Göteborg Blood Bowl League (GBBL) Säsong 7

12467

Comments

• alksnis wrote: »
    Är Jan fortfarande borta? Får inte tag på honom via Swebba.

@inforthepain är alltid helt väck. men ja, han är uppe någonstans i landet.
  • @brocCooli, när kan du spela? Vi kanske kan köra hos dig denna gången ;-). Jag kan de flesta kvällar från 18-ish.
  • Runda 6

Jurfrämen vs Norra Hisingen Nurgleberries

TD 1-2
    Cas 1-6

Vikingarna förstärkta med Helmut Wolf, en merc-Yeti samt mini-wizard samt bribes + apo började med bollen mot ett alltmer svullat Nurgleberries-lag.
    Blitz! Nurgles Claw/Mb pestigor blitzar Helmut wolf! Cas! Och så fortsatte det... Vi satt nästa och skrattade åt mina blockar/armor och injuryslag, så bra var dem. Broccoolis tärningar var jinxade och slog ettor mest hela tiden, speciellt Yetin. I runda 4 i första halvlek hade Norse tre man kvar på planen...
    Nurgle gör lätt 0-1 is turn 8 och kan ställa upp med fullt lag mot 7-8 norse. Andra halvlek blir först inte fullt lika blodig, men min tur hänger i sig och kan enkelt göra 2-0.
    Ny kickoff. Perfect defence! Trots totalt numerärt underläge lyckas Broccooli dock komma igenom med sin Blodge/Sidestep-runner och vi får inte ner honom och han kan göra 1-2.

Nurgle skillade upp tre spelare, och slog två 11 på pestigors.. riktigt sjuka tärningar denna matchen.

Brocooli skall ha en eloge för glatt humor trots min flyt..

• otroligt rolig match!
  • edited April 2019
    Omgång 6

Who let the dog's out! - Festerspike Foulers 1-1 (Cas 2-2)

30 000 åskådare samlades på Kennel Arena för att se WLDO banka skiten ur FFBK, vars säsong inte har imponerat särskilt. FFBK börjar med att sparka bollen och redan innan den landat rusar de usla råttorna iväg in på WLDOs planhalva och en lång desperat dragkamp om bollen på WLDOs planhalva påbörjas. Samtidigt får publiken svar på vem det är som släpper ut hundarna, svaret är ingen. WLDOs huvudtränare sliter sig i håret när han upptäcker att han glömt att öppna burarna och WLDO spelat med två varulvar kort. FFBK spelar taktiskt när de fått kontroll över bollen och gör mål precis innan halvlek.

FFBKs drive och de tar in Fezglitch för krama musten ur det redan demoraliserade motståndarlaget. Men den här gången ser WLDO tränare till att få in alla sina spelare på plan, och lite till. De beväpnar en av sina halvt ruttna linjespelare med ett granatgevär och andra halvlek, som var tänkt att vara spiken i kistan för WLDO, förvandlades till något som endast kan liknas vid landstigningen i Normandie 1945. Första granaten briserar bakom FFBKs frontlinje och tar ut Fezglitch i ett moln av blod, lemmar och innanmäten. Genom den rödbruna dimman rusar WLDOs spelare fram på bred front medan granater fortsätter att detonera omkring dem. De tar kontroll över bollen och pressar på; TOUCHDOWN! Matchen kvitteras i slutminuterna.

FFBK ställer up för en "Flygande jakob" för att försöka göra mål med endast sekunder kvar av matchen men WLDO anar vad som håller på att hända och ställer upp ett perfekt försvar. FFBK byter strategi och försöker slå några sista tacklingar innan slutsignalen ljuder.

Vi möter en besviken tränare på väg från plan:
    - Hur känns det att vara så nära säsongens första vinst.
    - Det är klart man är besviken. Vi kände att vi hade kontroll över matchen i halvlek och som jag sa till grabbarna så är det bara att hålla ut. Men det gick inte hela vägen den här gången heller.
    - Hur skall ni göra för att förbereda er inför nästa match?
    - Fowl Play har spelat bra den här säsongen och vi lärde oss en del av vår träningsmatch. Vi har en del starka spelare som hoppas skall kunna visa framfötterna och ta oss till en seger. Men man vet aldrig, bollen är äggformad och allt kan hända.
    - Tack så mycket PluTT.
    - Tack själv.

• Nämen wow vilken matchbeskrivning! hahahaha
  • edited April 2019
    Bra skrivet!
  • Krugbit wrote: »
    Bra skrivet!

Tack! Du var långsam på att rapportera och jag hade tråkigt. ;)
  • PluTT wrote: »
    - Fowl Play har spelat bra den här säsongen och vi lärde oss en del av vår träningsmatch. Vi har en del starka spelare som hoppas skall kunna visa framfötterna och ta oss till en seger. Men man vet aldrig, bollen är äggformad och allt kan hända.

Tränaren går igenom spelargången mot omklädningsrummet

*pssst* En svag röst kommer från mörkret intill städskrubben
    - Jag har haft ögonen på Fowl Play och säljer information om du kan betala

Tränaren ser sig om så att ingen bevittnar mötet och plockar sedan upp en pengapung och slänger den till skuggan i mörkret.

-Fåglarna liknar allt mer skadeskjutna skator. Deras starka catcher Unknown Grouse drog på sig en allvarlig skada och kommer aldrig mer bli så vig som han var. Men det kommer dröja innan han återhämtar sig så du slipper honom. Och blitzern Ducktor Quack klagar på att han inte kan ta smällar som han gjorde förr. För att inte tala om Nicolas Crane som numera spelar för de odöda.

-Så vad är deras styrkor då? frågar tränaren.

-De ger aldrig upp. Att offra livet på en spelare för att göra ett mål är ett pris de kan betala. De bokstavligen badar i pengar. Ge dom inte ens en chans. Döda dom i första halvleken så är andra halvleken din. Och Cluck Norris är lite väl kaxig efter senaste mötet. Han går runt envisas att kallas "slayer of wolves" och skryter att han behöver en vargpäls i farstun också.

Tränaren hör röster... Det är domarna som är på väg runt hörnet.

-Jag måste gå nu, säger tränaren men skuggan är redan borta...
  • Grymt! ”Bollen är äggformad”! Hahaha
  • Ska vi börja planera slutspelet? Vi ville ju köra allt på en dag. Var ska vi vara och vilket datum ska vi spela?
  • PluTT wrote: »
    Ska vi börja planera slutspelet? Vi ville ju köra allt på en dag. Var ska vi vara och vilket datum ska vi spela?

jag är för.
  • Skulle 15 juni vara ett bra datum?
    eller så kan en poll skappas
    https://doodle.com/poll/fpytv98v7gezm77n
  • Inväntar InForThePains rapportering av vår match från förra rundan.
  • Jajust sorry! Glömde fixat, på turnering nu men fixar det imorgon. Spoiler: Morcs vann med typ 17-0 eller nåt
  • Hej! Vore bra om folk kunde svara på pollen i Krugbits inlägg!
  • nu har även jag svarat!
  • hugoeng wrote: »
    Hej! Vore bra om folk kunde svara på pollen i Krugbits inlägg!

Nu har jag svarat
  • Bara Inforthepain och Alksnis kvar, men alla andra kan 15-16 juni!
  • edited May 2019
    Rond 7
    Melisqus vs alksnis
    Td: 2 - 2
    Cas: 2 - 1

En Blitz från alksnis och 1-0 i mitten på första halvlek gjorde att det var svårt för de odöda men de lyckades i alla fall reducera.
  • Fowl Play vs Festerspike Foulers

Innan avspark så har matchen redan börjat. Fowl Play öppnar plånboken för att bjuda in Horatio. För att stoppa detta så använder Festerspike en betydande mängd av sina inducements för att hålla honom borta från matchen. Detta resulterar i att Festerspike har mindre inducements än de velat ha.

Fowl Play vinner coin-toss och väljer att ta emot bollen vilket överraskar deras motståndare. Efter en snabb hand-off mellan catchers så gör Cluck Norris matchens första mål redan i turn 2.

Festerspike ska sedan ta emot bollen och när hela laget tittar på hur bollen seglar ner mot ena hörnet närmast mittlinjen så ser de inte hur Fowl Play flyttar runt sina spelare för att ta nytta av denna vindpust. Festerspike försöker skydda bollen men alvernas höga move, felfria dodges och en vältimad leap så blir bollhålalren utknuffad i publiken och bollen flyger mot alvernas planhalva där deras catcher snabbt säkrar bollen och passar upp den till Catcher-duon. En dåligt timad dubbelskalle från Festerspikes troll öppnar för att catchers springer mot mål och Cluck Norris gör matchens andra mål.

Lagen ställer upp igen och denna gång så skiftar vädret och en snöstorm drar in över planen. Alverna lyckas än en gång stjäla bollen och är bara en pass ifrån 3-0 men passen interceptas av en linerat. Festerspike försöker att springa upp med bollen men alverna är för snabba och saboterar möjligheterna att reducera i första halvlek.

Andra halvlek börjar än en gång med att de två lagen använder sig av hela planen och spelare från båda lagen står blandade. Men till slut så får Festerspike en öppning när trollet casar en lineelf, något som Fowl Play snabbt hämnas på genom att casa Festerspike's star player. I ett desperat försök att få upp bollen mot mål så försöker Festerspike sig på en pass, men den interceptas av en lineelf som passar upp bollen till Cluck Norris som efter att ha tagit det lite lungt och sett en av sina lagkamrater bli utvisad på en foul gör sitt tredje mål för matchen.

Ännu en gång så ställer lagen upp för avspark och ännu en gång så blåser bollen långt från Festerspikes thrower. Efter en snabb turnover så rusar alverna upp mot bollen och får den till slut till Blitzern Ducktor Quack som gör matchens fjärde mål.

Matchen är nästan slut. Festerspike tar ännu en gång emot bollen, men vid det här laget så är båda lagen 3 spelare kort. Detta resulterar i att de har svårt att försvara bollen och Fowl Play rusar på bollen. Festerspike lyckas få loss bollen men Fowl Play tar tillbaka den och Catchern Dwayne "tuppen" Johnson gör matchens femte mål precis innan domaren blåser av matchen.

Score: 5-0
    Cas: 2-1
    TV: 1730-1210

Det var inte mycket som inte fungerade för alverna denna matchen. 6 completions, 5 TD, 2 Cas, 1 interception i en och samma match. Massivt med SPP som resulterade i 3 levlade spelare.

Blitzern Ducktor Quack levlade Guard
    Catchern Cluck Norris levlade Tackle
    Lineelf levlade Guard
  • alla som har svarat på pollen (alla utom @inforthepain ) kan 15-16 juni!
    ser ut att bli den helgen, bara plats som ska bestämmas med!
  • Krugbit wrote: »
    alla som har svarat på pollen (alla utom @inforthepain ) kan 15-16 juni!
    ser ut att bli den helgen, bara plats som ska bestämmas med!

Perfekt sätt att hålla @inforthepain utanför finalen genom att välja slutspelet på en dag han inte kan ;)
  • edited May 2019
    I brist på rapport från runda 6.

inforthepain - Alksnis
    Morcs vs Helyanwë chargers
    TD: 2-1
    Cas: 5-0
    vinst till inforthepain

Rätta mig om jag har fel, speciellt casen kan vara fel ihågkommen.
  • Sorry, hade för mig att jag hade rapporterat och helt glömt att göra det. Stämmer ypperligt fint Alksnis!

Runda 7
    Morcs vs Jurfärmen
    Td: 2-0
    Cas: 3-1

Jämn match där Boomer och lite av en bubblare så vart trollet lagens bästa lirare. Spännande match genom hela matchen trots att Norselaget fick ta emot större delen av bonkandet. Morcse fortsätter med att bloata laget och köper in sin femte reroll och har numera 1980 i tv.

• Runda 7
    Melisqus vs PluTT
    Td: 2-1
    Cas: 3-4

Runda 8
    Melisqus vs Wo
    Cas: 0-0
  • edited May 2019
    Melisqus wrote: »
    Runda 7
    Melisqus vs PluTT
    Td: 2-1
    Cas: 3-4

Runda 8
    Melisqus vs Wo
    Cas: 0-0

MVP till Necromancern som regenererade alla CAS utom Ghoulen (Diskriminering?). Räddade en Mumie från att dö på en Foul.

• Kan tänka mig att spela min sista Friendly om någon är game.
  • Runda 8
    brocCooLi vs Alksnis
    Td: 2-3
    Cas: 1-0
    Foulcas: 2-0

Matchen började med norse på offensiv. Runda 1 och minst 2 spelare av plan, en död.
    1-1 in i andra halvlek med få alver redo för bråk.
    Andra halvleken startar med en blitz som gör att alver tänker om men får tillsist en mycket krånglig men snabb touchdown. Norse gör en td som alverna behöver 99 enheter tur för att stoppa men det fanns bara 98.
    Men huzzah alverna tar ledning i runda 16 efter att ha lyckats med en one die pow och plockar då upp bollen på mållinjen.

Mycket roligmatch med massor av skador. 2/3 serious injury blev död. Den andra var en Badly hurt på matchens mvp som apotekades bort.
    Rip ag5 blitzer
  • Runda 8
    hugoeng vs krugbit
    Td 2-1
    Cas 5-1

Undertecknad satt och mös hela matchen över min fortsatta flyt. Enda gången som krugbit lyckades med något var när han desperat sträckte sig över bordet för att låna mina av nuffle blessade tärningar :-)

För övrigt var planen extra lyxig vilket gjorde att båda lagen kunde hyra in motorsågar till rabatterat pris. Vi hyrde in max som var solid as a Volvo, ingen touchback på en 11-12 försök, och han var med i matchen i nästan lika många turns (första utvisningen arguades till reservbåset så han slapp utvisning efter första driven).

Första halvlek präglades av mycket stabilt blockande och armor rolls av guds nåde från Nurgle, samt att necrosarna förutom klen blockande var usla på dodgar vilket gjorde att krugbits på pappret livsfarliga blodgers föll av sig själva. Vår egen Pest-Igor (Block, Claw/MB, Tackle) gjorde också livet surt för de odöda och han gjorde till slut två CAS efter relentless blitzande hela matchen.

This discussion has been closed.