Göteborg Blood Bowl League (GBBL) Säsong 6

1456810

Comments

• Hej gott folk,

Tyvärr har hälsoproblem gjort att jag får dra mig ur ligan. Verkligen tråkigt då det var riktigt gött att spela med er, men får hålla Greenwarp Berzerkers ur ligan.

Ursäkta besväret och hoppas vi kan lira mer i framtiden.
  • jag hoppas på ett snabbt tillfrisknande så att du kan komma tillbaks till planen @Moonshiner
  • @Moonshiner tråkigt att höra. Hoppas det blir ett snabbt tillfrisknande, du är välkommen tillbaka när du känner dig bättre.
  • Woodpeckers vs Nysande Nurgle
    Lyssande match, med väldigt rättvisa träningar :)
    Td 4-1
    Cas 1-2
    Fouls 0-2

• Jag och plutt har planerat match tills den 9:e december så oroa er inte att vi segar :)
  • Nurgleberries vs WHO let the dogs out
    TD 1-1
    Cas 1-2

En match som krugbit förtjänade att vinna. Nurgle körde fast i offensiven första halvlek och lyckades trots fint blockande inte slå mer än stunned trots intensivt MB/Claw-blotande. På nåt sätt lyckades vi ändå få in bollen i sista rundan med mycket flyt. I andra hade necros numerärt övertag, hjälpt av att jag glömt kvar en rotter i lådan. 1-1 gick lite väl fort, men jag lyckades hålla undan och få lika till slut.
  • Tjena, Kan vi göra Semi+final/Bronsmatch till en grej? Vore kul om vi körde dem samtidigt en kväll som en fest eller något. Skulle det vara intressant?
  • PluTT wrote: »
    Tjena, Kan vi göra Semi+final/Bronsmatch till en grej? Vore kul om vi körde dem samtidigt en kväll som en fest eller något. Skulle det vara intressant?

jag är för!
  • edited December 2018
    Jag är för gemensam semi+final/bronsmatch!
  • Jag har plats hemma hos mig för två bräden. Men om ni har en bättre ide kan vi köra på den. =) Schackklubben kanske?
  • Hade varit jättekul! Förutsatt man kommer fram dit :)
  • Är som vanligt bortrest över jul. Så gott om tid att leta lämplig plats att spela finaler på :)
  • Runda 9
    Reikland Rangers mot Orcafoulapalooza
    Vinst till OFP
    TD 0-2
    Cas 0-1

Matchen började med att OFP sparkade av. Reikländarna tog då upp sina kuddar och kriget var igång. Pushes och both down mot block haglade in över de stackars gröna monstren men när det blev deras runda blitzade de bort Helmut för resten av matchen och slog ner Morg som fick leka med orkernas motorsåg en runda senare. Han blev så glad över nöjet att han lade sig i samma bås som Helmut för att fortsätta leka.
    Efter det fortsatte människornas tur att hålla i sig hårt med en 2+ dodge som faila tidigt och gav turn over. Td runda 7 för orkerna i bägge halvlekar.

Men människorna bör ej vara ledsna för de fick mer än 3 gånger så mycket pengar som motståndarna fick. Fin reklam gjorde dem nog.
  • runda 9
    brocCooLi vs Watchmen
    TD: 2-2
    CAS: 1-4

Ogres valde att börja med boll men alverna snodde den innan ogres lyckats plocka upp bollen och gjorde mål. Efter det tog ogres det lugnt och försiktigt och gjorde mål i runda 8.
    I andra halvlek gjorde alverna ett snabbt mål och ogres gjorde ett långsamt mål och matchen slutade 2-2.

Matchens stjärna var helt klart ogren som gjorde båda td och cas och fick mvp, i första matchen som spelades!
  • Lottning för slutspelet kommer ikväll.
  • Hoppas på bingo!
  • edited December 2018
    Slutspel!

Ställning efter rond 9:
    Coach - Win - Draw - Loss - Points - Td - Cas - Place
    Watchmen - 6 - 1 - 2 - 19 - 23 - 10 - 2
    inforthepain - 6 - 2 - 1 - 20 - 15 - 21 - 1
    Krugbit - 2 - 4 - 3 - 10 - 9 - 17 - 8
    alksnis - 5 - 0 - 4 - 15 - 9 - 10 - 7
    Moonshiner - 0 - 1 - 8 - 1 - 4 - 4 - 10
    PluTT - 2 - 3 - 4 - 9 - 11 - 10 - 4
    Hugo - 3 - 4 - 2 - 13 - 11 - 14 - 9
    Melisqus - 4 - 3 - 2 - 15 - 13 - 23 - 5
    brocCooLi - 2 - 2 - 5 - 8 - 9 - 13 - 6
    MartinN - 3 - 4 - 2 - 13 - 13 - 7 - 3

Win = 3 poäng, Draw = 1 poäng, Loss = 0 poäng (enligt Almanac)
    Tiebreakers: 1. Poäng, 2. Sum TD 3. Sum CAS. (enligt Almanac)

Placering efter rond 9:
    1. inforthepain
    2. Watchmen
    3. Melisqus
    4. alksnis
    5. MartinN
    6. Hugo
    7. Krugbit
    8. PluTT
    9. brocCooLi
    10. Moonshiner

Kvartsfinaler
    inforthepain vs PluTT
    Watchmen vs Krugbit
    Melisqus vs Hugo
    alksnis vs MartinN

Tänk på att starplayers och mercenaries inte får användas som inducement, dvs endast rostered starplayers under slutspelet!
  • Får man köra en vänskaps match innan slutspelet?
  • Nu är matcherna för kvartsfinalerna uppe, ni hittar dem ovan eller i första posten.

@Watchmen: Du får köra vänskapsmatcher så länge du har spelat din ordinarie match. Nu är ordinarie match kvartsfinalen så du kan spela din kvartsfinal och sedan spela en vänskapsmatch innan alla kvartsfinaler är färdigspelade.
  • skönt att jag slapp slutspel så jag slipper spela mer ogres i år :D
  • Såg att de i 2018 Almanac ändrade så att inlagt guld räknas mot TV. Trist ändring, nu kommer det åter bli så att om man saknar 10k får en inducement så är man fucked som underdog.
  • har det kommit en ny almanac?
  • Ja, den innehåller alla Spike Magazine, White Dwarf och en ny FAQ.
  • Verkligen synd. Det var en mycket bättre lösning så som det tolkades enligt 2016-reglerna i min mening.
  • Jag förstår att regeln skall hindra att man får extra guld i resurrection-turneringar. Men den funkar inte lika bra i ligaspel.
  • fast i resurrection turneringar så körs det inte med inducement alls i stort sett och alla lag har samma tv genom hela turneringen.
  • Kvartsfinal
    Fowlplay vs OrcaFoulaPalooza
    MartinN vs Alksnis
    Vinst till Alksnis efter förlängning.

TD: 1-2
    Cas: 2-4

Fans 10-12, fame till Alksnis
    Alksnis vinner coin toss och ställer upp i ett försvar designat att tvinga motståndarna på ena sidan. Coach Alksnis är självklart medveten om sin kommande perfect defence redan och alvernas första runda ser initialt jobbig ut. Lite analyserande från Martin och en blitz senare från S4 catcher med assists mot S5 BoB, som ledde till en nära döden upplevelse tack vara apothecaryn, var matchen igång.

Tur 1 - Perfect defence, Black orc casad (kill men räddad av apo reservbåset)
    Tur 2 - Lineorc casad
    Tur 3 - alv TD
    Ett snabbt och svårstoppat mål, 1 orc får ej längre vara med resten av matchen... Dock är 1-2 KO på alverna inslagna.

Perfect Defence
    Tur 5 - Catcher casad
    Tur 7 - alv blitzer casar sig själv på dodge (-MA)
    Tur 8 - Ingen TD från orcerna men det var lagomt nära. Fail på 3+ pick up med Team-reroll.

Tur 9 - changing väder in i nice väder igen.
    Tur 11 - alv thrower casad (-AV)
    Tur 12 - Lineorc utvisad efter en fin foul.
    Tur 16 - Orcs TD

Overtime orcerna vinner coin toss och går först
    Pitch invasion
    Tur 1 - Lineelf casad
    Tur 6 - Lineelf casad (-MA)
    Tur 8 - Orcs TD efter ett mycket svår taget mål. Nära att matchen slutade 1-1 även efter förlängning. En gyllene ros till Fowlplay som försvarade grymt bra med 2-7 spelare på plan i förlängningen helt utan teamrerolls och piss till orcerna som precis lyckades med TD i förlängningen trots att dem hade 3 team rerolls in i förlängningen.

Tack för en trevlig match!
  • Kvartsfinal Nysande Nurgle vs Norra Hisingen Nurgleberries

TD: 0-1
    Cas: 1-2

Favorit i repris! Nurgle mot Nurgle igen!
    Melisques o co börjar med bollen, men fastnar på egen planhalva efter två missade pickups. NHN kan forcera framåt men lyckas inte hota bollhållaren. Trots intensivt blockande lyckas Nysande Nurgle slå mer än stunned trots sina två Claw/MB-killar. Blocktärnibgarna går NHNs väg under hela matchen. I slutet av första halvlek lyckas vi ta bollen, förlora den och ta den igen och hiva den neråt plan mot en väntande pestigor. Han blitzas ner men en alert warrior tar tillfället i akt och plockar boll och hinner in i mål efter två gfi!

I andra halvlek har nysande Nurgle numerärt övertag i början, men vi lyckas försvara bollen ett par rundor och slå ut lite spelare på vägen. Ingen kan försvara bollen och när den till sist studsar till en förvånad warrior är det slut.

Jag hade flyt med blockar och skadetärningar på slutet, samt tursamt Defense de sista rundorna utan rerolls. Dessutom fick jag knappt några turnovers. Melisques borde fått ut fler spelare i förstahalvlek, då hade det sett annorlunda ut!
  • Tjo! Nämt det tidigare men min och plutts kvartsfinal kommer ta ett tag att spela. Bortrest till nyår. Återkommer när vi kan lira.
  • edited December 2018
    Kvartsfinal
    Watchmen vs Krugbit
    Woodpeckers vs Who let the dogs out?
    TD: 3-2
    Cas: 0-5
    Gate: 27K
    TV: 1460- 1480

Matchen börjar med att Krugbit vinner cointoss och väljer att börja med bollen, men Watchmen får in en blitz! som tur är snubblar en catcher när han försöker sig på GFI (med reroll) för att nå bollen.
    Krugbit plockar upp bollen och börjar avancera, orsakar 2 KO på vägen framåt. Runda 3 bränner då Watchmen sin fjärde reroll, medans Krugbit sakta men säkert går framåt utan att slösa någon.
    I runda 7 gör Krugbit en TD och får sedan perfect defense på kickoff, vilket förhindrar Watchmen från att göra ett mål.

I andra halvlek så bryter watchmen snabbt igenom försvaret och gör en TD i runda 2 genom snyggt passningsspel. Krugbit börjar snabbt avancera och lyckas få en ghoul att springa ifrån motståndet och hamna vid TD linjen utom räckhåll. Där kunde han bara stå i en runda då alverna snabbt började hota och han saknade understöd. Så en TD i runda 6 för krugbit! 2-1 står det då, men watchmen lyckas få in en snabb TD i runda 8! Med detta försöker Krugbit ställa upp för en oneturner, men watchmen får då in blitz och lyckas få in en catcher under bollen och fånga den! Då finns det bara en sak att göra, och det är att skada catchern, som blir nerslagen och skadad av en wight.

Eftersom det då står 2-2 så går det in på overtime med 1 reroll var!
    Watchmen vinner cointoss och får börja med bollen, krugbit sätter hög press, men den isiga planen gör det svårt att avancera, vilket leder till att alverna kan passa sig fram och få in en TD i runda 5, efter båda lagen har glidigt runt. Isen förhindrar Krugbit från att utnyttja varulvarnas hastighet och i runda 7 så glider varulven med bollen omkull! Watchmen kommer då och plockar upp bollen och försöker hiva iväg den till en catcher som står redo, men fumlar passet! Då springer en varulv och ställer sig och väntar på en pass, vilket kommer från en ghoul som lyckas plocka upp bollen bredvid den fumlande alvblitzern, dodga iväg och sedan slänga bollen till varulven! Men tärningen visar en tvåa och därmed så vann watchmen matchen! Overtime var en riktig rysare som kunde gått åt båda hållen.
    En riktigt spännande match måste jag säga!
Sign In or Register to comment.