Frågor till Stockbowls spelarmöte den 19 augusti 2018.

2»

Comments

• Pellevin wrote: »
    Kan nån som har appen kolla om det finns några fel på de listor jag lagt upp? Jag hittade dem färdiga, och vet inte ifall det smugit in några fel.

Kollade i appen, man måste betala extra för att få lagen. Frågan är dock var skill-accessen kommer från? Det e ju bara den där facebook posten som stryker det. Tex A access på human linemen?

• edited August 2018
    Nästa fråga; vem är på plats kl 9 och öppnar? Jag kan ta det, om det inte är fixat
  • Kollade i appen och Dragon Slayers har Dauntless utöver det på Pellevins länk. Dock har jag ingen aning om detta erratats någonstans. Sen har Nobility 0-4 Throwers i appen med samma brasklapp som ovan.

Sen vet jag inte om det ger så mycket att ha fyra pestbombskastande råttor iom att endast en Pass får göras ändå. Mycket TV för ingenting typ.

Jag röstar för alla fyra lagen i Open. Mest eftersom jag redan har ett Savage Ork-lag och de gick inte så bra i ligaspel så lite mer förnedring kan jag ta :)

Röstar för alla nya Staff-jeppar också.

-The Dead Gobbo
  • khanmank wrote: »
    Sen vet jag inte om det ger så mycket att ha fyra pestbombskastande råttor iom att endast en Pass får göras ändå. Mycket TV för ingenting typ.

Att kasta en bomb kostar ingen pass action enligt CRP-regler, så det är ingen begränsande faktor. Jag tror inte det ändrats till BB2016. Innan dess någon gång kostade det en pass action, dock.
  • Jag hade nog otur när jag tänkte där ... Men tror dock att alla de tärningsrullar som skulle genereras av fyra bombare skulle reta Nuffles kynne så det vore dumdristigt. Fast det vore ju ballt att tossa bomber som en tok :)
  • Hail mary är 2+ normal skill inbyggd reroll från start. kan placera bollen varsom på plan med 3 scatters..
  • Föreslaget att starta en separat liga för 7-manna BB (Street Bowl)

Bounty: Man får inte lägga en bounty på en spelare i en annan liga (ändring)
    Stadium: Man får flytta in på och köpa en normal stadium (ändring)
    Open: Man får bara ha ett lag med (ingen ändring)
    Infamous Staff: Används inte (ingen ändring)
    Experimental teams: Används inte (ingen ändring)

Ny möjlighet att regga fouls på hemsidan. Där kan man registrera fouls spelare gör. Det ska finnas ett pris den som gör flest fouls.

Säsong 27 startar måndag 27/8. Sista dagen att anmäla sig är lördagen den 25/8 kl 20:00, redbart ska vara gjort söndagen den 26/8 kl 20:00.
  • Jag är peppad på 7-manna/streetbowl!
  • Ser gärna mer info om Street Bowl

• Verkar ju kul.

Ska då varje coach få ett Street Bowl-lag utöver sina tre vanliga?
    Ska man begränsa skills och plocka bort Leader, som föreslås?
    Vi behöver nog skriva ett eget förslag med ev. ändringar, så att det blir tydligt.
  • Jag tycker vi borde köra versionen ovan rakt av först och efter det utifrån erfarenheterna göra förslag på ändringar.
  • Tycker att Street Bowl får vara en separerat liga
  • Separat liga med dedikerade lag.

Reglerna ger ju förslag på begränsningar, så det måste tas ställning till.
  • imp wrote: »
    Separat liga med dedikerade lag.

Reglerna ger ju förslag på begränsningar, så det måste tas ställning till.

Aha, du menar:
    Did we mention Street Bowl players are poorly
    trained? It’s recommended that tournaments severely
    limit added skills and ban Leader.

Eftersom vi inte ska köra turnering utan liga tycker jag å ena sidan att Leader kan vara tillåtet. Å andra sidan så är andemeningen att lagen inte ska vara så samspelta, och med tanke på hur dyra RR är så kommer alla vilja skaffa sig en Leader i laget så det kanske är bäst att förbjuda den.

• Det finns även streetbowl och bloodbowl 7s som har olika regler.
  • Ja, första steget är kanske att avgöra vilken av dem vi ska köra. Jag röstar på streetbowl eftersom jag har en sådan plan redan :)
  • Jag tycker om 7evens, men inte varianten utan rerolls.
  • Men en lite annan fråga. Är verkligen 7evens/streetbowl rätt val om vi vill utöka verksamheten?

Jag skulle mycket hellre se en liga med https://fumbbl.com/files/Stunty_Leeg_Handbook_v1_0_1.pdf.
  • Håller med Pellevin. 7even och street är roliga koncept men tror att stunty league är mer "användbar."
  • Om leader ska tas bort får man en ny skill då om man har den?
  • Buckan wrote: »
    Om leader ska tas bort får man en ny skill då om man har den?

Tanken är att vi inte tillåter leader alls så du kan inte ens ta den.
  • @Buckan, diskussionen handlar om 7even och Street bowl. Inte ordinarie serie.
  • För min del föredrar jag 7evens framför Sunty league.
    All form av nytt spelande blir dock kul att prova på.
  • Stunty street Bowl,där man skippar semifinalerna och kör en dödsbowl match på 4 som final.

Tänkte ursäkta felstavningen efter första kommateringen. Ett dubbelt ä smög sig in i första ordet pga en skumpig bussfärd, men autokorrektfunktionen på telefonen rättade till det. :)
Sign In or Register to comment.