Nya Ogres

edited December 2019 in Blood Bowl
Verkar som att Ogres nu får en ogre med Kick-Team mate. (Någon som kan förklara den igen)
Samt så har snotlings nu blivit gnoblars som nu också har "Disposable", d.v.s. dem räknas inte till TV längre

https://www.warhammer-community.com/2019/12/05/ogre-teams-on-the-pitchgw-homepage-post-3fw-homepage-post-2/?utm_source=Facebook&utm_medium=Facebook&utm_campaign=BB&utm_content=BBOgrestaticaDEC5
«1

Comments

• Hur op blir laget är frågan. Alla höjningar på gnoblars blir värda att ta eftersom de ändå räknas som 0. Hur ska det hanteras på turneringar? ogre lagen kommer ju ha lägre TV än motståndarna, och borde få inducements, eller?
  • Typ som throw team mate men du kan välja hur långt, och ju länge du sparkar ju svårare blir det att landa. Typ.
  • På turneringar köps inte inducements inför varje match utan bara (om tillåtet) när laget skapas så turneringar bör inte vara ett problem.
  • Men värdet efter skill-ups bör väl åtminstone läggas på TV?
  • Nån som vet vad skillen "Disposable" innebär?
  • Pellevin wrote: »
    Nån som vet vad skillen "Disposable" innebär?

att spelarens värde inte räknas med i TV
  • Oberwald_1 wrote: »
    Men värdet efter skill-ups bör väl åtminstone läggas på TV?

Ja annars vill till och med jag spela Ogres :P

• edited December 2019
    Tack @Lard

Det är ju jättebra tänkt. Plötsligt vill man skilla och utveckla Gnoblars.
  • Känns faktiskt litet för bra, men det är en kul ide.
  • edited December 2019
    När alla gnoblars har blodge och TV inte ändrats vet jag inte om det blir så kul. Klart jobbiga att möta i låg TV :)
  • I liga så känns det som att ogre-lagen kommer alltid spela med typ Morg och/eller en masterchef. I turnering däremot så blir ju skillnaden minimal imo.
  • fast att inte ha 8 snots som raknas in i tv ar inte sa jattebra. 160k liksom. och antagligen drar ju ogres upp det hela med sina skills. sa det ger en liten boost till nya lag i liga skulle jag saga.
  • Vad tycker ni om Slave Giants då?
  • brocCooLi wrote: »
    fast att inte ha 8 snots som raknas in i tv ar inte sa jattebra. 160k liksom. och antagligen drar ju ogres upp det hela med sina skills. sa det ger en liten boost till nya lag i liga skulle jag saga.

Sant, men man måste inte spela med 6 ogers :)

• Frantic wrote: »
    brocCooLi wrote: »
    fast att inte ha 8 snots som raknas in i tv ar inte sa jattebra. 160k liksom. och antagligen drar ju ogres upp det hela med sina skills. sa det ger en liten boost till nya lag i liga skulle jag saga.

du far inte spela med 6 ogres langre. 5 ogres och en runt punter :P
    Frantic wrote: »

du far inte spela med 6 ogres langre. 5 ogres och en runt punter :P

Haha :D
  • Oberwald_1 wrote: »
    Vad tycker ni om Slave Giants då?
    Vad är det?
  • St7 big guy inducement för 400k som kan spela för alla lag.

https://i.redd.it/ny47b6az3w241.jpg
  • gillar inte slave giant alls. kanns som for mycket hitteparegler som bara ar krangliga.
    gillar inte slave giant alls. kanns som for mycket hitteparegler som bara ar krangliga.

Till skillnad mot alla gamla regler som är av Gud givna och 100% icke hittepå ;)
  • Duckwing wrote: »
    gillar inte slave giant alls. kanns som for mycket hitteparegler som bara ar krangliga.

Till skillnad mot alla gamla regler som är av Gud givna och 100% icke hittepå ;)

Precis. LRB6 kom direkt från Nuffle och han skrev inget om jättar. :)

• Duckwing wrote: »

precis! na men regeln om tacklezones kanns klumpig och att den bara kommer leda till massa onodig diskussion.
  • Stareater wrote: »
    Duckwing wrote: »

Precis. LRB6 kom direkt från Nuffle och han skrev inget om jättar. :)

Fast om du läser i apokryferna (fluffet) så stod det en del om storm giants.

• edited December 2019
    Precis, även i första Moseboken (2nd ed) står en del om jättar.
  • havaji wrote: »
    Precis, även i första Moseboken (2nd ed) står en del om jättar.

Var det den då Tor gifte sig nästan, fast nita gubben i ansiktet med en hammare och sen gick på vevarvända i brudklänning?

• Jag tror jag gillar’t. Ändå optional Rule m giant och man kan ju köra med större fyrkantig bas, som det var på big guys förut.
    Men det är ju en optional Rule som sagt. Spännande att testa i turneringsform
  • Var det den då Tor gifte sig nästan, fast nita gubben i ansiktet med en hammare och sen gick på vevarvända i brudklänning?

Precis! Och så Block table istället för Bock dice.

• Har bokat två lådor med ogres. Någon som vill dela den andra med mig?
  • Jag delar gärna på den andra
Sign In or Register to comment.