Swedish Open 2519

2

Comments

• edited July 2019
    Btw. Bättre om jag kan få coachnamn istället. Slipper man missar pga översättning. Då sopen sorteras efter coachnamn.

1.iftp
    2.coma
    3.MTM
    4.grumplekins
    5.oberwald
    6.ionas
    7.pellewhine
    8.kaju
    9.spsq
    10.davidD
    11.thursa
    12.imp

Stämmer detta? Om ingen hojtar till knappar jag in de såhär ikväll eller imorron
  • Inte för att det spelar nån roll kanske, men enligt Dornbirn reglerna ger en vinst 5, draw 2 och lose 0.

Daniel heter imp btw
  • edited July 2019
    Ja men det vet jag. Antog att han var högre upp då han förnya naf för sig och smokey. Tänkte att jag inte såg smokey men han heter ju tavast på fumbbl. Fixxar!

Bra Kaju! Så lätt att missa nåt, därav bättre om man rapporterar med coachnamn
  • edited July 2019
    Edit: Såg att Kaju redan hade påpekat...
  • du glömde blotet. Årets khemrifadäs får dock gärna missas och glömmas bort
  • Förstårligt thursablot. Hade samma känsla på teamcup.
  • edited August 2019
    Uppdaterad! MTM fortsätter att utöka sin ledning. Oberwald_1 kliver upp på andra plats. Stunty oförändrad efter skogsbowl.

https://sssopen.wordpress.com/standings-2019/
  • Kul, då har man ett klart mål på att plocka 10 eller mer på dubbowl :)
  • Kul, då har man ett klart mål på att plocka 10 eller mer på dubbowl :)

Eller ge dig ordentligt med pisk (it could happend....) ;-)
  • Klart du kan, det kan alla. Its Blood Bowl :)
  • DubBowl dårå:

1 Ozt
    2 inforthepain
    3 Melisqus
    4 mikethemachine
    5 Pellevin
    6 coma
    7 Oberwald_1
    8 Lenharth
    9 Lockmund
    10 brocCooLi
    11 razta
    12 Spoiledsquid
    13 Pidpad
    14 Skuld
    15 Duckwing
    16 Privateniceguy
    17 Thursablot
    18 Pertan
    19 Nyaga
    20 Cynial
    21 Zedd
    22 Juiblex
    23 Mooselord
    24 Grumplekins
    25 DavidD
    26 Bim
  • edited August 2019
    Bra jobbat!

Ska försöka fixa det imorgon
  • SOPEN uppdaterad! Btw, tänkte inte på de häromdan men bra att posta vilka som kör stunty när man rapporterar för SOPEN men hittade listan i dubtråden så fixade det. Tjo på er!
  • Nice :)
    Fråga om senaste Skogsbowl.
    Ettan får 13 poäng.
    Tvåan 12 poäng.
    Trean 10 poäng.
    Bara undra varför det är ett hopp och ingen får 11p.
    Råkade se det nu bara.
  • För att det var 12 spelare. Den som kom 3:e plats slog inte 10 st spelare i sluttabellen och fick därmed inte +1 p
  • Ahhh snyggt, tack för förklaringen :)
  • Fett så med 10 nya poäng är skuld endast 3 efter mig inför Snowbowl. Han behöver en 9:a för att vinna men vilken placering blir det med deltagarantalet på Snowbowl. Har du koll @skuld ?
    Känns spännande :)
  • Troligt är höga 20 till snowbowl. Låt oss jobba med 28 som tes.

1:a 14 (10+2+2)
    2:a 13
    3:a 12
    4:a 11
    5:a 10
    6:a 9 pts

Så om vi är mellan 26-35 coacher så krävs en 6: plats
    Vid färre än 26 så krävs en 5:e plats samt vid 36 coacher så börjar platskravet sjunka med 1 per 10 coacher.

Jag har ju dock nackdelen att jag för tillfället är Even Man In. Så bara 50% att få chansen att gå för det. Eventuellt att jag har en överläggning med IFTP få se om det finns någon work-around.

• Haha jag skriver upp mig som standby så jag kan oddman outa dig :P

Ärligt hoppas jag du får spela och gör en bra turnering. Ser fram emot uppdateringar och följa spänningen :)
  • Skulle vara intressant att se hur sluställningen blev -även om vi vet att Skuld vann. Kom jag till exempel tvåa eller trea? När jag räknar på det kan det vara så lustigt att jag kommer 0,1 poäng före Mike.
  • Oberwald_1 wrote: »
    Skulle vara intressant att se hur sluställningen blev -även om vi vet att Skuld vann. Kom jag till exempel tvåa eller trea? När jag räknar på det kan det vara så lustigt att jag kommer 0,1 poäng före Mike.
    @Oberwald_1 Tänker du på att du endast får använda resultat från de 5 bästa turneringarna?
  • Ja. Men jag kan ju ha räknat fel.
  • Då har du gjort två riktigt bra sista turneringar eller.
    Bra jobbat i sånna fall :)
  • Jag trodde nog jag räknat på fem sammanlagda men råkade räkna in en sjätte. Så jag kommer inte tvåa. Men hur som helst så vill jag gärna se en slutgiltig tabell efter de två sista turneringarna.
  • edited January 2020
    Dirty trick, jag blev lite nervös där @oberwald_1
  • edited January 2020
    Jag vet, det som var meningen ;)
  • Oberwald_1 wrote: »
    Jag vet, det som var meningen ;)
    +1 på den :D
  • För den nyfikne så har faktiskt @inforthepain vart ordentlig och sammanställt sssopen för 2019.
  • Skuld wrote: »
    För den nyfikne så har faktiskt @inforthepain vart ordentlig och sammanställt sssopen för 2019.

fast var väl ingen bra som vann förra året så orka bry sig?
Sign In or Register to comment.