Almost-SkogsBowl!

edited October 2018 in Turneringar
ALMOST-SKOGSBOWL!

This tournament will take place in Tumba Gymnasium (utbildningsvägen 2, Tumba), between the 27th and 28th October 2018.

RULES:
Rosters are purchased with a treasury of 1,250,000 gold crowns, and you MUST have at least one Star Player in your roster. (Note that you don't need 11 rostered players before buying a Star Player)
Apart from Star Players, only the following inducements are allowed:
-Bribe 100k (50k for Goblins)
-Master Chef 300k (100k for Halflings)

You may pick a different number of skills depending on your team’s race:
TIER ONE
(Amazon, Bretonnia, Chaos Dwarf, Dark Elves, Dwarf, Lizardmen, Norse, Orc, Skaven, Undead, Wood Elves)
3 SINGLE
TIER TWO
(Chaos, Chaos Pact, Elves, High Elves, Humans, Khemri, Khorne, Necromantic, Nurgle, Underworld, Slaan, Vampire)
4 SINGLE, 1 DOUBLE
TIER THREE
(Halfling, Goblin, Ogre)
3 SINGLE, 2 DOUBLE

Tournament points will be awarded as follows:
Win: 3 points
Draw: 1 points
Loss: 0 points
Concession: -3 points
Tie-breakers:
Strength of Schedule, net touchdowns, net casualties, touchdowns scored, casualties inflicted, random.

Registration, Rosters and Payment:
-To register, send an email to: urka92@hotmail.com and mark it "Almost-SkogsBowl" and include NAF-name, NAF-number and your phone number.
-Send in Rosters to: urka92@hotmail.com before October 20th (these will be published before the tournament)
-Send 100SEK via Swish to +46704611792 or pay in cash at the venue.

Awards:
1st Place
2nd Place
3rd Place
Coolest Team - Via vote.
BLOOOD Bowl - Most cas inflicted (Blocks, fouls, surfs etc...)

SCHEDULE:
Saturday
Registration - 1000-1015
Round - 1015-1230
Lunch - 1230-1330
Round 2 - 1330-1545
Short Break - 1545-1615
Round 3 - 1615-1830
Sunday
Round 4 - 1000-1215
Lunch - 1215-1315
Round 5 - 1315-1530
Award ceremony 1530-1600


Anmälda:
1. Jubilex
2. celerain
3. Mooselord
4. Flyktsoda
5.
6.
7.
8.
9.
10.
...
653.
«13

Comments

  • Jag ger det några dagar innan jga skickar in för NAF-sanktionering, ifall någon upptäcker något fel i infon :)
  • Nice! För mig är det inte glasklart om alla utom goblins kan köpa bribes för 100k eller om de inte kan köpa bribes alls. Samma med chef. Det är inte heller klart om man måste ha 11 spelare innan man skaffar sin star player.
  • Jag tycker du skall införa strength of schedule som första tiebreaker. På det sättet premieras inte vissa raser som kanske är bättre på att göra många TDs eller CASar. Det är dessutom mer rättvist.
  • Går det att räkna ut på ett enkelt sätt? Tog mest bort det för jag är osäker på hur jag löser det.
  • Strength of schedule räknas automatiskt ut om man använder programmet Score. Gör man någon annan variant (excel/penna-papper) är det lite svårare. Är man vi ganska få som spelar är det nog ändå görbart att ha som tiebreaker för slutställningen, men kanske inget vidare att ha som tiebreaker mellan rundorna. Jag röstar dock på att använda score :)
  • Snabb fråga: köper man listan för 1250K och plussar sen skillsen eller ska skill priset (3*20K) räknas med i 1250K?
  • Naj naj, oftast när turneringsansvariga delar upp lagen i tiers är det ett sätt att fördela skills. Du behöver inte betala för skills om inte så tydligt beskrivs som det gör i Doubt eller på det alternativa sättet i drexxlbowl
  • @inforthepain, tack för clarificationen! :)
  • Pertan wrote: »
    @inforthepain, tack för clarificationen förtydligandet! :)

    Jag fixade det där åt dig @Pertan. ;)
  • *tumme upp* :)
  • Jag ser nu att jag jobbar den helgen. Ska försöka fixa det
  • Precis som infothepain skrev (Y)
  • Uppdaaterat med SoS, och med anmälningslista nu :)
  • edited September 2018
    Nu uppladdat på TheNAF:)
  • Jag är som sagt på. Det finns en hel del roliga lagbyggen man kan göra :)
  • Mooselord wrote: »
    Jag är som sagt på. Det finns en hel del roliga lagbyggen man kan göra :)

    Är du snäll och följer anmälningsproceduren med? Så jag kan ha NAF-nummer osv lätt gripbart.

  • Hoppsan. Jag rättar mig i ledet!
  • Har ni några specialregler när samma Star Player dyker upp på samma match?
  • kaju wrote: »
    Har ni några specialregler när samma Star Player dyker upp på samma match?
    Nej.

    Borde vi ha det tycker ni? :)

  • Flyktsoda wrote: »
    kaju wrote: »
    Har ni några specialregler när samma Star Player dyker upp på samma match?
    Nej.

    Borde vi ha det tycker ni? :)

    Kan vara bra att specificera. Grundreglerna säger att starplayern inte spelar för något av lagen i en sådan situation men många turneringar kör med att båda lagen får den.
  • Om ingen har något emot det, så tycker jag vi kör att båda kan ha samma star player.
  • Klassas rerolls som "inducements" eller "Roster" i det här fallet?
    Flyktsoda wrote:
    ALMOST-SKOGSBOWL!
    RULES:
    Rosters are purchased with a treasury of 1,250,000 gold crowns, and you MUST have at least one Star Player in your roster. (Note that you don't need 11 rostered players before buying a Star Player)
    Apart from Star Players, only the following inducements are allowed:
    -Bribe 100k (50k for Goblins)
    -Master Chef 300k (100k for Halflings)

    Annars blir Chef rätt överflödig :)

  • Rerolls räknas väl knappast som inducements?
  • Flyktsoda wrote: »
    Rerolls räknas väl knappast som inducements?

    Jag tror att jag hänger med.
    Följande Inducements är alltså tillåtna:

    Bloodweiser Babes
    Bribes
    Extra Team training
    Halfling Master Chef
    Igor
    Mercenaries

    Star Players
    Wandering Apothecaries
    Wizards


    Star players räknas in till TV, sen (vid varje match), så räknar man TV mot TV och om det skiljer sig 50k/100k, alt. 100k/300k så får man inducea med Chef/Bribes.

    Eller lägger man in ev. Bribes/Chef i samband med att man bygger laget?



  • Nej, du har möjligheten att köpa ovanstående till din roster, men det kommer inte bli en inducement phase mellen matcherna. Det är då en resurection-turnering (vilket jag antar är standard)
  • Kort sagt: Du har 1250 som skall räcka till vanliga spelare, 0-8 rerolls (50-70k), 0-1 apotekare, 0-2 star players, 0-3 bribes och 0-1 master chef.

    Utöver detta har du ett antal skills att sätta ut som inte ingår kostnaden 1250.

    Allt detta görs innan turneringen och inget ändras mellan matcherna.
  • Reglerna är inte tvärtydliga med om man behöver ha 11 spelare medräknat star players. Får man lira med 2 träd, Deeproot, Morg och inga halflings? :)
  • Mooselord är bättre på att förklara än mig :P

    Tanken är ju 11+ spelare, vilket borde gälla då man tar grundreglerna, -egna förändringar. Dvs, är det inte nämnt, så är det som i grundreglerna. Tänker jag fel?
  • Det verkar väl rimligt, men det är nog du som bestämmer :)
Sign In or Register to comment.