Reserves Rumble under denna period. Reserves Rumble är öppen för anmälan. Söndagen den 10:e maj är slutspelsdag. Den kommer öppna med semifinalmatcher där även Squigball match 1 spelas parallellt, därefter är det lunchpaus varpå final, match om tredjepris samt squigball match 2. När allt detta avlöpt kommer vinnare koras och prisutdelning ske (förutom pris till finast människa vinnande lag så utgår även priser till de spelare som utmärkt sig under säsongen). Dagen avslutas därefter med spelarmöte. Klocka (enligt rådande husregler) kommer att användas för semifinal och medaljmatcherna. Sammanfattningsvis:
• Semifinal, Squigball 1
• Lunch
• Final, tredjepris, Squigball 2
• Spelarmöte.
Det vore väldigt bra om de som vill ta upp något på spelarmötet (husregler, ligaregler, et cetera.) öppnar upp om diskussion kring dem innan (kanske i denna tråd?) så att andra hinner bilda sig en uppfattning. Spontana motioner har tidigare haft en tendens att bordläggas då många inte vill rösta på något de inte har hunnit bilda sig en uppfattning om. Så, ni vill som driva igenom förändringar, det är i erat intresse att starta diskussion och bilda opinion innan.
Om vi kan komma igång innan kl 10 så vore det bra. Spelarmötet startar då troligen runt fyra halv-fem. Men vi måste kolla med Alpha först för att se när vi kan bli insläppta. Jag uppdaterar den här posten när vi vet vilken tid vi får tillgång till lokalen.
Jag ska även försöka ordna så att de som inte kan vara med på mötet på plats kan delta (eller i alla fall observera) via videolänk.
Ha det underbart och ta hand om er.
Comments
Mitt förslag är således att win = 2 p, draw = 1p och lose -1p.
Det gäller såklart bara för att utse vinnare, inte hur många poäng man fått i ligan på det traditionella viset. Vid lika många poäng vinner det som har bäst win rate ratio.
Så mitt förslag är om man inte har spelat sin match, och inte fått ok från head comish om förlängning, då blir det automatiskt dubbel WO på måndagen efter veckan matchen ska ha spelats.
Jag är med Pellevin. Ser inget problem med att den som får mycket spelat får en pokal. Annars tycker jag vi måste gå in och rodda med formatet - man kan ju få sjukt bra vinstprocent genom att nobba motstånd som inte är stunty eller inte coachas av klåpare som mig.
http://forum.swebba.se/index.php?p=/discussion/1625/klocka-eller-inte-klocka-pa-turneringar-#Item_20
Jag tycker att vi ska ändra husregeln och säga att när klocka används så gäller delad totaltid.
Eftersom rerolls kostar dubbelt i 7evens så bör "extra team training" kosta 200 istället. (ja, effekten kommer troligen bli den samma som i Pellevins förslag men jag tycker det är lite snyggare)
Eller vad säger @duckwing ?
Jag höll inte med om att det var uppenbart, och föreslog att han skulle förtydliga detta. Men det tycks inte vara gjort.
Hur som helst gör allt detta ingen skillnad då denna säsong är slut.
Jag förslår som sagt att ifall vi kör en sevenssäsong till, och det tycker jag att vi gör, så kör vi med de inducementregler som står i regelhäftet.
Jag föreslår också att husregeln med lagkapten från turneringen tidigare i år ska tillämpas i ligan (lagkaptenen är en spelare som samtidigt har coachens roll), men att leader fortsatt är förbjudet även för lagkaptenen.
Nuvarande reglerna står även på Stockbowls regelsida.
Gillar't
Tanken var att de vanliga bloodbowl-lagen när de re-draftar ska kunna köpa spelare direkt från 7evens-lagen via budgivning. Jag vet inte exakt hur detta ska gå till rent praktiskt dock.
EDIT: Jag tror nog det är bra om detta kombineras med förslaget om att spelare på level 3 lämnar laget.
Jag tänker mig nåt liknande. Förslaget är kanske att de blir tillgängliga mellan säsonger? Annars blir det marigt att hänga med i auktioner under pågående säsong. En spelare som inte får ett bud på minst TV försvinner bara? Laget som vinner auktionen kan plocka in vid redraft till det bjudna priset (eller bara betala och skrota). Eventuellt kan den som tränat upp spelaren vinna med identiskt bud? Bara utkastade tankar.
Inte för att någon behöver gissa om jag är spelsugen kanske men nu har jag två lag anmälda .
EDIT: eventuellt är det redan så att man utser tre spelare som
vid match-MVP. Det låter bra också - men borde isf framgå tydligare i reglerna.
Eventuellt kompletterande förslag: Commishlag får spendera ner till hundra på cheerleaders och ass coach om bank går över hundra medan de har fullt lag.