Fumbbl SnowBowl & WC4 träningsgrupp

2

Comments

• A dicing for the ages!
  • Det är bara @suncar och @imp match kvar på runda 1. Har ni bokat in en tid för match?
  • impimp
    edited March 2019
    Nej, för det står tavast, vilket på FUMBBL är min bror =)
    Heter terast på FUMBBL
  • ah, alltså jag är på jobbresa. Inte hemma förrän nästa vecka.
    Och då behöver jag hålla rent i kalendern för att komma ifatt med hushållsgrejer.
    Bloodbowl ligger längre ner på priolistan =)
    Jag kan köra WO på den här och försöka vara lite mer planerad nästa runda så att inte det blir för mkt släpandes.
  • Runda 2:

IFTP vs Suncar
    @Havaji vs @Melisqus
    @Tavast vs @Lard
    @Anganatyr vs @Kaju

Snackade med Thursablot om att hoppa in, sänt inbjudan tills hans lag så kanske kan byta ut Suncar. Återstår att se, men men, kan ju alltid restarta allt om de krånglar.
  • Hur går det med matcherna, känns som att det avstannat lite?
  • Jag hoppas också på en fortsättning.
  • jag har glömt bort detta helt! @Tavast, när kan du spela?!?
  • Är det fler matcher på gång?
  • edited May 2019
    Tjo! Jag har meckat runt lite med de olika fumbbl inställningarna och hittat en lösning. Jag har ställt in denna ligan till tv 1500 med 8 normals och 8 dubbla och man kan stacka en gång. Välj de skills ni vill träna med, till ex dag 1,2 eller3.

Så man köper sitt lag med rerolls, apo, assistant coaches och cheerleaders. För inducement relaterade byggen så när man startar klienten slänger man in all cash man har och köper de man ska ha och vaskar resten. Efter matchen resetas laget till så som det var innan. Då kan man ändra om sina skills igen i team options om man vill testa ett annat bygge. Här har ni en länk till gruppen och ni skapar lag på högra sidan:
    https://fumbbl.com/p/group?op=view&group=11971

Till skillnad från förut är detta ett egetskapat ruleset jag har gjort och kan därmed ändra mer än jag kunde göra innan. Märker ni något knasigt eller vill att jag lägger till något är det bara att hojta till.

Nu räcker det med att man skapar laget och börjar spela. Vi behöver inte anmäla lagen till gruppen där jag måste acceptera och sedan skapa en turnering med ett minimum antal spelare. Så på detta sättet hoppas jag att fler får tummen ur och kör lite träningsmatcher. Vill man spela och inte vet mot vem så hojta till i denna tråden så hittar ni säker motståndare.

Ha de gött tills vidare!
  • @inorthepain. använde den senaste här.
    11971 vs
  • Nu så. Hör av er om/när ni vill köra.
    Heter Nifel på Fumbbl.
    Behöver några Khemrimatcher under bältet och testa lite olika skillkombinationer.
  • Skapade en discordgrupp så man kan få notifikationer när nån vill spela

https://discord.gg/ab4j9vk
  • det finns en swebba-discord annars som gärna får användas :)

bara kul med fler folk.

https://discord.gg/gtEhdu
  • brocCooLi wrote: »
    det finns en swebba-discord annars som gärna får användas :)

bara kul med fler folk.

https://discord.gg/gtEhdu

@pedda kan du styra upp kanal för detta?
  • har lagt till fumbbl som kanal nu
  • Bumpar upp tråden.
    Vill verkligen få några matcher under bältet innan det är dags för skarpt läge
  • Jag kan köra någon/några matcher med dig. Men det får bli efter Midsommarhelgen som tidigast.
  • Thursablot wrote: »
    Bumpar upp tråden.
    Vill verkligen få några matcher under bältet innan det är dags för skarpt läge

Kan nog spela imorgon kväll, vid 21 typ. Går det för dig? Vilken dags regler vill du träna på?
  • Lard wrote: »
    Kan nog spela imorgon kväll, vid 21 typ. Går det för dig? Vilken dags regler vill du träna på?

Låter som en perfekt tid.
    Egentligen alla. Lite velig på både skillval (guard/mighty blow) och även på ordning.
    Tror Khemri börjar starkt likt alla tier 2 och tappar eftersom.
  • Jag kan träna nästa vecka på kvällarna. Jag spelar gärna Dag 1 skillpack. Är mest osäker på den.
  • kaju wrote: »
    Jag kan träna nästa vecka på kvällarna. Jag spelar gärna Dag 1 skillpack. Är mest osäker på den.
    Härligt, sambon jobbar sent hela veckan. Jag är på när som. Har reviderat mitt khemribygge lite.

• @Thursablot lite kort varsel. Hinner du spela ikväll ca 21 eller imorrn matchstart mellan 19-21?
  • edited June 2019
    kaju wrote: »
    @Thursablot lite kort varsel. Hinner du spela ikväll ca 21 eller imorrn matchstart mellan 19-21?
    Ja, och ja.
    Behöver så mycket speltid det går.
    Jag startar en match vid namn thursablot vid 21. Måste bara skapa ett nytt lag innan få jag ändrat build
  • Najs. Jag är så gott som spelklar. Vi ses 21!
  • @Thursablot Jag kan nog köra en match imorgon om du är intresserad? Vilken dag vill du köra? Och vilken tid i så fall?
  • Anganatyr wrote: »
    @Thursablot Jag kan nog köra en match imorgon om du är intresserad? Vilken dag vill du köra? Och vilken tid i så fall?

När som, jag kan anpassa. Vill spela alla dagar men behöver spela åtminstone någon dag 2 och 3

• Thursablot wrote: »
    Anganatyr wrote: »
    @Thursablot Jag kan nog köra en match imorgon om du är intresserad? Vilken dag vill du köra? Och vilken tid i så fall?

När som, jag kan anpassa. Vill spela alla dagar men behöver spela åtminstone någon dag 2 och 3
    Jag kan också lite när som under dagen. Har en del saker som måste göras, men de behöver inte utföras vid en specifik tid. Spelar gärna dag 2 eller 3 om du vill det Thursablot.

• Jag har fått en annan match inbokad 20.00 ikväll, annars är dagen fri.
  • @Anganatyr har du tid med en match om ca 1 timme?
Sign In or Register to comment.