Göteborg Blood Bowl League (GBBL) Säsong 7

edited June 2019 in GOBBL
Från förra säsongens spelarmöte:
1. Fritt att välja specialregler (typ watchmens is-pitch för match), båda parter måste vara okej med det.
2. Bollar har tagits in för nästa säsong. Plutt kommer summera dem och posta på SweBBA.
3. Spikes inducment är tillgängliga för nästa säsong.
4. Träningsmatcher, max 2 matcher per coach, MVP och spp som vanligt, 1D3 winnings (inte 1D6 som de varit)
5. Inducement fortsätter vara. Jämför TV dela ut petty cash. Högst tv kan lägga till cash och köper inducement, sedan kan laget med lägre tv lägga till cash och köpa inducment.
6. Komma överens om en finaldag för nästa säsong, till ex en lördag och spela alla slutspelsmatcher den dagen, kvart, semi, final och 3plats kampen.
7. Startdatum för nästa säsong 1 Februari och första rond varar fram till 17 Februari.
8. Plutt ska kolla om han kan skapa/hitta en magisk kort lista som kan användas som korten i CRP gjorde med kortlek.
9. Stadiumfonder och bounties införs om någon känner sig sugen att sköta det som tråd på SweBBA.

Så anmäl er till säsong 7 av GBBL!

Anmälda:
Melisqus - Otroligt Odöda - Undead
brocCooLi - Jurfärmen - Norse
inforthepain - Morcs - Orc
alksnis - Helyanwë Chargers - High elf
MartinN - Fowl Play - Elf
PluTT - Festerspike Foulers - Underworld
Krugbit - Necromantic - Who let the dog's out
Watchmen - Woodchips - Elf
Hugoeng - Nurgle - Nurgleberries

Runda 1 (1 - 17 februari)
Watchmen vs alksnis Td: 0-2 Cas: 0-0 WO
Krugbit vs brocCooLi Td: 2-0 Cas: 4-1
MatinN vs inforthepain Td: 0-2 Cas: 0-4
Melisqus vs Hugoeng Td: 0-1 Cas: 1-2
PluTT vs WO

Runda 2 (18 februari - 3 mars)
Watchmen vs Krugbit Td: 0-2 Cas: 0-0 WO
brocCooLi vs MartinN Td: 0-4 Cas: 1-3
inforthepain vs Melisqus Td: 2-0 Cas:3-0
Hugoeng vs PluTT Td: 2-0 Cas: 3-1
alksnis vs WO

Runda 3 (4 mars - 17 mars)
Martin N vs (Watchmen) Td: 2-0 Cas: 0-0 WO
Krugbit vs alksnis Td: 2-1 Cas: 4-0
Melisqus vs brocCooLi Td: 3-1 Cas: 4-2
PluTT vs inforthepain Td: 0-4 Cas: 2-4
WO vs Hugoeng

Runda 4 (18 mars - 31 mars)
(Watchmen) vs Melisqus Td: 0-2 Cas: 0-0 WO
Krugbit vs MartinN Td: 3-3 Cas: 6-1
brocCooLi vs PluTT Td: 3-2 Cas: 6-3
inforthepain vs WO
alksnis vs Hugoeng Td: 1-2 Cas: 1-6

Runda 5 (1 april - 14 april)
PluTT vs (Watchmen) Td: 2-0 Cas: 0-0 WO
Melisqus vs Krugbit Td: 1-2 Cas: 3-0
MartinN vs alksnis Td: 3-0 Cas: 2-0
WO vs brocCooLi
Hugoeng vs inforthepain Td: 2-0 Cas: 0-0 WO

Runda 6 (15 april - 28 april)
(Watchmen) vs WO
Krugbit vs PluTT Td: 1-1 Cas: 2-2
MartinN vs Melisqus Td: 1-4 Cas: 0-5
brocCooLi vs Hugoeng Td: 1-2 Cas: 1-6
alksnis vs inforthepain Td: 1-2 Cas: 0-5

Runda 7 (29 april - 12 maj)
Hugoeng vs (Watchmen) Td: 2-0 Cas: 0-0 WO
WO vs Krugbit
PluTT vs MartinN Td: 0-5 Cas: 1-2
Melisqus vs alksnis Td: 2-2 Cas: 2-1
inforthepain vs brocCooLi Td: 2-0 Cas: 3-1

Runda 8 (13 maj - 26 maj)
(Watchmen) vs inforthepain Td: 0-2 Cas: 0-0 WO
Krugbit vs Hugoeng Td: 1-2 Cas: 1-5
MartinN vs WO
Melisqus vs PluTT Td: 2-1 Cas: 3-4
alksnis vs brocCooLi Td: 3-2 Cas: 0-1

Runda 9 (27 maj - 9 juni)
brocCooLi vs (Watchmen) Td: 2-0 Cas: 0-0 WO
inforthepain vs Krugbit Td: 1-1 Cas: 1-1
Hugoeng vs MartinN Td: 0-3 Cas: 1-0
WO vs Melisqus
PluTT vs alksnis Td: 0-3 Cas: 3-1

Här är tabellen efter rond 9:
Coach - Win - Draw - Loss - Points - Td - Cas - Place
Hugoeng - 8 - 0 - 1 - 24 - 15 - 23 - 1
inforthepain - 7 - 1 - 1 - 22 - 17 - 20 - 2
MartinN - 6 - 1 - 2 - 19 - 23 - 8 - 3
Krugbit - 5 - 3 - 1 - 18 - 16 - 18 - 4
Melisqus - 5 - 1 - 3 - 16 - 16 - 18 - 5
alksnis - 4 - 1 - 4 - 13 - 15 - 3 - 6
brocCooLi - 3 - 0 - 6 - 9 - 11 - 13 - 7
PluTT - 2 - 1 - 6 - 7 - 8 - 16 - 8
Watchmen - 0 - 1 - 8 - 1 - 0 - 0 - 9
WO - 0 - 1 - 8 - 1 - 0 - 0 - 10

Kvartsfinalerna blir följande om alla kommer på söndag:
Hugoeng vs PluTT
inforthepain vs brocCooLi
MartinN vs alksnis
Krugbit vs Melisqus
«134567

Comments

  • edited January 2019
    jag anmäler mig med mitt norse lag - Jurfärmen
  • edited March 2019
    Eftersom det lät som folk ville hämnas på Morcs så får alla möjligheten. Morcs ställer upp en säsong till.

    Sponsrade av:
    Mc-Morcy-s22.jpg
    (Slår en d6 i vardera halvlek, på 5+ får Morcs en reroll)
  • Helyanwë Chargers - High elf har accepterat att ni andra får spela mot dem säsong 7 och 8. :)
  • edited January 2019
    Fowl Play ställer upp i en andra säsong!

    Sponsrade av:
    images?q=tbn:ANd9GcQba31jdLt_5SSWRsMZSjAjfP3wlSOkqKtdwL__0rspniL3KFh4yg
  • Jag kommer att ångra det här. Festerspike Foulers - Underworld.
  • Puffar tråden lite för att påminna folk att anmäla sina lag. @krugbit @hugoeng @watchmen
  • Jag ska spela igen med Who let the dog's out!
  • Mina elfs är på igen :)
  • Nurgleberries kör en säsong till!
  • Blir det något spelschema?
  • Runda 1 ligger i första posten, game on!

    Det kommer att bli alla möter alla även denna säsong om det inte dyker upp någon mer.
  • Jag tar gärna en uppvisningsmatch. Någon som vill?
  • PluTT wrote: »
    Jag tar gärna en uppvisningsmatch. Någon som vill?

    jag kan tänka mig en uppvisningsmatch efter att jag spelat mot Krugbit. vi spelar troligen i helgen, så kan när som efter det typ.
    har visserligen block på ca hela laget, men iaf bara av7. så du borde kunna få några cas spp iaf :)
  • Om du lovar att inte ta tackle skall det nog bli bra ;)
  • Vad kör du för roster Ty?
  • det vet jag inte än :P
    ska sätta ihop den snart, spelar ju inte förrän söndag XD
  • @PluTT när vill du vänskapsspela?

    kör 1 yhete
    1 ulfwerenar
    2 berserker
    1 catcher
    6 line
    3 rerolls

    1 line fick -ma i dagens match. i övrigt hände ca inget.
  • GBBL säsong 7 börjar med en match mellan norse och Necromantic!

    Krugbit vs BrocCooLi
    WLDO vs Jurfärmen
    TV:1460 vs 1000

    TD: 2-0
    Cas: 4-1

    Det kom 22 000 fans som ville titta på slagsmålet i The Pit, en nedsänkt pitch med taggar längs med väggarna! WLDO hade några fler fans tack vare föregående säsong, men det var stort tryck i arenan. Jurfärmen kunde med sitt petty cash hyra in en halfling masterchef och en mage för 150 K.
    Första halvlek så börjar WLDO med boll och hafling chefen gör något lite lätt smarrigt macka och snor en reroll av WLDO. Halvleken drar igång och WLDO lyckas avancera sakta och lyckas med både cas och TD i runda 6. WLDO får in en till cas innan halvleken är slut och då upptäcks det att Jurfärmen hade en spelare som glömt att det var en match idag och dök då lägligt upp till start av andra halvlek då den kortväxta kocken lagar något extra smarrigt som tar 2 rerolls från WLDO! Men fansen är inte nöjda med detta och hejar på båda lagen ordentligt så de få var sin extra reroll! Andra halvlek drar igång och Jurfärmen lyckas hota WLDO väldigt bra, men efter att skickat bort 2 spelare till från plan och lite briljant passningspel så lyckas WLDO springa in med bollen i sista rundan!

    När jurfärmen försökte sig på att använda den inhyrda magikern så visade det sig att han inte kunde hålla sitt löfte att förvandla en spelare till en groda och sprang snabbt iväg med pengarna!
  • hugoeng vs melisqus
    Nurgleberries vs Otroligt odöda

    TD: 1-0
    Cas: 2-1

    Min flyt mot Melisqus håller i sig. De odöda hade hyrt in Ramtut. Nurgleberries börjar med boll. Runda 1 blir wight cassad. Runda 2 mumie foul-cassad. Båda reg slag missade.runda fyra var de odöda 4 man kort. Klockrena blockar och grymma akadetärningar höll resten v laget nere under första halvlek som slutade 1-0. 5-6 missade KO-slag gjorde det inte lättare.I andra halvlek lyckas dock de odöda komma igen och springa igenom med två ghouls. Dålig markering av mig och beasten missar en gfi för att markera bollhållaren! Ghoulen rusar men slår dubbel etta på gfin! Ridå.
  • Jag och Watchmen blir något sena. 19:e spelas vår match på ifall det är okej från er.
  • alksnis wrote: »
    Jag och Watchmen blir något sena. 19:e spelas vår match på ifall det är okej från er.

    Kör på det!
  • Omgång1
    Morcs vs Fowl Play
    Td: 2-0
    Cas: 4-0 (Surfcas: 1-0, Foulcas: 0-1)


    Alverna började med boll och såg en svag länk I Morcsens försvar vilket i detta fallet var trollet. ST4 catchern springer fram och vevar till trollet så en lucka öppnas och det strömmar ner alver på morcsens planhalva... Doh! Dock räknade inte alverna med att Line Morcen Mo Morcssons skulle styra upp det hela med en välplacerad pow på alvernas sidestep blodger. Det blir en klassisk gröthög och alvernas rerolls sinar fort. Efter lite härjande snor Morcsen åt sig bollen och trallar iväg till endzone, TOUCHDOWN! Och de står 1-0. Alverna får en oneturn men blir inge med det.

    I andra halvlek slår morcsen fyra stycken 1:or på pick up och de hela blir lite väl spännande, efter lite magiskt alv-bs så är alverna en 3+ pass 2+ catch med catch och en 2+ gfi från td. 2:a på passen och lite för mycket skruv så hamnar den lite snett. Morcsen grupper återigen vid bollen, 2 på pick up... Teamreroll 5 och nu ser det hela lite bättre ut. Alverna svarar med att stressa cagen men efter två-tre turns finns det inte mycke alver kvar och Morcsen springer in 2-0 td med 2 gfis i turn 16 (2gfis krävdes för morcsen coach är ett spån som inte vet hur turnmarkern fungerar).

    I matchens sista får lirarna på bänken äntligen spela för Morcsen. Goblinen som suttit och gnällt hela matchen att han borde få spela blir placerad på LOS så han kanske lär sig något. Omkullslagen och foulad vart han! -AG, hehe, Morcsens coach Mega Morc Mocrsson tvekar lite men låter apotekaren avgöra om han ska få vara kvar i laget eller avlivas. Tur för goblinen var apotekaren nådig och lappade ihop honom igen.

    Annat kul var att lverna fick +AG på en av sina lirar och trots 5 tagna cas så fick de endast BH på allihop. Nöjda med resultatet ville de inte spela en träningsmatch efteråt :P
  • Lottningen för runda 2 är nu uppe i fösta posten
  • Watchmen fick förhinder och lämna WO till Alksnis. Alksnis är ledsen att matchen uteblev men Högalverna är nöjda med att slippa möta dessa ovärdiga opro elfs som inte ens har en oäkting i släkten.
  • Omgång 2
    Nurgleberries vs Plutts Underworld

    TD: 2-0
    Cas 3-1(+2 foulcas)

    Underworld, boostade med Glart Scarsnip Senior och Junior möter taggade Nurgles. Vi börjar med bollen och lyckas slå ut Trollet i ko-båset som hen aldrig lämnade under matchen. Plutt hade en ovana att slå double-skulle med sina vobbliga tärningar vilket vi såklart tog emot med öppna armar och tentakler. Det blev dock inget rejält bashande förrän i slutet, vår claw-MB pestigor blev tidigt skadad men Glart senior fick tyvärr sätta livet till och joinar oss i nästa match, lite mindre korpulent dock.
  • Skitspel! ;P
  • Jag tror inte du får en rotter för en dödad Star Player. För att få en rotter skall spelaren strykas från rostern i steg 2.1 av post-match sequence. Och en Star Player är i allmänhet inte en rostrad spelare.

    Men jag vet inte om jag kanske missuppfattat något, eller om ni har en house rule i Sveriges baksida.
  • Pellevin wrote: »
    Jag tror inte du får en rotter för en dödad Star Player. För att få en rotter skall spelaren strykas från rostern i steg 2.1 av post-match sequence. Och en Star Player är i allmänhet inte en rostrad spelare.

    Men jag vet inte om jag kanske missuppfattat något, eller om ni har en house rule i Sveriges baksida.

    fast nu med de nya reglerna går det att ha en rostrad star player. men å andra sidan är den ju med varje match....
    så ja... jag vet inte.
  • edited February 2019
    Pellevin wrote: »
    Jag tror inte du får en rotter för en dödad Star Player. För att få en rotter skall spelaren strykas från rostern i steg 2.1 av post-match sequence. Och en Star Player är i allmänhet inte en rostrad spelare.

    Men jag vet inte om jag kanske missuppfattat något, eller om ni har en house rule i Sveriges baksida.

    Pellevin du postar i fel tråd, kolla här: http://swebba.com/index.php?p=/categories/stockbowl

    =)
  • edited February 2019
    Pellevin, du kan säkert ha rätt. Jag försökte hitta regler för det men hittar inget. Dock kan ju inte Star Players 'Dö' så då borde man inte kunna använda resurrection eller nurgles rot på dem. Då skulle ju situationen uppkomma då de möter sitt eget lik. Jag tar bort honom från min roster.
This discussion has been closed.