SnowBowl VI 21-22 December

1356789

Comments

  • Oberwald_1 wrote: »
    Man gör rätt att ta för givet att det är resurrection också va?

    Såklart, även om man är sugen på en odödlig själ
  • Jag fick onekligen feeling efter WC. Har inte styrt upp allt ännu dock och Betty har redan åkt till Sundsvall då så jag är billös. Fanns det plats i en lördagsbil? Och skall någon bila E4 norr därefter?

    Vidare fråga när jag gjorde valet att rycka 10k från min lön och byta jobb. Har någon ett golv i storlek av ett liggunderlag till övers?
  • edited October 2019
    om jag fattat rätt med diskussion hit och dit så finns det plats på lördagen med @Juiblex
    alternativ sovplats tror jag dock det är svårare med och där har jag inte heller någon koll.
  • @thursablot finns plats för dig i bilen!
    Antingen om du tar dig till alvik eller om du vill bli hämtad på vägen
  • @jubilex
    Måste stämma av hemma så det rent praktiskt går. Alla vägar leder till Bromma!

    Någon som vill dela rum för att hålla ned priset?
  • @thursablot, jag är för att dela rum. Men behöver även här få klart med barnvakt innan jag kan boka något.
  • Finns det fler platser @juiblex ?
    Kollar möjlighet nu ändå :)
  • Jag delar också gärna ett rum. Helst med någon annan som också bara behöver lördag-söndag.
  • @mikethemachine klart du får plats öm du vill!
  • Det blir stadshotellet för @Drexxl och hans morbror.
  • Lockmund wrote: »
    Jag delar också gärna ett rum. Helst med någon annan som också bara behöver lördag-söndag.
    Jag är på. Med delat rum går det ihop ekonomiskt och @oberwald hade lovat bort sig
  • @jublex tyvärr blir det inge snowbowl för mig. Kommer fira lillajul med brorsan, då han med familj firar denna jul i Frankrike. :/
  • Skuld wrote: »
    buuu
    +1 på den
  • @mikethemachine jag är varken nöjd eller imponerad!
  • Förtydligande då jag fått flera frågor.

    Extra pengar som de lägre tiers får får användas till allt utom skills
  • Vad gäller för Pile on? Kräver det en team RR?
  • Ja, vi adapterar den nya tolkningen
  • Varför? Tycker ni Ogres är för bra?
  • Pellevin wrote: »
    Varför? Tycker ni Ogres är för bra?

    Ja såklart!
    Jag tänker snarare att ändringarna som kommer i Bloodbowl borde man adaptera. Förmodligen kommer det att bli den nya standarden framåt så jag tänker att det är lika bra att börja vänja sig.

  • Thursablot wrote: »
    Lockmund wrote: »
    Jag delar också gärna ett rum. Helst med någon annan som också bara behöver lördag-söndag.
    Jag är på. Med delat rum går det ihop ekonomiskt och @oberwald hade lovat bort sig

    Visst, ska vi satsa på Stadshotellet?

  • Skuld wrote: »
    Pellevin wrote: »
    Varför? Tycker ni Ogres är för bra?
    Ja såklart!
    Jag tänker snarare att ändringarna som kommer i Bloodbowl borde man adaptera. Förmodligen kommer det att bli den nya standarden framåt så jag tänker att det är lika bra att börja vänja sig.
    Tror du att det blir ny standard? NAF brukar främst se till turneringsspel, och de valde att ha den gamla regeln som default. Att polackerna och vissa umebor(@Frantic) väljer att köra med den nya regeln ligger IMHO ganska långt från en tydlig signal för att det skall bli standard. Tror du också att det kommer att bli vanligt med turneringar som delar upp teambuildingkassan i två delar som inte får läggas ihop?

    Nej, NAF brukar i min erfarenhet förstå vad som inte är så bra för turneringsscenen. Och jag tror att den nya PO-regeln är dålig för turneringsspel.
  • Ja, jag tror att det kommer bli den nya standarden. Jag vet inte från när. Men som nu att ha två alternativa regler tror jag kommer falla bort inom sin tid.

    Nej jag tror inte att de två delarna i teambuildingkassan kommer att vara vanligt. Fast jag tror många turneringar som hålls till Eurobowl kommer att använda eurobowl reglerna.
  • Jag säger inte att Pellevin har rätt, men däremot om jag ska vara en paragrafryttare så ska det förutsättas att det är CRP-versionen som gäller ifall en NAF-rankad turnering inte skriver något specifikt om Piling on i sina regler, enligt NAF's turneringsregeldokument https://www.thenaf.net/wp-content/uploads/2018/12/Rules-for-NAF-Tournaments-2019.pdf
  • Du kan såklart ha rätt @Skuld, men det var just det @Duckwing anför som jag utgick från då jag började mitt gnäll.
  • Det är ett mycket rimligt gnäll. Jag visste inte att det fanns en standard som man utgick från. Det enda jag kände till var att som TO har man valet själv.
  • edited October 2019
    @
    Pellevin wrote: »
    Skuld wrote: »
    Pellevin wrote: »
    Varför? Tycker ni Ogres är för bra?
    **TEXT**Tror du att det blir ny standard? NAF brukar främst se till turneringsspel, och de valde att ha den gamla regeln som default. Att polackerna och vissa umebor(@Frantic) väljer att köra med den nya regeln ligger IMHO ganska långt från en tydlig signal för att det skall bli standard. **TEXT**

    För att drälla till det ytterligare så kommer jag 2021 att låta piling om kosta rr (som det står) eftersom det kommer bli Divans Uppgradering, men länge tills dess, kan ha hänt massor tills dess ...
  • Jag ska försöka få till att jag kan spela. Återkommer så snart som möjligt med besked.
  • Jag anmäler mig
  • Blir det grand slann?
Sign In or Register to comment.