Elegans, Blood Bowl och middag

2»

Comments

  • @stareater Jo han är lite rundare och tunnhårigare bara :)

    @duckwing det hade funnits ett alkoholfritt pris vilket som, men det är alltid bäst att ta i i överkant när man uppskattar priser
  • Rimligt pris för en OK trerätters tycker jag ligger på kring en tusenlapp för bara maten. Är det en riktigt bra restaurang så känns 1500 för bara maten klart rimligt.
    Ska man hålla hög klass tycker jag man bör satsa på riktigt bra mat.
    500/pers för mat och lokal känns som ett bra pris för en vanlig turnering där taskig mat ingår men vill man spela på elegans och klass så bör fokus ligga på lokal och matkvalitet. Vidare så bör man tänka på att beroende på antal rätter måste dryckeslistan utformas därefter. En stor stark gör sig bra med pizza eller burgare men beroende på meny så måste en viss klass hållas där alternativen inte är toksöt cider, husets röda/vita, ljus lager eller tafflig ale.

    Jag gillar dock tanken på en färdig meny där basdryck ingår (läs öl, vin, avec). annars så frångår man lite konceptet med ett färdigt arrangemang.

    Är tanken en turnering där mat ingår så är det en annan sak. Men bilden jag fått av eventet är att ha en uppklädd samling, trevliga lokaler och god mat. Kort och gott inga jeans, jympaskor eller billiga lösningar. Det som känns relevant är lättare lunch, bankettmiddag och lunchlösning söndag. Drar du det till restaurangpriser och ignorerar lokalhyra drar det iväg rejält så vad man får blir oavsett ett riktigt bra pris. Sätta ett tak kan då vara viktigt och sätta sen på jämna femhundingar tror jag är bra. Personligen skulle jag nog se en turnering för 1500 eller 2000 mer intressant än en för 1000.
    Jag skulle hellre betala med för att spela i Sundvalls Stadshus, på kungliga Operan eller i turning torso än i lokala pizzakällaren.

    Sedan för att få komma med lite gubbgnäll så tycker jag att bryta en dresscode eller en tanke med ett arrangemang är nonchalant och kan förstöra för andra. Lite som att man på en maskerad är den enda som klär ut sig så är det aldrig OK att vara underklädd.
  • 1500 för bara mat skulle jag aldrig betala men med lokal för turneringen inräknad och riktigt bra mat skulle jag kunna betala det.
    Dresscode är jag egentligen emot i alla sammanhang. Det viktigaste bör vara att alla har ansträngt sig på något sätt för sammanhanget och inte att de måste nå upp till en viss standard. Det finns nog jeans också som är så flådiga att de kan räknas som att vara uppklädd (teoretiskt sett).
  • Matkvalité är ju inget man kan garantera, då det är ytterst subjektivt. Så långt kan jag ju säga att för 1500 så blir det ju inte operakällarkvalitet på maten för hela helgen hur mkt man än vill.
    För 1500 kan jag lova riktigt bra och trevliga lokaler, mat av god kvalité om än inte av lyx dito. Ölen till maten kommer att vara av Tuborg grön kvalitet och vinet kommer att vara ok men inte mer.

    @Thursablot min vision av evenemanget är en helg i kostym och med bra mat och service. Men om det bara blir du, jag och Pellrvin som ställer upp på prisnivå och dresscode så blir du inte mkt till turnering :). Då är åtminstone jag beredd att sänka kraven lite. Dock inte till gängse klädstandard på turnering, utan kan tänka mig uppklätt efter personligförmåga.

    Jag personligen tycker 1500 alternativet i Uppsala är en bra deal. Då lokalerna är jättetrevliga och matkvaliteten är godkänd.
    Självklart kommer det finnas ett billigare alkoholfritt pris. Oklart i nuläget dock hur mycket.
  • Jag vill så gärna men har så sjukt kasst med pengar. Blir det i Uppsala kan jag nog sova gratis och kanske lura med en eller två jeppar så räkna mig som 73% på.

    Är helt med på Thursablots "gubbgnäll". Har man inte eller vill man inte köra kostym eller vad för dresscode som nu gäller så kommer man inte. Punkt. Men det är jag det. Har ju fasen en snygg rosa slips ...
  • Har blivit ombedd att ta tag i Bloodbowl delen av arrangemanget, dvs inte middagar eller massage med mera utan regler typ. Vill någon hjälpa till så hör av er.
  • Jag håller med @thursablots gubbgnäll. För den som inte tycker om arrangemangets premisser finns det andra turneringar. Kanske skippa naf-ranking, för att få friare händer i upplägg?
  • edited July 2014
    Skippas NAFrankingen blir det mindre intressant. Förstår dock inte varför det skulle kunna innebära problem. Dresscode och höga anmälningsavgifter finns redan på andra NAFsanktionerade turneringar.
  • NAF ranking är ett måste tycker jag också
  • @emilskaya: Va i, inte bara jag som är gammal Kristinehamnare?

    Blir det Kristinehamn så kan jag ju bo hemma hos mina föräldrar t.o.m :)
  • edited July 2014
    Just nu lutar det åt Uppsala då lokalerna är mkt trevligare men inget är bokat ska försöka kolla lokalerna både i k-hamn och Uppsala nu på semestern och träffa de som är ansvariga på respektive ställe
  • Av nyfikenhet, vilket ställe i Kristinehamn är det som är aktuellt?
  • Dom som gett bäst pris är bowlingen, men jag funderar på att kolla vad hembygdsgården kostar och ta maten från bowlingen. Då jag vill att det ska vara lite trevligare lokaler.
    Jag är ju dessutom björneborgare om man ska vara petnoga :)
  • edited August 2014
    Jag har nu bokat lokal och diskuterat middagen med Värmlands nation i Uppsala datum är satt till 31/-1/2, blir vi inte minst 10 pers före december kan jag avboka utan kostnad.
    Exakt pris kommer jag att få till veckan

    Ska försöka få upp en mer officiell tråd/hemsida så fort som möjligt.
Sign In or Register to comment.