INSTÄLLD -> Umeå Summer Bowl 4 - Spring Break (Tackle) - Datum oklart

edited September 2020 in Turneringar
Lördagen den 25:e april så är det dags igen för Umeås andra turnering för 2020
Pga att min fru blivit sjukskriven och ligger nu i riskgruppen för covid-19 så lägger jag ner tankarna på denna turnering tills vidare....
En snabb sammanfattning skulle vara:

¤ Monkeybowlkoncept
¤ 5 sammandrabbningar (matcher) på en dag.
¤ 1,150,000$ att handla lag för.
¤ Upp till 2 star players.
¤ Transferfönster - Man har möjlighet att sälja och köpa nya spelare under turneringens gång.
¤ "DIVAN!" - Som nu är ytterligare lite bättre med Break Tackle :D
¤ 50kr avgift (150kr vid dörren)
¤ Priser
¤ NAF-Sanktionerat
¤ Costom weather table - För de som vill ha lite extra spänning i matchen...

Finns för närvarande plats för 20 coacher, men skulle det kan bli fler så går det nog att styra upp.

Anmälan sker för tillfället i den här tråden eller på ett mail till blood.bowl[at]live.se Fullständiga regler kommer postas här inom ett par dagar.

Jag också kommer köra på de rekommendationer som gavs från NAF att Bo Galante får spela med Bretonninas.

här har ni en en sammanställning (pris, stats, skills etc.) i PDF på vilka star players som kommer spela med vilket lag 2020. De "gamla" finns fortfarande med på listan eftersom de är "ok" året ut.

Anmälda:

1. Frantic - Odd man out (Betalt, brutalt underworld-roster klart)
2. Zimeries Betalt och roster ok!
3. Skuld - ej roster, ej betalt
4. Snow - Betalt, ej roster
5. Emilskaya - ej betalt, ej roster
6. Marty33 a.k.a Basse - ej betalt, ej roster
7. Rollin Snakes - ej betalt, ej roster

Årets sponsor är:

20200129001134-95.109.45.249.jpeg
«1

Comments

  • Amen fy fasiken så gött. Funderade just på vad jag skulle till att göra med kommande föräldraledigheten. Vi har äntligen börjat få en stabil grupp spelare i Piteå igen(Vi närmar oss 10), så vi kommer säkert med en trupp, även om vi alltid verkar bryta ut i sjuka när vi är i Umeå. (Kan helt klart röra sig om en allergisk reaktion). Kastar upp ett event för samstyrning i vår FB grupp så ser vi när det närmar sig om jag får med några stycken. Mina Skavens lär i vanlig ordning dyka upp för att misslyckas med GFI´s. :D
  • Hahaha låter ju kanon!

    Jag ska kolla efter en annan lokal om den är ledig som kan ta emot lite fler spelare nu när det låter som Pitemaffian är på ingång :)
  • Låter bra det! I vanlig ordning lämnar vi inga garantier, då man aldrig vet när pengafabriken ljuder och kräver att samtliga kommuninvånare arbetar tillsammans för att det ska få dofta pengar och solsken i vår vackra kommun. :)
  • edited October 2019
    ”Jo d ä som vanligt!” :)

    Nej men vi hade en kanonlokal förra året till utseende tyvärr var borde inte optimala för BB därför så behöver vi ändå leta efter ett allternativ, då kan man ändå söka lite större samtidigt.
  • edited October 2019
    Sådär!

    Då var usb 4 godkänd också!

    20191014190340-95.109.44.201.jpeg

    Kommer styra upp reglerna i Pff-format här inom kort. :D
  • Snyggt! Finns ett klart intresse från Piteå! Vi är fyra i truppen just nu ^_^ Anmälningarna kommer komma.
  • Wow, kung! :D
  • edited October 2019
    Ok, eftersom det är en billig turnering så ska jag se vad jag kan få fram för priser men just nu finns det iaf priser för:

    Vinnaren
    Runner up
    Best comeback
    Bästa divan
    Bästa Stunty
    Dubbel skull (den som slår den sista dubbelskallen i turneringen)

    Sedan fanns det önskemål från förra året så jag ska se hur jag kan styra upp det, men fler priser kommer när det börjar närma sig hur många deltagare som är med.
  • edited November 2019
    Angående star players i USB 4 så kommer jag att köra på senaste infon från NAF.

    Där jag också kommer köra på de rekommendationer som gavs angående att Bo Galante får spela med Bretonninas.

    här har ni en en sammanställning (pris, stats, skills etc.) i PDF på vilka star players som kommer spela med vilket lag 2020. De "gamla" finns fortfarande med på listan eftersom de är "ok" året ut.

  • Är jag anmäld än är min enda fråga
  • Skuld wrote: »
    Är jag anmäld än är min enda fråga

    Inte till USB, till Doubt är du det iaf... senast jag hörde var något i stil med att ”datumet passar” :)

    Med din kommentar nu och den sedan tidigare så räknar jag med att du kommer och försvarar titeln :D
  • April är som vanligt en väldigt upptagen tid för mig. Jag tror att jag kan hoppa in och spela ett par matcher om det skulle vara udda antal coacher, men just nu ser det svårt ut att frigöra tid för en hel dag med blood bowl. :(
  • Om inget oförutsett inträffar, räknar jag med att vara med.
  • Stareater wrote: »
    April är som vanligt en väldigt upptagen tid för mig. Jag tror att jag kan hoppa in och spela ett par matcher om det skulle vara udda antal coacher, men just nu ser det svårt ut att frigöra tid för en hel dag med blood bowl. :(

    Tack! :)
  • Jag kommer med mina Skavens, Rainmaker har ju fått blodad tand så räknar med honom! Brorsan kommer eventuellt beroende på arbetssituationen(Dr.one) och Zer0 räknar vi med. Så samma gäng från Piteå som deltog på Doubt, och med lite tur ytterligare två. Öl i lokalerna stärker klart chanserna för fler Pitebor.
  • Zimeries wrote: »
    Jag kommer med mina Skavens, Rainmaker har ju fått blodad tand så räknar med honom! Brorsan kommer eventuellt beroende på arbetssituationen(Dr.one) och Zer0 räknar vi med. Så samma gäng från Piteå som deltog på Doubt, och med lite tur ytterligare två. Öl i lokalerna stärker klart chanserna för fler Pitebor.

    Hehe låter bra. Ölen kostar 10kr och kommer från den billigare sektionen av Systembolaget vill man ha ”fin-öl” får man ta med sig det själv :D
  • Frantic wrote: »
    Hehe låter bra. Ölen kostar 10kr och kommer från den billigare sektionen av Systembolaget vill man ha ”fin-öl” får man ta med sig det själv :D

    De blir fin fint det!
  • Ändring av lokal:

    Samlingslokalen, Geografigränd 2 (Vinterträdgården)

    Blir samma lokal som förra året :)
  • Bra lokalval!
  • Jag kan INTE komma ser jag nu. Perfekt timing .. :(
  • khanmank wrote: »
    Jag kan INTE komma ser jag nu. Perfekt timing .. :(

    Fyfan så dålig timing om du frågar mig :õ(
  • Jobbar tyvärr den helgen.
  • Bonefinger wrote: »
    Jobbar tyvärr den helgen.

    Nä men vad är det här nudå. Jag trodde du var chef och kunde bestämma var, när och hur... :)

    Nåja du kan gottgöra dig vi söker fortfarande sponsorer till turneringen, vad säger du? ;)

    Skämt och sido, trist men sånt händer och det kommer fler chanser. :D
  • Frantic wrote: »
    Bonefinger wrote: »
    Jobbar tyvärr den helgen.

    Nä men vad är det här nudå. Jag trodde du var chef och kunde bestämma var, när och hur... :)

    Nåja du kan gottgöra dig vi söker fortfarande sponsorer till turneringen, vad säger du? ;)

    Skämt och sido, trist men sånt händer och det kommer fler chanser. :D

    Är ju chef. Bestämmer att jag ska jobba hela tiden :). Vi fixar lite spons. Det går bra.
  • Bonefinger wrote: »
    Frantic wrote: »
    Bonefinger wrote: »
    Jobbar tyvärr den helgen.

    Nä men vad är det här nudå. Jag trodde du var chef och kunde bestämma var, när och hur... :)

    Nåja du kan gottgöra dig vi söker fortfarande sponsorer till turneringen, vad säger du? ;)

    Skämt och sido, trist men sånt händer och det kommer fler chanser. :D

    Är ju chef. Bestämmer att jag ska jobba hela tiden :). Vi fixar lite spons. Det går bra.

    Visst är det jobbigt med sådana chefer? :-)
    Hoppas på pennor i spons, är dr ä det alltid brist på vid turnering :-D
  • edited January 2020
    Men god damn! Coolaste sponsorn någonsin! :D

    20200129001134-95.109.45.249.jpeg

    Tackar Ödmjukast Patrik!
  • edited February 2020
    EXTRA INFO!!!

    Gunnar som bor 12 meter från lokalen har två sovplatser. Eller rättare sagt en sovplats kvar att låna ut (underlag behövs), eftersom @skuld var snabbare än dubbelskallen att boka en plats där.

    Men misströsta inte. Emil (@emilskaya som bor 1.4km från lokalen) har fyra plaster att låna ut för övernattning. Så nu kan fler pusta ut gällande den heta frågan.

    :D
  • Men om jag sover hos Gunnar, så finns det fem sovplatser hos mig. :-D
Sign In or Register to comment.