Jag sitter och "läser på" om mina kommande motståndare i grupp C och ser att mörkalverna har nio spelare. Vafalls? Hur löses detta problem före match 1?
Jag sitter och "läser på" om mina kommande motståndare i grupp C och ser att mörkalverna har nio spelare. Vafalls? Hur löses detta problem före match 1?
Mörk Alverna behövde inte redrafta innan denna säsong.
Och det är endast efter redraft och vid start av nytt lag som man måste ha 11 spelare till första matchen
Merciful Release match var dock med gamla regler (Ingen redraft, Piling On gick atta använda) så det var lättare att förlora mycket TV. Man skulle kunna argumentera för att din "bedrift" ändå är större än förra rekordet
Hörrni!
Nu har physics Skavens skaffat en rat ogre.
Tror det laget blir livsfarligt i serie B.
Min AntiAlv blitzer med tackle gick just upp i styrka!
Har Pertans storöron nästa match!!
Försökte ringa och hetsa idag, men han vägrade svara, kör min taunt här istället.
Muahaha!!
Du kommer få så mycket spö i nästa match, så det sjunger om det!
Pysicx leder grupp B, nästa match blir mot mina Undead. Vi får se om mina odödingar, som gjort 11-2 i cas (med kill i varje match) lyckas ta hand om några snabba små råttor....
Jag skulle nog helst se dig spela din match själv istället för att någon annan gör det.
Så länge alla berörda parterna, (Floki, DavidD, Oberwald) är okej med att er match omgång kanske förlängs med en vecka så tycker jag att det är bästa alternativet.
Jag är inte Commish, men Martin har bett mig att lägga in mina två cent.
IMHO bör vi undvika WO till nästan vilket pris som helst. Men inte detta. En coach och hens lag anmäls tillsammans (utom commishlag).
Om matchen kan spelas lite senare, men inte så att det går ut över nästa rond, är det bra. Annars är det WO som gäller. Dessa coacher kanske kan se det inträffade som en liten fingervisning om att det kanske inte är jättesmart att boka in sin match på absolut sista ordinarie matchdag.
Pellivin:
Jag har legat nere sedan i torsdags då vi skulle spela egentligen.
Sköt fram speldatumet till idag ( men i veckan skötbjag fram det till söndags då jag var fortsatt sjuk), då jag borde varit bättre, men istället blev allt sämre idag. Är nu sjukskriven en dryg vecka till och försökte bara lösa situationen till det bästa.
Betackar mig för pekpinnar, men glad för återkoppling i övrigt.
Vi gör ett försök när du är tillbaka från Skåne.
M
Vid ett tillfälle så har jag varit tvungen att avbryta en ligamatch när det var 3 turns, eller liknande kvar av matchen. Matchen spelades samma dag som jag och min sambo kommit hem från sjukhuset efter vår sons födelse och min sambo hade blivit akut sjuk.
Jag reste mig i princip och gick från bordet direkt när jag fick samtalet, men det fanns en annan coach närvarande som erbjöd sig att avsluta matchen vilket alla inblandade tyckte var OK. Jag är inte säker på att det passerade commish.
Jag tyckte vi gjorde rätt då, men denna är lite knivigare eftersom det sker lite mer planerat. Efter en stunds tanke tycker jag att det är bättre att det spelas blood bowl än att det inte gör det och att det borde kunna godkännas om alla parter godkänner förfarandet. Det är inte självklart dock och jag är inte commish
Jag är också emot att en annan coach hoppar in och spelar ens match. Jag har pratat med Martin08 och jag har svårt att flytta min vecka då det är påsk och jag precis som Floki ska till Skåne.
Hur det går med min och Martin08s match får vi ta då. Match är alltid (eller, om man som mig missar att ta upp bollen på 6 försök) eller i alla fall oftast roligare än WO.
Löwemann Protectors - 19 poäng 8 matcher spelade, Sicka Swizzlesticks kvar att möta.
Svedmyraskogen Saviours - 17 poäng 8 matcher spelade, Swedish Heroes kvar att möta.
Sicka Swizzlesticks - 15 poäng 8 matcher spelade, möter topprankade Pellevin i en match om 6 poäng!
Swedish Heroes - 15 poäng 7!! matcher spelade, möter Imp som är en hård moståndare i näst sista matchen samt sedan mig i 6 poängsmatchen.
Det innebär att Jag, Pellevin eller Steave vinner gruppen.
Pellevin vinner om han vinner sin sista match.
Jag vinner gruppen om Pellevin förlorar och jag vinner min match.
Steave vinner om han vinner sina sista två samt pellevin spelar lika eller sämre.
Grumplekins har tyvärr inte chans på förstaplats men kan komma in god tvåa om han vinner sin sista match samtidigt som jag förlorar mot steave samt steave torskar mot Imp.
Det finns även en liten chans att Bomatuss vinner sina sista 2 matcher med bra målskillnad samtidigt som Grumplekins och Steave torskar med hög målskillnad så han tar tredjeplatsen
Comments
Låter rättvist :P
Nej. Planeringen är klanderfri och planerad in i minsta detalj
Ps fixat
Och det är endast efter redraft och vid start av nytt lag som man måste ha 11 spelare till första matchen
Den är hård, men jag tror Merciful Release tappade runt 700 TV efter semifinalen mot Darkland Slavehunters säsong 17.
4 alver e nog lite för lite för att vinna mot dvärgar
Men får jag spela med orc linemen som loners så kan jag köra med bara 4 istället för 7 ?
Nu har physics Skavens skaffat en rat ogre.
Tror det laget blir livsfarligt i serie B.
Min AntiAlv blitzer med tackle gick just upp i styrka!
Har Pertans storöron nästa match!!
Försökte ringa och hetsa idag, men han vägrade svara, kör min taunt här istället.
Muahaha!!
Du kommer få så mycket spö i nästa match, så det sjunger om det!
Väl mött!
När vill du spela.
M
De goda ålfiskarna mot de onda Sundsvallsborna.
Vi kör på Theodoras.
Kom förbi ta ett glas och heja på om ni har tråkigt.
Eller styr en open match på samma ställe. Typ.
M
Det här är en regelfråga likaväl som en vanlig fråga.
Vi, Ålfiskarna från Fredhäll ska möta Flokis Les Visiteurs i 6e omgången.
Tyvärr har jag drabbats av ngn sur virussjukdom och blir sängliggande ett tag.
För att undvika WO (mest för det osportsliga i det), kan man ta in en reservcoach att spela en match?
En naturlig följdfråga:
Vill ngn möta Flokis lag med mitt tuffa människolag?
Vi hade avtalad matchdag söndag, men i messenger lät det som det funkade vilken dag som innan måndag (då han sticker på semester).
Ledsen för sent apropå, men vissa saker kan man inte styra över.
M
EDIT: annars så får det tyvärr bli wo i vår match.
Jag skulle nog helst se dig spela din match själv istället för att någon annan gör det.
Så länge alla berörda parterna, (Floki, DavidD, Oberwald) är okej med att er match omgång kanske förlängs med en vecka så tycker jag att det är bästa alternativet.
Men vad säger resterande av Commish gänget?
IMHO bör vi undvika WO till nästan vilket pris som helst. Men inte detta. En coach och hens lag anmäls tillsammans (utom commishlag).
Om matchen kan spelas lite senare, men inte så att det går ut över nästa rond, är det bra. Annars är det WO som gäller. Dessa coacher kanske kan se det inträffade som en liten fingervisning om att det kanske inte är jättesmart att boka in sin match på absolut sista ordinarie matchdag.
Då kör vi när du kommer tillbaka Flokis.
Pellivin:
Jag har legat nere sedan i torsdags då vi skulle spela egentligen.
Sköt fram speldatumet till idag ( men i veckan skötbjag fram det till söndags då jag var fortsatt sjuk), då jag borde varit bättre, men istället blev allt sämre idag. Är nu sjukskriven en dryg vecka till och försökte bara lösa situationen till det bästa.
Betackar mig för pekpinnar, men glad för återkoppling i övrigt.
Vi gör ett försök när du är tillbaka från Skåne.
M
Jag reste mig i princip och gick från bordet direkt när jag fick samtalet, men det fanns en annan coach närvarande som erbjöd sig att avsluta matchen vilket alla inblandade tyckte var OK. Jag är inte säker på att det passerade commish.
Jag tyckte vi gjorde rätt då, men denna är lite knivigare eftersom det sker lite mer planerat. Efter en stunds tanke tycker jag att det är bättre att det spelas blood bowl än att det inte gör det och att det borde kunna godkännas om alla parter godkänner förfarandet. Det är inte självklart dock och jag är inte commish
Krya på dig Martin!
Hur det går med min och Martin08s match får vi ta då. Match är alltid (eller, om man som mig missar att ta upp bollen på 6 försök) eller i alla fall oftast roligare än WO.
Mvh Micke
Löwemann Protectors - 19 poäng 8 matcher spelade, Sicka Swizzlesticks kvar att möta.
Svedmyraskogen Saviours - 17 poäng 8 matcher spelade, Swedish Heroes kvar att möta.
Sicka Swizzlesticks - 15 poäng 8 matcher spelade, möter topprankade Pellevin i en match om 6 poäng!
Swedish Heroes - 15 poäng 7!! matcher spelade, möter Imp som är en hård moståndare i näst sista matchen samt sedan mig i 6 poängsmatchen.
Det innebär att Jag, Pellevin eller Steave vinner gruppen.
Pellevin vinner om han vinner sin sista match.
Jag vinner gruppen om Pellevin förlorar och jag vinner min match.
Steave vinner om han vinner sina sista två samt pellevin spelar lika eller sämre.
Grumplekins har tyvärr inte chans på förstaplats men kan komma in god tvåa om han vinner sin sista match samtidigt som jag förlorar mot steave samt steave torskar mot Imp.
Det finns även en liten chans att Bomatuss vinner sina sista 2 matcher med bra målskillnad samtidigt som Grumplekins och Steave torskar med hög målskillnad så han tar tredjeplatsen
Mickemaskin har sprungit över varenda motståndare förutom Martin08 21 starka poäng med en match kvar.
Sundsvall Sqvaders - 13 poäng efter 8 matcher, Vinst sista så finns det chans på slutspel.
Orchid Gardeners samt Peacecliff Eelers ligger båda på 11 poäng med 2 matcher kvar. Avslutar någon av dem med 2 vinster så ligger slutspelet nära!
Grupp C, inte heller här lika tight.
Förstaplatsen hålls av Anders och hans mörkeralver, 19 poäng med 7 spelade matcher. Med chans på 25 poäng är väl nästan slutspelet säkrat.
Hammmersdorf Pummelers - 16 poäng och 8 matcher spelade. Chans på 19 poäng, borde vid vinst sista matchen ta sig till slutspelet.
Edsbergs Elende - 12 poäng och 7 matcher spelade. Vinst sista två sätter laget på 18 poäng. Utan 2 vinster är nog slutspelet långt borta
Honour Valley Pikes - 10 poäng och 7 matcher spelade. Två starka vinster sista så finns det chans på slutspel här med.