fast det rör sig om två st på en hel säsong så det är rätt liten potential
Ja, och då ändamålet med vår verksamhet är att folk skall få spela så mycket som möjligt är förmodligen vinsten många gånger större än eventuella förluster. Men jag vill ändå gnälla då jag får chansen.
"man får endast spela en träningsmatch om man redan har spelat sin ordinarie match för den ronden."
För att ens få spela en sådan match måste man spelat sin match och rapporterat, samma gäller förstås ens motståndare. Förhopningsvis ska detta leda till att matcher spelas och rapporteras i tid.
2 matcher över en säsong (och som jag tolkar vad som skrivits, max 1 mellan varje "riktig" match) är inte tillräckligt för att göra ett lag superbra, men är snarare ganska lagom.
Spelar du matchen för att få extra SPP och pengar?
Eller sparar du matchen för att kunna spela den när en viktig spelare har en MNG? Och då riskera att andra får en MNG och du sitter i en ännu värre sits?
En lagom dos av risk/reward plus att vi får spela fler matcher under säsongen vilket alltid är bra
I boken är det 1d3 winnings har jag för mig, men vi kör på en D6a då.
Watchmen skall vara med med samma elves som förra säsongen.
Reikland Rangers har sålt ut och nya ägaren har med sig en hoper sponsorer.
Så Hard Block Cafe tillsammans Painasonic presenterar Morg N Thorgs Reikland Rangers, laget som alltid äter sina Khorne Flakes och endast röker Lucky Spike.
Hard Block Cafe tillsammans Painasonic presenterar Morg N Thorgs Reikland Rangers, laget som alltid äter sina Khorne Flakes och endast röker Lucky Spike.
Nu förväntar jag mig att se en banderoll med sponsorerna bredvid planen
Nu är spelschemat uppe för alla ronder. Det blir 10 ronders bergertabell dvs 9 ronder där alla får möta alla. Tänk på att första namnet har hemmamatch.
Det finns även en plats över om någon hoppar in senare, denna person hoppar i så fall in på WO platsen.
8 personer går vidare till slutspel på samma sätt som tidigare år.
Lycka till i säsong 6 och hoppas att ni får många trevliga matcher!
@hugoeng lottningen gjordes igårkväll så dålig timeing tror melisqus kan fixa in dig.
Ang reglerna är allt det samma som när du spelade, typ... piling on kostar reroll, stadium om man har regelbok tillgänglig, nya magic cards och wizard kostar 80k men är bara fireball som scattrar en d3 funkar dock en gång i vardera halvlek, några nya starplayers, har man över 100k i banken mellan matcher måste man slå en tärning föt att se om man slarvar bort några slantar, argue the call om du blir utvisad: 6+ hamnar du i reserv, 2-5 inget och på en 1 blir du också utvisad och får -1 på brilliant coaching. För mvp nominerar du 3 spelare och slumpar en av dem.
Tror det var allt nytt som rör dig regelmässigt i början. Kul att du är tillbaka.
Comments
Det är klart det finns, men varje match man spelar riskerar man ju samtliga spelare man ställer på plan.
så vet inte vilken 'vår' verksamhet är
"man får endast spela en träningsmatch om man redan har spelat sin ordinarie match för den ronden."
För att ens få spela en sådan match måste man spelat sin match och rapporterat, samma gäller förstås ens motståndare. Förhopningsvis ska detta leda till att matcher spelas och rapporteras i tid.
Tror det var jag som först nämnde träningsmatch och då tänkte jag uteslutande exhibitionmatch men mitt fel att jag inte var tydlig då :P
Låter korrekt alksnis
Spelar du matchen för att få extra SPP och pengar?
Eller sparar du matchen för att kunna spela den när en viktig spelare har en MNG? Och då riskera att andra får en MNG och du sitter i en ännu värre sits?
En lagom dos av risk/reward plus att vi får spela fler matcher under säsongen vilket alltid är bra
Svårt att svara på, det beror på vad du slår med din d6...
(Det är samma regler för winnings som vanligt)
Watchmen skall vara med med samma elves som förra säsongen.
Reikland Rangers har sålt ut och nya ägaren har med sig en hoper sponsorer.
Så Hard Block Cafe tillsammans Painasonic presenterar Morg N Thorgs Reikland Rangers, laget som alltid äter sina Khorne Flakes och endast röker Lucky Spike.
Lucky Spike, cigaretten som varar hela halvan!
Nu förväntar jag mig att se en banderoll med sponsorerna bredvid planen
Det finns även en plats över om någon hoppar in senare, denna person hoppar i så fall in på WO platsen.
8 personer går vidare till slutspel på samma sätt som tidigare år.
Lycka till i säsong 6 och hoppas att ni får många trevliga matcher!
det tycker jag!
@inforthepain @PluTT @Moonshiner
Har inte spelat 'nya' reglerna men antar att det lagen skapas på samma sätt?
Hade varit nice, men PluTT var inte tillgänglig på söndag. Men jag är på en annan gång ✌️
Trevligt att du är tillbaka @hugoeng jag har lagt till dig på WO platsen.
Du har fått PM
Ang reglerna är allt det samma som när du spelade, typ... piling on kostar reroll, stadium om man har regelbok tillgänglig, nya magic cards och wizard kostar 80k men är bara fireball som scattrar en d3 funkar dock en gång i vardera halvlek, några nya starplayers, har man över 100k i banken mellan matcher måste man slå en tärning föt att se om man slarvar bort några slantar, argue the call om du blir utvisad: 6+ hamnar du i reserv, 2-5 inget och på en 1 blir du också utvisad och får -1 på brilliant coaching. För mvp nominerar du 3 spelare och slumpar en av dem.
Tror det var allt nytt som rör dig regelmässigt i början. Kul att du är tillbaka.
Finns det 2 st spike?