Fumbbl SnowBowl & WC4 träningsgrupp

Tjo!

Jag har satt upp en träningsgrupp på fumbbl med WC4 reglerna. Skapa lag i gruppen & använd WC4 roster innan så du tränar med ett tillåtet bygge, sätt skills på "Team Options" på din lagsida (Man måste sätta ut alla skills men finns en "No Skill" skill). Starplayers och andra induce köper man när man startar upp matchen.

Roster för WC4:
http://www.nafworldcup.sbbm-turniere.com/Downloads/WC4-Coach-Roster.xlsx

Träningsgrupp:
https://fumbbl.com/p/group?op=view&group=11734




Anmälda lag:

1.
Fumbbl namn: inforthepain
SnowBowl-lag: RawraDamer WC

2.
Fumbbl namn: Anganatyr
SnowBowl-lag: Blekinge Bulls [WC test]

3.
Fumbbl namn: Melisqus
SnowBowl-lag: Melisqus Wood Elf WC4

4.
Fumbbl namn: Kaju
SnowBowl-lag: Dödstrött

5.
Fumbbl namn: havaji
SnowBowl-lag: WC-po

6.
fumbbl namn: Lard
snowbowl lag: WC4 - 3 rerolls test
«13

Comments

  • DU ÄR DEN BÄSTA JANNE JAG KÄNNER!!!
  • edited November 2018
    kaju wrote: »
    DU ÄR DEN BÄSTA JANNE JAG KÄNNER!!!

    YEAH! BABY YEAH!
  • kaju wrote: »
    DU ÄR DEN BÄSTA JANNE JAG KÄNNER!!!

    du kan vara den bästa janne jag känner @kaju
  • Svinbra initiativ ju!
  • Fick inte riktigt till det med Jans träningsgrupp (får bara tillgång till dag etts skills), så gjorde tre separata grupper för att representera World Cups tre dagar. Stat upgrades för Tier 4 behöver custom rosters så hojta om ni vill spela stunty så fixar vi det.

    Hoppas det kan vara till nytta för någon.
  • Janne! Går det att starta en FUMMBL turnering med dessa regler. Kanske 6 matcher på 6 veckor, swiss format? Har du lust att hålla i den isf?
  • kaju wrote: »
    Janne! Går det att starta en FUMMBL turnering med dessa regler. Kanske 6 matcher på 6 veckor, swiss format? Har du lust att hålla i den isf?
    Jag är med i så fall!
  • Jag kan vara med, dock kanske tempot är lite högt för mig. En match på två veckor är mer hanterbart för en småbarnsförälder...
  • Jag ska rota på det när jag får tid för det. Tror man kan sätta upp det så att man kan spela 6 matcher och 2 veckor som ”deadline”, är 2 coacher färdiga med runda 1 och ska mötas i runda 2 kan de lira sin match utan att behöva vänta två veckor.
  • Kan också tänka mig att vara med
  • Jag kan också tänka mig att vara med.
  • Har problem med Fumbbl, trots att jag i det ruleset jag skapade för träning inför WC ställt in att Piling On INTE ska kräva en reroll gör den det.

    Vet någon om detta är en bug eller har jag missat något?

    Är inställningarna bara för en liga med lag från gruppen och inte för "one off"-matcher?
  • Gjorde lite testande. Kan skapa en swiss turnering och med lite tur kanske rundorna i swiss gör att man kan spela med dag 2 och 3 instälningar i runda 3-4 och 5-6. Kan dock inte testa detta då jag behöver 8:a lag för att sätta upp en swiss turnering med WC regelsetet. Så antingen behöver jag 7st testkaniner till eller så får någon annan hitta ett bttre sätt :P
  • Jag är gärna med när det väl blir dags.
  • Såg att jag kanske kan köra med "filler" lag. Men om jag har förstått detta rätt så bör det fungera. Ifall man vill vara med i den första Swiss test gruppen så skapa ett lag, gör en apply och skriv här vilket lag som ska delta. När vi har 8 st lag eller fler startar vi testgruppen med en 6 rundors Swiss (vi kanske väntar nån extra dag om någon mer skulle vilja vara med). För att skapa lag i gruppen följ instruktioner i första inlägget.


    Fumbbl namn: inforthepain
    SnowBowl-lag: RawraDamer WC
  • Fumbbl namn: Anganatyr
    SnowBowl-lag: Blekinge Bulls [WC test]
  • Jag vill vara med men hur skapar man lagen? Det brukar ju vara en speciell länk man måste använda för att få rätt mängd TV och skills för dem.
  • edited January 2019
    Melisqus wrote: »
    Jag vill vara med men hur skapar man lagen? Det brukar ju vara en speciell länk man måste använda för att få rätt mängd TV och skills för dem.

    Finns i första posten men länkar här igen

    Roster för WC4:
    http://www.nafworldcup.sbbm-turniere.com/Downloads/WC4-Coach-Roster.xlsx

    Träningsgrupp:
    https://fumbbl.com/p/group?op=view&group=11734
    För att skapa lag tryck på "Create team for this league"



    Edit: Jag gör en lista i första posten med anmälda lag.
  • Då har jag anmält mina Wood Elves
  • @Kaju har lagt till laget Dödstrött gissar att han vill spela med det laget med tanke på hur han tjöta på mig att fixa detta :P
  • Fumbbl namn: havaji
    SnowBowl-lag: WC-po
  • fumbbl namn: Lard
    snowbowl lag: WC4 - 3 rerolls test
  • @Janne japp det stämmer. Vet inte om jag har byggt ”rätt” dock :D
  • Bump

    Vi är 6, men behöver vara 8 spelare (se första posten).
  • Sparkade igång testgruppen

    Omgång 1
    @Melisqus vs @Anganatyr
    @havaji vs @Kaju
    @Lard vs @inforthepain
    @Suncar vs @tavast
  • edited February 2019
    Tjoho!!!
    Hur lång omgång?
  • Äh, låt oss sikta på vara klara inom två veckor annars lägger jag wo på nån. Blir alla klara så tror jag nästa runda ska börja automatiskt annars säg till mig så får jag trolla fram runda 2. Helt ny på fixa med sånthär på fumbbl så lite spännande är det.
  • Nu är första matchen spelad!
  • Gött! Jag och Lard kommer nog spela imogon runt 21
  • Nu har jag och @havaji spelat vår match! Jättelärorik för min del. Kul spel! Jag undrar vad kilopriset för tenn ligger på tro?
Sign In or Register to comment.