Elegans, Blood Bowl och middag
Kalla mig gärna uttråkad småbarnsförälder, med små glädjeämnen i livet ).
Men jag går fortfarande och småmyser, när jag tänker på vår underbra helg i Borlänge och funderar på,
hur kan man ta detta till en ytterligare nivå?
Jo, jag tänkte så här:
Om alla som vill vara med är 18 år eller äldre och det är kostym som dress code, det ingår lunch under lördagen och när sista matchen för lördagen är spelad så bjuds det till tre-rätters-middag. Kanke tillgång till en öl- och vinbar efter lunch på lördagen. Någon form av lättare förtäring i pausen mellan matcherna på söndagen, typ "matig"macka med läks/lättöl.
Skulle detta känns kul, hur mycket kan folk tänka sig att betala för ett sådant arrangemang och hur långt åker man för en sådan tillställning?
Men jag går fortfarande och småmyser, när jag tänker på vår underbra helg i Borlänge och funderar på,
hur kan man ta detta till en ytterligare nivå?
Jo, jag tänkte så här:
Om alla som vill vara med är 18 år eller äldre och det är kostym som dress code, det ingår lunch under lördagen och när sista matchen för lördagen är spelad så bjuds det till tre-rätters-middag. Kanke tillgång till en öl- och vinbar efter lunch på lördagen. Någon form av lättare förtäring i pausen mellan matcherna på söndagen, typ "matig"macka med läks/lättöl.
Skulle detta känns kul, hur mycket kan folk tänka sig att betala för ett sådant arrangemang och hur långt åker man för en sådan tillställning?
Comments
Det låter sjukt trevligt men misstänker att det krävs längre tid än vanligt att planera in att komma. Vad säger NAF om klädkod och åldersgräns förresten?
Vad gällande, NAFs åsikter riktar jag frågan vidare mot mer rutinerat folk. @mago kanske har lite koll? Eller för all del vem som helst som är van att fixa turnering.
Det körs ju Fancy Fanatic här i byn med just dessa restriktioner så helt omöjligt kan det ju inte vara.
Mer info HÄR.
Den kravspec. Jag skickat ser ut som följer:
Lokal för spel 20-40 pers lördag 08.00-ca21 söndag 09.30-ca16.30
Enklare lunch med läsk/lättöl/bubbelvatten lördag
Tre-rättersmiddag inklusive 1 öl, 1 snaps, 2 glas vin och 1 avecc.
Matigare macka inklusive läsk/lättöl/bubbelvatten söndag
Tillgång till öl-/vinbar där man kan köpa sig en kall efter lunch lördag, samt kaffe hela helgen
Samtliga tillfrågade lämnade ett ca pris på 1300-1500 per person
Känns detta orimligt dyrt?, med tanke på vad som ingår, och är folk beredd att betala så mycket får en sådan "all inklusiv" turnering?
De mest intressanta erbjudanden jag fått är i Uppsala, så det ska vara lätt med logistiken för många.
Jag fortsätter titta på allternativ, där man caterar maten och fixar allt själva, men då försvinner ju lite av kännslan i elegansen
Känns det mer lockande?