Göteborg Blood Bowl League (GBBL) Säsong 6

14567810»

Comments

• Ändrade rubriken. Den ligger ju där Jan sade att alla saker som rör GBBL ligger.
  • Räknas WO som en match och räknas de 2 TD till redraften?
  • Jag skulle säga att de räknas som en match men du räknar inte TDs.
  • jag brukar alltid kolla forumet på alla diskussioner, och då syns var de ligger i liten text under rubriken.
    så var mest för tydlighetens skull jag ville ha ändring i rubriken. och du la den på rätt ställe :)

håller med, räknas som match men inte att TDs räknas in till redraft.
  • edited January 2019
    Tack för snabbt svar, då skippar jag de 2 TD man får :)
  • Jag tycker ersättare för tredjeplatsen bör hittas :)
  • jag är inte med i slutspelet (så glad för det förresten, herregud vad jag tröttnade på att spela ogres) så mig kvittar det vem som ersätter där. men tänker spontant att om ni ska spela klart slutspelet hos @PluTT så kanske han även kan vara en lämplig kandidat för ersättare?
  • edited January 2019
    brocCooLi wrote: »
    jag är inte med i slutspelet (så glad för det förresten, herregud vad jag tröttnade på att spela ogres) så mig kvittar det vem som ersätter där. men tänker spontant att om ni ska spela klart slutspelet hos @PluTT så kanske han även kan vara en lämplig kandidat för ersättare?

Röstar på Plutt!
  • Med vilket lag? =P
  • Sista gång med människorna? :)
  • Semifinal
    Morcs va OrcaFoulaPaloza
    Td: 2-1
    Cas: 2-0

Final
    Morcs vs Woodchips
    Td: 2-1
    Cas: 2-0

• edited January 2019
    Grattis till finalvinsten!

Tack för en bra säsong! Ska bli kul med en nästa :)
  • Lade upp en tråd om aktiva bounties som vi pratade om på mötet.
    Är något otydligt så skäll på mig om det.
  • Tyr att Watchmen inte tog en Star player för det får man inte i slutspel =P
  • Jajustja :P så den där awzm motorsågen i semin fuskade, kunde man aldrig ha trott, Hahaha.
  • Hmm, jag hade ju med star-player Tolly i semin, tur jag inte vann...:-) (inte för att han gjorde nån nytta).
  • Btw vid redraften så fick man pengar för surf, foul, snubbel och andra random cas?

Har 175k över efter jag köpt allt jag har atm... Får 20k till om sådana cas räknas.
  • Redraften är bara för CAS som ger SPP till dina spelare.
  • Kay kay, och det gick bra att spara pengarna som blev över va? Stadiumfond kanske är dags att starta för Morcs... hmmm...
  • räknas inte fouls också?
    står väl "casualty caused by your team"
  • Just ja! Stämmer att motorsågen ej var ok. Intressant att alla men mest jag glömde bort det :)
  • Är det något cap på hur mycket fanfactor man kan köpa vid redraft?
  • Grattis Inforthepain till vinsten!
  • Jag hittar ingen gräns i boken. Det ökar ju ditt TV, kanske kan bugga ut något i längden. Någon annan kanske vet.
  • Grattis till vinsten!
  • PluTT wrote: »
    Jag hittar ingen gräns i boken. Det ökar ju ditt TV, kanske kan bugga ut något i längden. Någon annan kanske vet.

står i FAQ (i nya almenac) att samma regler som vid skapandet av laget gäller. i tidigare version var det max 9 du fick köpa. vet inte om de ändrat det i nya regelboken (kan inte kolla då jag inte har den).
  • brocCooLi wrote: »
    i tidigare version var det max 9 du fick köpa.

Då köper jag 9 fanfactor så att jag får total 15 i fanfactor :P
  • När du gör ett nytt lag så är 9 max du kan köpa, eller ha beroende på hur man tolkar.
  • jag tolkar av det jag läst att det är denna ordningsföljd:

i slutet av säsongen så 2d6 för att se om du blir av med 1d3 ff eller inte.
    vid redraft behåller du ff från steg 1 och kan välja att köpa upp till 9 i ff om du kan.
Sign In or Register to comment.