Pedda målar modeller

1910111315

Comments

• pedda wrote: »
    Nästa projekt
    Dessa är Fanath eller hur?

• coma wrote: »
    Synd om de är för stora har du en bra bild?

D2mv6F4WoAAXjh2?format=jpg&name=4096x4096
    coma wrote: »
    Skall bli kul att se laget färdigt! Blir det blåa skinks?

Jag funderade på att göra skinksen i en annan färg, men de blir också blå.
    Morn82 wrote: »
    pedda wrote: »
    Nästa projekt
    Dessa är Fanath eller hur?

Ja, det stämmer bra
  • Missat detta men mycket snyggt @pedda. Blå gult är alltid passande till eurobowl/euroopen dessutom...
  • edited November 2019
    Lard wrote: »
    Missat detta men mycket snyggt @pedda. Blå gult är alltid passande till eurobowl/euroopen dessutom...

Tack och det är det. Försöker du fråga om du får låna laget @Lard? :)
  • @pedda Du kan nog också spela lizards till bra kvalisort. De är inte superluriga
  • edited November 2019
    @lard det återstår att se. Har inte spelat dem på någon turnering än, men planen är att testa dem på Dungeonbowl nästa år
  • Snyggt, ser fram emot att se dem basade
  • Mjuk och fin blå!
  • Tack!
    imp wrote: »
    Snyggt, ser fram emot att se dem basade

Baserna har jag inte löst än. Några förslag?
    Hur gör man tex djungel på ett enkelt vis? Finns det djungelväxter att köpa, som kan limmas på?
  • coma wrote: »

Tack för tipset, men jag är lite tveksam till att skära loss dem ifrån baserna efter att ha målat dem. Dock bra som inspiration. Kanske kan jag skära loss detaljerna och limma på de existerande baserna?
  • @pedda de är helgjutna i resin så jag tror det skulle vara svårt att få till på ett bra sätt. Bättre att bygga egna då skulle jag tro.
  • akvarieaffärer kan ha passande växter för djungel har jag hört.
  • edited January 2020
    Lard wrote: »
    akvarieaffärer kan ha passande växter för djungel har jag hört.
    IKEA också

Dålig bild på laget
    EMyEheSXYAA8Swq?format=jpg&name=4096x4096

Medan jag väntar på lite saker för baserna började jag måla mina pro elf blitzers, som jag kommer att spela i helgen. Baserna kvar (och knäskydden skall bättras på), men det hinner jag innan lördag
    EN_dzCmXsAADqp3?format=jpg&name=small
  • ska du bara spela med två blitzers?
  • brocCooLi wrote: »
    ska du bara spela med två blitzers?

Jag var otydlig. Jag målar upp två figurer för att användas som pro elfen blitzers.
    Resten av pro elf laget kommer att bestå av figurer som utgör mitt wood elf lag, dvs catchers, linemen och throwern kommer att användas för att representera båda lagen.
  • Nice @pedda
    Det ser riktigt bra ut :)
  • pedda wrote: »
    Jag var otydlig. Jag målar upp två figurer för att användas som pro elfen blitzers.
    Resten av pro elf laget kommer att bestå av figurer som utgör mitt wood elf lag, dvs catchers, linemen och throwern kommer att användas för att representera båda lagen.

jag antog det, men kom inte ihåg vilka de andra figurerna var som skulle användas. tack!
  • Intressant att du inte tar blitzer-modellerna, utan använder linemen som blitzers.
  • Nice @pedda
    Det ser riktigt bra ut :)

Tack :)
    Mago wrote: »
    Intressant att du inte tar blitzer-modellerna, utan använder linemen som blitzers.

Jag gillade inte maskerna och rustningarna som orginalblitzerna har eftersom det blev "för mycket" jämför med mina linemen. Jag tog därför dessa.
  • Fair enough. Jag kör ju hela laget, då tyckte jag det var bra med lite skillnad.
  • Mago wrote: »
    Fair enough. Jag kör ju hela laget, då tyckte jag det var bra med lite skillnad.

Min tanke också :)
    Blitzerna passar orginallaget, som jag för övrigt har hört ska komma i resin nu i början av året. 30€ för hela laget (även de andra alvlagen).
  • Väldigt praktiskt att alvlagen har så lika uppställningar och positionals.
  • Snow wrote: »
    Väldigt praktiskt att alvlagen har så lika uppställningar och positionals.

Sant, men jag kommer ändå att ha tre olika lag.
    Wood/pro elf
    Dark elf
    High elf

Alla figurer är ifrån StarPlayer Miniatures, utom just mina pro elf blitzers
  • Slutspurten inled för ödlorna.

EP9zBbvWAAMZJJl?format=jpg&name=4096x4096

Stenplattor är limmade på baserna och nästa steg blir sand följt av det sista steget, växter.
  • Nästa projekt

ETlVKXfWsAAjpQv?format=jpg&name=small
    ETlVLNOWkAgnxhR?format=jpg&name=large
    ET53Zj-X0AESNGG?format=jpg&name=large
  • lizardmenlaget blev riktigt bra!
  • Ödlorna blev riktigt snygga.
    Usch för chorfs men de blir säkert coola :)
Sign In or Register to comment.